Osvrćući se na rad Zimske službe proteklog vikenda, vijećnik Ivan Bogdanić (HDZ) istaknuo je kako su, primjerice autobusne linije 7 i 7a uspostavljene tek drugi dan snježenja, sporedne ulice su minimalno očišćene, a ralice su bile prevelike za gradske ulice, koje su bile sužene zbog parkiranih automobila, konstatiravši da su ulice nisu bile posipane solju i s tek malo pijeska te da su sredstva za Zimsku službu u odnosu na proteklu godinu smanjena za čak 50% u odnosu na prethodnu godinu. Vijećnik Branko Rađa (HDZ), upozorio je kako su se pod težinom snijega mnoge grane stabala lomile, upitavši je li učinjeno dovoljno na njihovom redovnom održavanju.
Gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je, bez namjere da brani njezin rad, kako je Zimska služba učinila maksimum u danim okolnostima. Temeljem ugovora, koji je ove godine trebao omogućiti efikasniji rad Zimske službe, angažirano je po pet kamiona za gradske prometnice te za županijske i državne ceste. Većina ulica je prije nego što je počeo padati snijeg, bila posuta solju i pijeskom, no radilo se o za naše prilike velikim količinama snijega u kratkom vremenu. Dodatne probleme radili su vozači bez adekvatne zimske opreme i kamioni koji nisu smjeli izaći na ulice, što je uzrokovalo zakrčenje prometa, pa ralice, i kad su bile na raspolaganju, nisu mogle doći do mjesta koje je valjalo očistiti. Angažirani su kompletni potencijali KD Čistoća, ali s 90 ljudi i postojećom opremom, upozorio je gradonačelnik, bilo je nemoguće počistiti ulice 1. i 2. prioriteta (150 km) te još 100 km nerazvrstanih cesta. Na niz mjesta u gradu postavljene su posude s pijeskom, a građani su pozvani da i sami pridonesu čišćenju snijega.
“Međutim, očito je da ćemo svi zajedno, od nadležnih službi do građana, morati promijeniti uvriježeno mišljenje da u Rijeci snijeg pada tek povremeno i kratko se zadržava. Morat ćemo poraditi i na reorganizaciji Zimske službe. Već smo razgovarali o mogućnosti da se nabavi dio opreme, a da se dio specijaliziranih kapaciteta angažira putem ugovora,” kazao je Obersnel, istaknuvši kako i građani moraju biti svjesni svoje odgovornosti.
Što se tiče polomljenih grana, gradonačelnik Obersnel je istaknuo kako se stabla orezuju sukladno programu redovitog održavanja zelenih površina, napomenuvši kako Grad Rijeka nema ingerenciju orezivanja stabala na privatnim površinama, čije grane često vise iznad javnih prometnih i pješačkih površina.

Vijećnik Dinko Beaković (PGS) upitao je hoće li Grad Rijeka pomoći vlasnicima stanova u neboderu u Čandekovoj 8 u plaćanju sudskih troškova u visini od gotovo milijun kuna, koji su nastali jer su izgubili spor od Grada Rijeke.
Gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je kako bi bilo apsurdno da Grad na sebe preuzme troškove koji su uzrokovani tužbom protiv Grada. Podsjetio je kako je u dva navrata, 1993. i 1996. nuđena mogućnost sanacije nebodera, na način da se 40% osigura iz sredstava solidarnosti, 10% iz proračuna Grada Rijeke, a ostatak bi platili stanari ili korisnici stanova, što bi uz ondašnje relativno povoljne uvjete kreditiranja i veličinu stana iznosilo od 2.000 do 4.000 DEM po stanu. Nakon što je došlo do pada monijerki, suvlasnici zgrade su odbili postupiti po rješenju građevinske inspekcije i ukloniti ih, nakon čega je Grad Rijeka u to utrošio 1,5 mil kuna, iako nije imao nikakvu obvezu.
“Očito ohrabreni tumačenjem odvjetnika, vlasnici su se odlučili na tužbu, koja je ispala u korist Grada Rijeke. Da je uvažen tužbeni zahtjev stanara onda bi Grad platio sanaciju i sudske troškove, a sad moraju oni platiti sukladno visoko postavljenoj vrijednosti spora,” kazao je Obersnel.

