Ivana Ivaniša (SDP) zanimalo je postoje li realne mogućnosti da se radovi na dogradnji Osnovne škole Srdoči dovrše na vrijeme i da li će učenici iduće školske godine nastavu pohađati u svojoj matičnoj školi? Ivaniš je podsjetio da je nastava za učenike te škole organizirana u nekoliko škola, a posljednjih dana pažnja roditelja s područja Srdoča i okolnih naselja usmjerena na zbivanja oko roka izgradnje škole. S obzirom na to da su Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta i Grad Rijeka osigurali sredstva, a u medijima se iznosi da su investitori, izvođač radova i kooperanti upali u teškoće sad je upitno hoće li radovi biti dovršeni na vrijeme.

Gradonačelnik Vojko Obersnel odgovorio je da će učenici te škole sigurno redovno početi s nastavom u svojoj školi kad i svi ostali, početkom rujna. Jednako tako, nažalost, ima puno problema vezanih uz dogradnju te škole, čemu je na neki način uzrok i Odluka ministarstva iz prethodnog saziva kojom je Ministarstvo određeno kao ugovaratelj i investitor izgradnje, premda Grad Rijeka daje veći dio novca. Sukladno Ugovoru potpisanom s izvođačem, završetak radova predviđen je 30. lipnja ove godine. Radovi još traju, ali je izvođač na inzistiranje Grada i zamolbu zaposlenika škole obećao da će radove ranije završiti. S naše je strane zabrinutost opravdana premalim brojem ljudi i dinamikom radova na gradilištu, zbog čega nismo sigurni da će sve biti i gotovo u predviđenom roku. Zato je iniciran sastanak s resornim ministrom, izvođačem radova i kooperantima, na kojemu je izvođač obećao da će poštivati rokove. Unazad 15 dana, tjedno se prate aktivnosti na gradilištu i svaki tjedan šalje izvješće. Ukoliko se utvrdi da postoji odstupanje od dogovorene dinamike, o tome će se izvijestiti Ministarstvo. Škola bi trebala biti dovršena 30. lipnja ove godine. Tijekom ljeta ima vremena za opremanje škole kako bi se njeni učenici u njoj našli u rujnu ove godine.
Dušan Sekulić (PGS) zatražio je pisani odgovor na niz pitanja koja se odnose na zemljište za gradnju hotela u Benčiću koje je izlicitirano 22. svibnja ove godine na natječaju na kojem se kao najpovoljniji ponuditelj javila jedino austrijska tvrtka Strauss&partner. Sekulić je ustvrdio kako po tom pitanju ima dosta nejasnih stvari. Od gradonačelnika je tražio odgovor je li s tom tvrtkom sklopljen predugovor ili ugovor, a zanimalo ga je i koji je odnos Pećine projekta s Gradom; je li s njima zaključen kakav ugovor, je li osigurana garancija tvrtke Strauss&partner sa pologom i kolika je ta garancija, što je s dijelom od 650 m2 za pravo građenja za podzemnu garažu bez naknade i očekuje li se skoro potpisivanje ugovora. Također Sekulić je pitao je li Straus dao kakav uvjet da se zgrada predviđena za Muzej suvremene umjetnosti mora dovesti u primjereno stanje. Traži i pisani odgovor.

Gradonačelnik Vojko Obersnel je odgovorio kako će g. Sekuliću pripremiti pisani odgovor. Činjenica da je raspisan natječaj na koji se ta tvrtka javila. Budući da je riječ o nekretnini koja je vrednija od milijun kuna tvrtka o tome će odluku donijeti Gradsko vijeće na današnjoj sjednici. Nakon suglasnosti Vijeća bit će potpisan ugovor kojim će biti regulirana prava i obveze kao i garancije koje tvrtka mora dati da se grad osigura u kontekstu realizacije tog projekta. Tvrtka Pećine se javila na natječaj prije nekoliko godina, ali zbog opće gospodarske situacije oni su usporili aktivnosti i nikad nije došlo do potpisa ugova. Sukladno uvjetima natječaja Grad je zadržao jamčevinu u visini od gotovo 400.000 kuna. Što se tiče dijela koji se daje kao pravo građenja bez naknade- riječ je o ulaznoj rampi u garažu koja će biti u funkciji hotela, a koja će biti ujedno i u funkciji buduće javne garaže ispod Muzeja moderne i suvremene umjetnosti, zato smatrali smo da to treba dati bez naknade, a obaveza investitora je izgraditi taj ulaz. Nikakvih drugih posebnih uvjeta nema. Postoje samo oni koji su definirani natječajem i koji će se naći u ugovoru potpisanog nakon današnje sjednice, odgovoruio je gradonačelnik.

