Vijećnika Nikolu Ivaniša (PGS) zanimao je sadržaj razgovora gradonačelnika Vojka Obersnela s Upravom Podravke oko zbrinjavanja radnika nakon zatvaranja pogona Lera, budući da, prema njegovim saznanjima, od dogovorenog ništa neće biti ispoštovano. Gradonačelnik Obersnel istaknuo je kako nema mogućnosti utjecati na poslovne odluke privatnih tvrtki, no može razgovarati s upravom. Tijekom svojih razgovora s Upravom Podravke u listopadu 2010. godine dobio je obećanja, a za sada, kaže, nema razloga sumnjati da se dogovoreno neće i ostvariti.
“Prema obećanjima koje sam dobio, barem 20-ak radnika nastavit će raditi na proizvodnji na drugoj lokaciji u Rijeci, desetak bi trebalo biti zbrinuto kroz prodajni centar Podravke ili u s njima povezanih tvrtki, a oni koji budu ostali kao tehnološki višak, dobit će otpremnine više od uobičajenih. Ako se obećanja i ne izvrše, nemam administrativnih mogućnosti da na to utječem, osim da kroz prostorno planiranje spriječim mogućnost prenamjene tog prostora za neke druge djelatnosti,” kazao je gradonačelnik Vojko Obersnel.
Vijećnik Ivaniš napomenuo je kako se radnicima nudi posao u tvrtki koja svojim radnicima nije šest mjeseci isplatila plaću, dok je gradonačelnik istaknuo kako bi toj tvrtki, ako sklopi ugovor s Podravkom, dobila dovoljno posla za postojeće i nove radnike i tako opstane na surovom tržištu.

Vijećnicu Ivanu Jurčić (SDP) zanimalo je ima li Grad Rijeka saznanja o nastavku radova na izgradnji bolnice na Trsatu te je li Grad izvršio svoj dio obveza. Gradonačelnik Vojko Obersnel je istaknuo kako je, shvaćajući svoj zadatak vrlo ozbiljno, 2006. godine uputio zahtjev Središnjem uredu za upravljanje imovinu za zamjenu terena na kojem se danas nalaze kazališne radionice, a koji su potrebni za izgradnju nove bolnice, za napuštena vojna skladišta u Dragi. Tek je 2010. godine došlo je do razrješenja zahtjeva, ali pod vrlo nepovoljnim uvjetima za Grad Rijeku.
“Kad razriješimo odnose između Grada Rijeke i KBC-a na svim lokacijama, bit ćemo 15,5 milijuna kuna u minusu, jer smo oko 3 milijuna kuna platiti otkup privatnih zemljišta te se odrekli 12,5 kuna komunalnog doprinosa. U zamjenu ćemo dobiti, u međuvremenu potpuno devastiran prostor vojarni u Dragi, čija će obnova stajati više milijuna eura, kako bi u njega mogli smjestiti kazališne radionice i neke druge sadržaje,” kazao je Obersnel, napomenuvši kako je Grad Rijeka ispunio sve svoje obveze, dok je u proračunu Vlade osigurano tek 10 milijuna kuna za nastavak izgradnje nove bolnice.

Vijećnik Danko Švorinić (Lista za Rijeku) upitao je gradonačelnika Obersnela hoće li podnijeti ostavku ako Privredna banka, kojoj je Grad Rijeka prije nekoliko godina prodao potraživanja od Brodomaterijala, procjenjujući da se zatezne kamate neće moći naplatiti, ipak bude uspjela naplatiti zatezne kamate, čime bi proračun Grada Rijeke bio oštećen za oko 20 milijuna kuna.
Gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je kako je u trenutku prodaje potraživanja gradski proračun dobio sredstva koja su mu u tom trenutku trebala.
“Bih li bio odgovoran da tada nisam prodao potraživanja i namaknuo prihode u proračun, čekajući pet – šest godina da se naplate potraživanja, za koja i dalje tvrdim da nema šanse da budu naplaćena,” upitao je gradonačelnik Obersnel.

