U sklopu projekta „Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture“ u Rijeci se će od 28. veljače do 2. ožujka održati međunarodna konferencija „Brendiranje kulture“.

Konferencija će u sklopu programa Učionica, posvećenog izgradnji kapaciteta kulturnog sektora, u Rijeci ugostiti brojne renomirane stručnjake poput Erika Kesselsa, Kaia Amberlea i Miguela Rivasa koji će govoriti o trendovima i izazovima u brendiranju kulture, od brendiranja događaja i organizacija preko brendiranja gradova do razvoja kulturnog turizma.

Program konferencije u RiHubu su danas predstavili gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, rektorica Sveučilišta u Rijeci Snježana Prijić Samaržija te predstavnici društva „Rijeka 2020“ – direktorica  Sektora za razvoj i strateška partnerstva Irena Kregar Šegota, voditeljica programa Učionice Tanja Kalčić  i koordinator u provedbi učioničkih programa Nenad Antolović.

Istaknuvši kako se zahvaljujući projektu Europske prijestolnica kulture Rijeka biti prepoznata kao značajna kulturna te, posljedično, turistička destinacija, gradonačelnik Obersnel naglasio je kako je najvažnije upravo nasljeđe projekta.
„Ne želimo da brojni programi, koji će se odvijati u pripremnoj 2019. te 2020. godini, 2021. godine postanu samo povijesna činjenica. Stoga Učionica, kao dodatan program uz sedam programskih pravaca projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture, ima poseban značaj. Naime, u sklopu njega se održava konferencija ‘Brendiranje kulture’, kao i niz sličnih programa u suradnji sa Sveučilištem u Rijeci kao glavnim partnerom, koji će rezultirati većim brojem ljudi koji razumiju što je to menadžment u kulturi, odnosno kako upravljati jednim kulturnim projektom, što ne podrazumijeva samo kako ga provesti, već i to kako ga osmisliti i zatvoriti financijsku konstrukciju,“ kazao je gradonačelnik Obersnel.

Rektorica Sveučilišta u Rijeci Snježana Prijić Samaržija naglasila je kako će sve navedene edukativne aktivnosti rezultirati pokretanjem redovnog poslijediplomskog specijalističkog programa iz kulturnog menadžmenta. Radit će se o međunarodnom programu, za koji se trenutno traže inozemni partneri, a prema trenutnom stanju pregovora, vjerojatno će se surađivati s francuskim stručnjacima.

„Konferencija ‘Brendiranje kulture’ je mogućnost da brendiramo Rijeku, ali i da nas već u ovoj pripremnoj godini nacionalni i međunarodni partneri prepoznaju kao važno mjesto za promišljanje kulturnih politika i kulturnog menadžmenta. Konačno, svi oni koji dolaze u Rijeku, otići će iz njega kao ambasadori i vjerujemo, odnijeti iz našeg grada najbolje impresije,“ kazala je Kregar Šegota. Stoga je konferencija ciljano organizirana u vrijeme glavnog karnevalskog vikenda, kada će Rijekom proći Međunarodna karnevalska povorka.

Do kraja godine i Rijeci će se održati i konferencija na kojoj će se raspravljati o položaju kulture u vanjskim politikama jedne zemlje, ali i u kulturnoj diplomaciji gradova koja sve više postaje važna na nacionalnoj i europskoj sceni. Na taj način još će sve više osnažiti program „Učionice“, kroz koji je kroz razne edukativne programe, što kroz kontinuirane, što zasebne radionice, ljetne škole, radionice ili predavanja, do sada prošlo više od 700 sudionika. „Učionica“ je u Rijeku dovela čitav niz uglednih inozemnih i domaćih stručnjaka iz različitih područja, kao što su produkcija u kulturi, razvoj publike, razvoj organizacija, privlačenje sredstava iz privatnih izvora i sl.

Trodnevnu međunarodnu konferenciju organizira društvo „Rijeka 2020“ u partnerstvu sa Sveučilištem u Rijeci, a pod pokroviteljstvom Predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar-Kitarović,  Ministarstva kulture, Ministarstva turizma i Veleposlanstva Kraljevine Nizozemske u Republici Hrvatskoj.