Josip Rupčić (HDZ)  je postavio pitanje vezano uz kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali i posjet ministra Hajdaš Dončića, koji je iznio puno lijepih obećanja za Rijeku. Pitao je kako gradonačelnik vidi realizaciju svih tih projekata s obzirom na više čimbenika koji trebaju biti istovremeno riješeni; terminal, cesta D-403 i željeznički pravac u zaleđu. Jesu li HC osigurale sred za realizaciju i tko će platiti izvlaštenje rušenja objekata na toj trasi i hoće li netko voditi računa o kompatibilnosti svega. Rupčić je također kazao da smatra kako sve navedeno do 2017 ne može biti gotovo

Gradonačelnik Vojko Obersnel je podsjetio vijećnika Rupčića, kako je svojedobno HDZ-ov ministar financija Šuker na upit gradonačelnika rekao da će se gradnja te ceste financirati iz proračuna, a njega zbog pitanja proglasio bezobraznim i nezahvalnim. Obersnel je podsjetio da pri proširivanju projekta Rijeka Gateway ta cesta nije ušla u taj projekt. Razvoj luke nije moguć bez adekvatne infrastrukture u koju spada i ta cesta. U ovom trenutku, što se ceste tiče, imamo izdanu lokacijsku dozvolu, djelomično i građevnu dozvolu za pojedine faze. U proračunu HC za ovu godinu osigurano je nešto više od milijun kuna za dovršetak projektne dokumentacije. Direktor HC dobio je od ministra nalog da krene s postupkom izvlaštenja i izradom dokumenata, a ministar je jučer u Rijeci izjavio da će osigurati sredstva te da će cesta do 2017. biti gotova. Objekti koji se na toj trasi trebaju ukloniti nisu privatne kuće, nego skladišta i neki drugi, dijelom bespravni objekti. Dio zgrada izgrađenih na koridoru te ceste će trebati ukloniti premda je koridor te ceste poznat oko 30 god kroz prostornu dokumentaciju. Svima stanarima objekata koji će biti srušeni, a riječ je oko 60 kuća, Grad će riješiti problem stanovanja. Izgradnja terminala u odnosu na ranije planirani rok će se skratiti jer se neće realizirati dva manja segmenta te ceste, pa neće biti potrebno uklanjanje objekata na jednom dijelu segmenata ceste. Također, nema potrebe gradnje posebnog čvora na Osječku ulicu, a cesta će se moći spojiti na Baračevu ulicu, pa će se graditi desetak objekata manje. Grad će zajedno s Hrvatskim cestama krenuti u postupak imovinsko pravne pripreme kako bi cesta do 2017. bila gotova.

Šime Jagičić (HNS)– je kazao da su ga događaji zadnjih 10 dana vezanih uz potrese u sjevernom dijelu Italije ponukali na pitanje, kakve se pripremne radnje u slučaju takve nepogode, mogu napraviti u našem gradu da bude što manje žrtava i šteta. Jagičić je kazao da je kontaktirao kolege iz tri hrvatska grada te naveo primjer Zagreba koji ima 32 firme koje su zadužene za aktivnosti u slučaju potresa i znaju svoje zadaće. Imaju ured koji koordinira i to je dosta dobro napravljeno. Jagičić je pitao što je Grad Rijeka dosad napravio po tom pitanju kako bi se zaštitila imovina i građana. Nemam namjeru praviti paniku nego informirati građane u takvom slučaju, to može biti korisna informacija kazao je Jagičić.

