U Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku prezentirana je provedba projekta „RInkluzija – Riječki model podrške s učenicima s teškoćama“ u školskoj godini 2019./2020.

Projekt „RInkluzija“ usmjeren je učenicima s teškoćama i njihovu pravu na jednake obrazovne mogućnosti, a cilj je doprinijeti socijalnoj uključenosti i integraciji učenika s teškoćama u redovitim školama i posebnim odgojno-obrazovnim institucijama kojima je osnivač Grad Rijeka putem osiguravanja podrške pomoćnika u nastavi.

Kroz projekt je ove školske godine zaposleno ukupno 51 pomoćnik koji rade s 54 djece s teškoćama u 22 osnovne škola kojima je osnivač Grad Rijeka.

Margareta Bulog Grozdanić, mama učenika Darka

Margareta Bulog Grozdanić, mama učenika Darka

U riječkim osnovnim školama trenutno je integrirano oko 550 učenika s teškoćama u redovan odgojno-obrazovni sustav. Neki od tih učenika pored savladavanja nastavnog programa imaju i niz drugih potreba koje učitelj/ica nije uvijek u mogućnosti zadovoljiti. Ovim projektom tim se učenicima osigurava podrška pomoćnika u nastavi čime se doprinosi kvaliteti integracije u razredu. Pomoćnik u sklopu ovog projekta predstavlja neposrednu potporu učeniku, a posredno potporu učitelju te ostalim učenicima u razredu, no pritom nije zamjena za druge oblike pomoći.

U sklopu završne svečanosti ovogodišnjeg projekta „RInkluzija“ pjesmu „Posebno dijete“ izveli su učenici Centra za odgoj i obrazovanje. Pomoćnici u nastavi Tihana Host i Dalibor Kinkela pokazali su kako izgleda biti pomoćnik u nastavi i koja je njegova zadaće. Potom je pedagoginja OŠ Zamet Mirjana Jurica prezentirala što sve uključuje posao školskog koordinatora u provedbi projekta RInkluzija. Iskustvo o tome kako je to bilo raditi u specifičnim okolnostima epidemije koronavirusa predstavile su pomoćnica u nastavi Danijela Brusić i Margareta Bulog Grozdanić, mama učenika Darka.

„Ovaj projekt učenicima s teškoćama pruža pravo na jednakost obrazovnih šansi i primjerenu socijalizaciju te mogućnost rasta i napretka među svojim vršnjacima,“ kazao je gradonačelnik Rijeke Obersnel.

Gradonačelnik Obersnel je podsjetio kako je Rijeka među prvima u državi krenula s financiranjem pomoćnika te kako bi svaka država trebala pobrinuti prije svega za one kojima je pomoć potrebna. Upravo kroz omogućavanje pomoćnika u nastavi djeci s teškoćama u razvoju država dokazuje svoju ozbiljnost.

Prezentaciji projekta prisustvovali su i ravnateljica Centra za odgoj i obrazovanje Ivone Šabarić Rubeša, pročelnica Odjela za odgoj i školstvo Grada Rijeke Sanda Sušanj, ravnatelji i koordinatori osnovnih škola koji su dio ovog projekta, kao i pomoćnici u nastavi i učenici.

Za provedbu projekta „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama“ iz Europskog socijalnog fonda Gradu Rijeci odobreno je 9.785.188,80 kuna za period od 2017. do 2021. godine.

Europski socijalni fond