Konferenciju će otvoriti predsjednica Grabar-Kitarović, a u Rijeci će se sastati s prisutnim predstavnicima jedinica lokalne samouprave te predstavnicima dvaju programskih pravaca projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture – 27 susjedstva i Lungomare. Predsjednica je prošle godine osnovala radnu skupinu za brendiranje Hrvatske, a na sastanku će između ostalog govoriti o planiranom projektu nacionalnog brendiranja.

Konferencija Brendiranje kulture

Konferencija Brendiranje kulture

Predavanja, radionice i panel rasprave na temu prepoznatljivosti kulturnog proizvoda

Kroz više od petnaest predavanja, četiri radionice i četiri panel rasprave polaznicima će se predstaviti pozitivni domaći i međunarodni primjeri dobre prakse, kojima će djelatnicima u kulturi i onima koji će to tek postati nastojati otvoriti prostor za promišljanje o prepoznatljivosti njihovog kulturnog proizvoda. Na taj način stvara se prilika za osnaživanje suradnje kulturnog sektora sa stručnjacima iz područja marketinga, dizajna, vizualnih umjetnosti, kreativnih industrija, ali i turističkih zajednica, jedinica lokalne i regionalne samouprave.

Poznati marketinški stručnjak Erik Kessels (Nizozemska), kreativni direktor agencije KesselsKramer koja je radila na brendiranju brojnih muzeja, kulturnih događanja, gradova i pokrajina, po prvi puta gostuje u Hrvatskoj, a na konferenciji Brendiranje kulture održat će predavanje koje nosi naziv njegove knjige “Failed it, so what?!”, Miguel Rivas (Španjolska), stručnjak iz TASO grupacije koji je sudjelovao u brendiranju više od 20 gradova diljem svijeta, održat će predavanje i radionicu o brendiranju gradova kroz kulturu, a Ivan Petrović (Srbija) iz Exit fundacije govorit će o brendiranju Novog Sada kroz kulturu. Na konferenciji će gostovati i Kai Amberla (Finska), direktor organizacije Finland Festivals, koji će održati predavanje o uspješnim i neuspješnim primjerima brendiranja kulture te uzletu kulturnog turizma u Finskoj. Iz Nizozemske nam dolazi živopisni bračni par svjetskih putnika Bart i Sanne Van Pool (Nizozemska) koji stoje iza uspješnog turističkog projekta Spotted by Locals, a u Rijeci će održati predavanje Storytelling kao ključ uspješnog brendiranja. Jake nacionalne govornike i paneliste čine dizajnerski dvojac Šesnić&Turković, Boris Ljubičić, tvorac vizualnih identiteta brojnih brendova uključujući hrvatske kockice, Ana Šilović, Daniela Angelina Jelinčić i mnogi drugi.

Zanimljivost konferencije su i sveukupno četiri radionice koje će polaznici moći pohađati, a kojima će moći dodatno usavršiti znanja i vještine. Radionicu o brendiranju gradova održat će Miguel Rivas dok će kroz radionicu pod imenom Brendaonica polaznici naučiti kako pozicionirati svoj kulturni proizvod ili iskustvo autentičnom pričom kroz originalni sadržaj. Drugog dana konferencije, polaznici će moći izabrati između radionice In Brand we trust te radionice pod nazivom Quick and dirty Design Thinking workshop.

Popratni program konferencije je prateća izložba plakata s logotipiema prepoznatljivih hrvatskih kulturnih proizvoda (muzeja, festivala, događanja i institucija), koja će u prostoru riječkog RiHuba (Ul. Ivana Grohovca 1/a) otvoriti 28. veljače u 19 sati.

Konferencija će se održati na Sveučilišnom kampusu te u Art-kinu.

Na mrežnim stranicama društva Rijeka 2020 nalazi se detaljan opis programa te popis predavača i panelista.

Puna cijena kotizacije nakon rasprodanih early bird ulaznica iznosi 750,00 HRK plus PDV. Za kupnju ulaznice potrebno se prethodno prijaviti preko obrasca na internetskoj stranici do 25. veljače 2019.