Gradonačelnik Vojko Obersnel je kazao da se u slučaju potresa teško može govoriti o načinu sprječavanja strada ljudi i imovine, jer to ovisi o intenzitetu potresa i kvaliteti izgrađenih zgrada. Puno njih izgrađeno je prije razdoblja u kojima definirani zakonski uvjeti o gradnji i zaštiti od potresa. Upravo na jednoj od sjednica Gradskog vijeća krajem 2011. usvojen plan zaštite i spašavanja koji propisuje sve što je spomenuto, a prije toga je napravljena procjena ugroženosti i na temelju toga Plan zaštite i spašavanja koji predviđa sve, od mjesta za evakuaciju, izgradnju privremenih naselja, popis tvrtki i ustanova koje mogu pomoći materijalnim sredstvima i ljudstvom, uz Javnu vatrogasnu postrojbu imamo i dobrovoljna vatrogasna društva, a dio vatrogasaca posebno je obučen, ustrojena je i civilna zaštita posebne namjene i posebna za spašavanje iz ruševina i to u sklopu gradske jedinice od 30 ljudi. Neću govoriti o predviđenim lokacijama za masovne grobnice, nije potrebno izazivati nelagodu. Mi smo u tom kontekstu poduzeli sve što je u našoj mogućnosti u smislu preventivnog djelovanja i intervencije. Popis angažiranih ustanova je puno veći. Surađujemo s Udrugom koja obučava pse i s kojima imamo dogovor za tri psa za traženje osoba. Danas nitko kompetentan ne može reći da je spreman jer sve ovisi o tome što nam priroda u tom trenutku može izazvati, no u tehničkom i organizacijskom smislu smo sve poduzeli.

Danko Švorinić (Lista za Rijeku)– je postavio pitanje vezano uz problematiku poslovnih prostora, odnosno prošlomjesečnog slučaja s prostorom Korzo 8, gdje je prema njemu nezadovoljstvo dijela poduzetnika izraženo time što je namjena prostora bila jedna i isključiva. Švornić smatra da bi bilo više zainteresiranih za sudjelovanje u licitaciji, ali ih je u tome spriječila namjena koja je bila određena samo za brendirano kuhinjsko posuđe, čime se suzio broj natjecatelja i time smanjila cijena najma. Po njemu je time oštećen gradski proračun. Tvrtka koja je izlicitirala prostor nikad se nije bavila tom djelatnošću i nakon nekoliko dana prodana je tvrtki Mirka Pavičića i time se pokazalo da osnovna namjena nije bila prodaju brendiranog posuđa. Pitao je zašto je bila baš ta namjena i zašto se drugima nije dala mog sudjelovanja u licitaciji. Kad se ovako čudno sužava broj natjecatelja to nisu natječaji nego lakrdija. Ovakvo raspolaganje poslovnim prostorima doprinijet će tome da iduće godine proračunska rupa bude veća, kazao je Švornić.

Gradonačelnik Vojko Obersnel je odgovorio da je ovo već druga licitacija za taj prostor. U prvoj licitaciji prostor je po početnoj cijeni dobio poduzetnik koji je sada i najviše zabrinut za taj prostor, a s njim nije sklopljen ugovor jer nije imao sklopljen ugovor s brendiranom tvrtkom za prodaju tog posuđa. Obersnel je kazao da je reakcija tog poduzetnika, kada ja dobijem po početnoj cijeni je dobro, a kada ne dobijem onda su ugrožena moja prava, a kad dobije netko drugi, onda su svi zabrinuti za prihod gradskog proračuna. To odaje ozbiljnost takvog poteza. Grad utvrđuje namjenu djelatnosti i smatralo se da je upravo to namjena koja na Korzu kao najatraktivnijoj lokaciji nedostaje. Da smo odredili namjenu za sportske kladionice imali bi u proračunu najviše koristi, ali to nije naša politika i ovo nije ni prvi niti posljednji put da je namjena poslovnih prostora određena samo za jednu određenu djelat. Obersnel je rekao da se ne želi baviti insinuacijama tko je s kim u vezi, a ako netko tvrdi da postoje nepravilnosti neka se obrati nadležnom Državnom odvjetništvu. Odbijam bilo kakve insinuacije o namještanju i pogodovanju, osim toga u RH postoje nadležna tijela koja ispituju istinitost takvih tvrdnji, no neću dopustiti da svatko tko želi može neopravdano pljuvati po meni.