Vijećnica Tea Čaljkušić Mance (HDZ) upitala je može li se racionalizirati broj i korištenje 26 službenih vozila te možda uvesti i korištenje privatnih automobila, za čije bi se korištenje plaćao trošak goriva.
Gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je kako su automobili namijenjeni prije svega za obavljanje redovnih zadataka, budući da Grad Rijeka ima niz otvorenih gradilišta koje treba obilaziti, aute koristi komunalno i prometno redarstvo, tu su i 24 osnovne škole i preko 30 lokacija vrtića te dnevno održavanje informatičkog sustava za sve ustanove i komunalna društva, uz vozilo za Sklonište za žene žrtve nasilja.
“Model najma koji koristimo već godinama je definitivno najpovoljniji – jedini trošak na teret Grada su troškovi najma vozila, a svaka vožnja se evidentira – tko je koristio vozilo i zašto. Naknada za korištenje privatnih vozila bi po našim izračunima bilo 10 puta skuplja od modela koji mi koristimo,” kazao je gradonačelnik Obersnel.

Vijećnicu Lidiju Flas (SDP) zanimalo je kakva će biti dinamika izgradnje stanova po programu POS-a na Škurinjskom plasu, Marinkovcu i Drenovi.
Gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je kako bi krajem ljeta trebala krenuti izgradnja 80 stanova na Drenovi, trenutno se izrađuje projektna dokumentacije za izgradnju 120 stanova na Martinkovcu, dok je lokacija Škurinjsko plase je za sada na čekanju, jer je tamo potrebna znatna investicija u infrastrukturu.

O kašnjenju dogradnje OŠ Srdoči upitao je vijećnik Vuk Prica (SDP).
Gradonačelnik Vojko Obersnel podsjetio je kako je ugovor između nadležnog ministarstva i Grada Rijeke potpisan u veljači 2009. g., s time da je, bez obzira što Ministarstvo obrazovanja putem Svjetske banke sudjeluje s tek jednom trećinom troškova, ono nadležno za raspisivanje natječaja za izbor izvođača radova. Nakon što je nekoliko puta poništilo natječaj za izvođača radova, izabran je izvođač, ali zašto ne kreću radovi, iz Ministarstva još uvijek nije stigao nikakav odgovor.

Nakon izjave vijećnika Hrvoja Burića (HDZ) da nije zadovoljan s pisanim odgovorom gradonačelnika o visini trškova izvođača za doček Nove godine, gradonačelnik Vojko Obersnel je na to odgovorio najavom kako će uskoro na web-stranicama Grada Rijeke biti moguće vidjeti svako pitanje koje postave gradski vijećnici, a na koje traže pisani odgovor, bilo u vijećnici, bilo u vremenu između dvije sjednice. Također, ono što je važno, javno će biti vidljivi i odgovori gradske uprave.

Vijećnicu Sandru Krpan (SDP) zanimalo je kojom će se dinamikom i kojim modelom će se realizirati projekt Autobusnog terminala Zapadna Žabica.
Gradonačelnik Vojko Obersnel je istaknuo kako se očekuje ishodovanje građevinske dozvole, koja se može izdati odmah čim se potpiše ugovor o zemljištu s Hrvatskim željeznicama. Na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća naći će se i prijedlog izgradnje Autobusnog terminala po modelu javno-privatnog partnerstva. S obzirom da se radi o složenom administrativnom postupku, u koji će biti uključena i Agencija za javno-privatno partnerstvo, očekuje se da bi radovi mogli početi krajem godine.Podsjetivši kako je HDZ kod donošenja proračuna za 2011. godinu upozoravao da se radi o nerealnom i neostvarivom dokumentu,

Vesna Buterin (HDZ) upitala je gradonačelnika možete li i dalje tvrditi da je proračun ostvariv i da uskoro nećemo raspravljati o rebalansu proračuna, odnosno da se Grad Rijeka neće dodatno zaduživati.
Gradonačelnik Vojko Obersnel je istaknuo kako osim planiranih zaduživanja (Energo za nastavak plinofikacije, Autotrolej za nabavku plinskih autobusa te realizacija Centralne zone gospodarenje otpadom), drugih zaduživanja neće biti. Napomenuo je kako će se proračun ostvariti, ukoliko se ostvare sukladno sve najave Vlade o gospodarskom oporavku, budući da je gradski proračun planiran sukladno smjernicama Vlade.