Josip Rupčić(HDZ) upitao je koje će mjere poduzeti Grad Rijeka u vezi sukoba između taksi prijevoznika u cilju zaštite građana, kao i neodgovornog puštanja taksi vozila kojim usporavaju promet.
Gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je kako je Grad Rijeka s autotaksi prijevoznicima potpisao koncesije i ugovore, no za najveći broj nadzora nad njihovim izvršavanjem nadležna je inspekcija za cestovni promet, s kojima Grad Rijeka nastoji što više surađivati. Odnosi pak između koncesionara u nadležnosti su policije i prometne policije.

Vijećnicu Ivanu Jurčić (SDP) zanimalo je zašto su predstavnici Grada Rijeke i PGŽ-a napustili jučerašnju skupštinu Zračne luke Rijeka.
Gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je kako su predstavnici manjinskih vlasnika zatražili od većinskog vlasnika, odnosno države, da u dnevni red skupštine uvrsti opoziv postojeće i imenovanje nove Uprave Zračne luke Rijeka, a kako to nije prihvaćeno, predstavnici Grada, Županije i drugih manjinskih vlasnika smatrali su da je bespredmetno daljnje prisustvovanje skupštini, posebice što manjinski vlasnici u posljednje vrijeme ulažu velike napore u povećanje prometa aerodroma. Jedna od tih mjera je i sufinanciranje, u suradnji s turističkim zajednicama, dviju aviolinija tjedno zračne kompanije RyanAir prema dvjema europskim destinacijama no, dodao je Obersnel, sve će to biti nemoguće ako se nastavi ignorantski odnos većinskog vlasnika.

Vijećnika Srđana Srdoča (IDS) zanimalo je kako napreduju napori za dobivanje domaćinstva Mediteranskih igara 2017. godine te je li realno da Rijeka, odustane li grčki Volos od domaćinstva, dovrši potrebnu infrastrukturu na vrijeme i preuzme domaćinstvo Mediteranskih igara 2013. godine. Također, zanimalo ga je jesu li dobivene garancije Vlade potrebne za organizaciju Igara.
Gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je kako o stanju potrebnih objekata najbolje govori činjenica da je tehnička komisija Međunarodnog odbora Mediteranskih igara, nakon nedavnog posjeta Rijeci i okolici, uputila zahtjev Gradu Rijeci da organizira Igre 2013. godine, jer Volos neće biti u stanju izvršiti obveze.
“Budući na opću situaciju, u ovom trenutku bilo bi preoptimistično reći da možemo prihvatiti tu ponudu. U ovom trenutku nedostaje smještaj za sportaše, koji ovisi o intenzitetu izgradnje Sveučilišnog kampusa, međutim prema našim saznanjima nije riješeno ni financiranje prve faze smještaja, a kamo li druge faze, koja je neophodna za Mediteransko selo, dok bi se svi drugi objekti bi se mogli koristiti bez problema. Vlada nije dala garanciju, i ako u narednih mjesec dana ne dobijemo garanciju, Grad Rijeka će biti eliminiran iz kandidature za 2017. godinu,” kazao je Obersnel.

Vijećnik Vuk Prica (SDP) upitao je ima li Grad Rijeka službenu najavu otvaranja ceste D404, dok je vijećnika Dinka Tamaruta (SDP) zanimalo što je s realizacijom prometnice D403.
Gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je kako, bez obzira što su se stvari pokrenule dolaskom nove uprave Hrvatskih cesta, nema službenih informacija o otvaranju ceste, čijim bi se otvaranjem uvelike rasteretile gradske prometnice. Govoreći o cesti D404, podsjetio je kako je mnogo puta inzistirao da D403 bude realizirana istovremeno s dogradnjom Zagrebačke obale.
“Iako su me uvjeravali da će sredstva biti osigurana iz državnog proračuna, prije neki dan sam dobio informaciju koja me zabrinula – na posljednjem sastanku sa Svjetskom bankom u vezi realizacije Rijeka Gateway projekta Hrvatske ceste istaknule su kako nemaju osigurana sredstva za otkup zemljišta,” kazao je Obersnel.