Predrag Blečić (Lista za Rijeku)– je kazao kako je u dva navrata na sjednici Vijeća od gradskih službi tražio da mu se dostave informacije o natječaju za sanaciju deponija Viševac. Po njemu, od tri ponude, kao najprihvatljivija odabrana je ponuda Zajednice ponuditelja GP Krk od 56 milijuna. Grad Rijeka je u ime lokalnih općina sklopio ugovor o financiranju sanacije prema kojem Fond snosi 50% troškova. Uz posredovanje Fonda koji je vodio Vinko Mladineo, u ovom slučaju nabave KD Čistoća oštećen je za sredstva u visini 12 milijuna kuna. Kada možemo očekivati da gradska vlast osigura skupinu koja će profesionalno obnašati svoju dužnost i braniti interese proračuna grada?

Gradonačelnik Vojko Obersnel je odgovorio kako ne razumije što Blečić želi poručiti osim što nije zadovoljan kako on i suradnici vode grad. Ne vidim ni jedan razlog zašto bi se dovodila u sumnju odluka o odabiru ponuditelja. U kontekstu Zakona o javnoj nabavi postoji institucija žabe i ako tvrtka Smelt nije bila zadovoljna odabirom zašto nije uložila žalbu. Ovo nije prvi slučaj da netko od natjecatelja bude izbačen jer osim cijene nije dao sve dokaze o svemu što je u natječaju traženo. Nije mi jasno ni inzistiranje ni insinuacije koje Blečić navodi. Sve je učinjeno po pravilima struke i zakonu. Prihvaćam vaše pravo da sumnjate ali ako imate indicije da je nešto mimo zakona, postoje organi za provjeru istinitosti vaših tvrdnji, rekao je gradonačelnik.

Ivana Jurčić (SDP)–  e pitala je li se grad odazvao pozivu Vlade da zaposli mlade ljude poticajnim mjerama kroz stručno osposobljavanje za rad i mjerama zapošljavanja kroz javne radove, koj provode zavodi za zapošljavanje i koliko ih je zaposleno po toj osnovi?

Gradonačelnik Vojko Obersnel je odgovorio kako te mjere nisu isključivo mjere ove Vlade, jer ih se dio primjenjivao i u mandatu prethodne. Cilj je omogućiti mladima stjecanje radnog iskustva i polaganje stručnog ispita. Prošle godine u gradskoj upravi i ustanovama osigurano je mjesta za 100-njak mladih, a toliko je planirano i u ovoj godini. Ovisno o mogućnostima s obzirom da svaka takva osoba mora imati mentore i program, ako to bude moguće, taj se broj može i povećati. Kroz instituciju javnih radova bilo angažirano 100- njak ljudi i ove godine će se angažirati toliko, s mogućnošću većeg angažmana putem komunalnih društava pa bi se i taj broj mogao dodatno povećati.
Dinko Beaković (PGS)- je postavio pitanje vezano uz autobusne čekaonice. Trenutno je na Gornjoj Drenovi ispred Doma čekaonica razbijena, polupane su sve staklene površine. Jesu li to zabrinjavajući razmjeri na godišnjoj razini, koliko se stakle površine mora obnoviti i tko plaća ostakljivanje. Pitao je i je li to za proračun velika stavka i je li umjesto stakla to mogao biti pleksiglas ili drugi materijal manje podložan oštećivanju?

Gradonačelnik Vojko Obersnel je odgovorio da su generalno razmjeri vandalizma koji se očituju u uništavanju i krađi imovine prilično veliki i iznose na godišnjoj razini oko 400.000 kuna. Dio autobusnih čekaonica još je u vlasništvu tvrtke koje na njima oglašava i kroz određeno vrijeme ta je tvrtka obvezna obnoviti čekaonicu. Ta šteta, iako se ne plaća iz gradskog proračuna veća je od ovog iznosa. Učestalo se kradu šahte, ograde od inoksa, ograda od bronce ili drugih materijala koje mogu postići određenu cijenu na tržištu sekundarnih sirovina. Naša je imovina osigurana i ta oštećenja pokriva osiguranje, prijavljujemo događaje policiji, ali se u malom broju slučaja pronađe počinitelj. Što se tiče konstrukcije autobusnih čekaonica, koriste se one koji se koriste u većini hrvatskih gradova i u Europi. Dobili smo nagrade na međunarodnoj razini za dizajn, a njihov proizvođač je riječka tvrtka. Ne bi trebalo zbog vandalskog ponašanja sve pretvoriti u pleksiglas ili metal. Vjerojatno bi pleksiglas bio jeftiniji, ali je ovakva čekaonica ljepša. Moramo raditi na edukaciji onih koji se neodgovorno ponašaju, a i policija bi se više mogla zauzeti u pronalaženju krivaca i kontroli otkupa sekundarnih sirovina. Dio toga se prodaje na tom tržištu i može se ući u trag.

