Na Jadranskom trgu predstavljen je novi sustav javnih električnih bicikala pod nazivom „RiCikleta“.

RiCikleta je novi projekt Grada Rijeke i Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem kojim su na četiri lokacije u gradu – na Jadranskom trgu, ispred Dvorane mladosti na Trsatu, na pješačkom mostu preko Rječine (na Sušačkom mostu kod Konta) te na krovu garaže na Bazenima Kantrida – postavljeni su terminali s električnim biciklima dostupnima za iznajmljivanje. Dvadeset osam bicikala, po sedam na svakoj lokaciji, opremljeno je informatičkim sustavom koji omogućava njihov najam putem mobilne aplikacije, omogućava punjenje električne baterije na stalku terminala te uključuje GPS praćenje. Ovim se projektom nastoji potaknuti urbana mobilnost građana te omogućiti razvoj alternativnih oblika kretanja po gradu koji su korisni i po zdravlje pojedinca i okoliš.

Projekt su prezentirali zamjenik gradonačelnika Marko Filipović, pročelnik Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem Srđan Škunca, uz predstavnike tvrtke UTE d.o.o Jakova Cicerana i Igora Adamenka te predstavnike tvrtke HT d.d. Gordanu Šimunić Stevanović i Sebastiana Pervana.

Spomenuvši pilot projekt najma bicikala na Molo longu koji je pokrenut 2013. godine, Filipović je iskazao nadu kako će građani prepoznati i ovaj unaprijeđeni projekt. „Rijeka se ovim projektom priključuje gradovima koji promiču urbanu mobilnost, a Ricikleta će doprinijeti i kvaliteti života i zdravlju Riječanki i Riječana“, naveo je Filipović, dodavši kako će se projekt širiti sukladno reakcijama građana i njihovom prihvaćanju ove usluge.

Pročelnik Srđan Škunca, naveo je kako se posebnost Riciklete u nacionalnim razmjerima nalazi u tome što su gradski bicikli električni, opremljeni motorom te baterijom velike snage koja će pripomoći pri usponima tijekom vožnje gradom. „Ovo je tek početak projekta, želimo razvijati nove terminale u centru, ali i izvan centra grada, a očekujemo dobar odaziv građana i posjetitelja“, naglasio je Škunca, napomenuvši kako je značaj projekta svojom financijskom podrškom prepoznalo je i Ministarstvo turizma RH.

Prezentaciji projekta prisustvovao je i poznati riječki biciklist Vladimir Miholjević, koji je odvozio prvu vožnju na Ricikleti. „Premda se Rijeku doživljava kao ne-biciklistički grad, nadam se da je ovo prvi korak prema izgradnji biciklističke infrastrukture koja bi služila povezivanju Rijeke s okolnim gradovima i općinama“, rekao je Miholjević.

 

Informacije o gradskom električnom biciklu – Ricikleti

Ricikleta je električni bicikl proizvođača Apache MATTA TOUR, veličine kotača od 28 inča, veličine okvira od 18 inča s motorom u središnjem dijelu, devet brzina, baterijom velikog kapaciteta i GPS praćenjem.

Najam RiCiklete obavlja se skeniranjem QR koda, odnosno plaćanjem najma putem QRPay koda preko pametnog telefona i aplikacije GO2BIKE, što može učiniti svaka punoljetna osoba. Cijena najma bicikla iznosi 10 kuna po satu, dok je maksimalno vrijeme neprekidnog korištenja 3 sata. Prije isteka trosatnog perioda korisnik je dužan vratiti bicikl na jednu od četiri postojeće stanice sustava Ricikleta. Ricikleta se može koristiti unutar administrativnih granica Grada Rijeke.
Sve informacije o načinu iznajmljivanja električnih bicikala te uvjetima korištenja dostupne su putem web stranice ricikleta.rijeka.hr

 

O projektu Ricikleta

RicikletaUkupna vrijednost projekta Ricikleta, započetog 2017. godine odazivom Grada Rijeke na javni poziv Fonda za razvoj turističke infrastrukture Ministarstva turizma, iznosi 1.319.337,50 kuna, od čega je 195.280,00 kn sufinancirano od strane Ministarstva turizma RH, dok je ostatak osiguran u proračunu Grada Rijeke.

Uvođenjem ovog sustava, koje je izvršeno temeljem prethodno izrađene Studije Uvođenje sustava e-bicikala u Rijeci, daje se konkretan doprinos razvoju alternativnih oblika održive mobilnosti – korištenje električnih bicikala ili električnih romobila – skutera kao malih vozila za putovanja na kraćim udaljenostima, a budući da se prijevozno sredstvo koristi primjenom aplikacija, uvođenjem sustava potiče se i tzv. pametna mobilnost.

Pripreme, odnosno prva i druga faza implementacije projekta, obuhvatile su opremanje terminala (stanica) e-bicikala pilonima i stalcima za na četiri lokacije (Jadranski trg, Sušački most, kod Dvorane mladosti i na platou garaže Bazena Kantrida) te nabave samih e-bicikala, a realizirane su u cijelosti u prosincu 2019. godine. Na svim navedenim lokacijama izvedeni su novi elektroenergetski priključci, a piloni su opremljeni i fotonaponskim ćelijama kao alternativnim oblikom napajanja.

U završnoj fazi projekta izvršena je implementacija sustava i ugradnja cjelovitog informatičkog rješenja koje omogućava iznajmljivanje e-bicikala od strane korisnika. Aktivnosti unutar ove faze odnose se na pribavljanje atesta za svu opremu, priključivanje terminala na elektroenergetsku mrežu, omogućavanje vršenja naplate i ugovaranje osiguranja sustava.

Održavanje i upravljanje sustava gradskih električnih bicikala tijekom 2020. godine ugovoreno je s tvrtkama koje su i isporučitelji opreme. To su Hrvatski Telekom d.d. i ULJANIK TESU-ELEKTRONIKA d.o.o.. Sustav naplate osiguran je kroz poslovnu suradnju s tvrtkom GO2BIKE d.o.o. Pula.

U narednom periodu planira se ponovno uključivanje lokacije na Riječkom lukobranu u sustav čime će se povećati dostupnost ovoj usluzi na području gradskog središta. Riječkim e-biciklama naziv RiCikleta dali su djelatnici Odjela za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem Grada Rijeke, a grafički dizajn pilona i bicikala povjeren je dizajnerici Vesni Rožman.

Skip to content