Tea Čaljkušić Mance (HDZ)- je kazala da u je u 3. maju odavno završen brod za Uljanik plovidbu, ali da postoji problem preuzimanja od strane Uljanik plovidbe jer država mora ispoštovati svoj dio ugovora, što ona nije učinila. Pitala je gradonačelnika hoće li iskoristiti svoj utjecaj i lobirati da se brod isporuči a djelatnici dobiju zasluženi novac?

Gradonačelnik Vojko Obersnel je odgovorio da je to i dosad činio, a činit će i ubuduće. Ovdje nije toliko problem u Državi i izvršenju obveza, nego u naručitelju broda. Prvi je naručitelj bila Tankerska plovidba, a drugi Uljanik plovidba- i s prvim je bilo problema kod isporuke i plaćanja za Uljanik. Poduzimam određene radnje i aktivnosti. Trenutno postoji dug naslijeđen od ministra Kalmete u visini od 70 milijuna dolara prema riječkoj brodogradnji koji nikada nije riješen, a imamo najave ministarstva financija da će se to riješiti.
Tomislava Zečević Pedić (HDZ) – je pitala kako će se riješiti problem prometnice u okolici Zapadnog trgovačkog centra blizu OŠ San Nicolo i što će se napraviti u prometnoj regulaciji na tom dijelu.

Gradonačelnik Vojko Obersnel je odgovorio kako je već učinjena rekonstrukcija Zvonimirove ulice, a jedan od građevinskih zahvata je izgradnja nove pristupne ceste paralelne s ulicom Mirka Čurbega pa se sadašnji prilaz neće koristiti za prilaz trgovačkom centru nego za lokalni promet i stanovnike koji tamo žive.
Ivan Bogdanić (HDZ)- je pitao koja je bila svrha posjeta ministra Vrdoljaka u pratnji gradonačelnika, naselju Pehlin i o čemu se tom prigodom razgovaralo. Bogdanić je također kazao kako je još jedno dijete stradalo pod kotačima vozila na pješačkom prijelazu kod OŠ Pehlin, pa je pitao što je sa semaforom koji je trebao biti postavljen na tom pješačkom prijelazu?

Gradonačelnik Vojko Obersnel je odgovorio kako mu je žao da je netko stradao na pješačkom prijelazu kraj škole. Sama ta konstatacija da je riječ o prijelazu blizu škole ukazuje na neodgovornost vozača. O tome je se već puno govorilo, do kraja godine postavit ćemo semafor, a hoće li to utjecati na veću odgovornost sudionika u prometu teško je reći, svjedoci smo činjenice da semafori nisu dovoljna garancija da se pješaci zaštite od bezobzirnih vozača, kazao je gradonačelnik Predstavnici Roma i njihov saborski zastupnik inicirali su posjet ministra Pehlinu. Tom prigodom rečeno je da nitko ne razmišlja o preseljenju naselja, ali je ponovljen stav da se ovakvo naselje, kao i druga mogu sređivati samo putem Urbanističkih planova. Radi se na izradi Urbanističkog plana kojim će na tom području biti izgrađena infrastruktura i ceste po pravilima struke. Nitko ne može očekivati da će se sve postojeće stazice asfaltirati. Ne znamo hoće li dio objekata trebati uklanjati ili ne. Svi građani RH moraju poštivati propise, to znači da pravo na infrastrukturu mogu ostvariti samo ako imaju legalne građevine s kućnim brojem.