Grad Rijeka i Zaklada FIPRO objavljuju Javni poziv za podnošenje prijava za dodjelu nepovratnih subvencija za mjeru Sufinanciranje razvoja komercijalizacije inovativnog proizvoda ili usluga.

Grad Rijeka i Zaklada FIPRO objavljuju

Javni poziv za podnošenje prijava za dodjelu nepovratnih subvencija za mjeru Sufinanciranje razvoja komercijalizacije inovativnog proizvoda ili usluga

Predmet i cilj javnog poziva

Predmet ovog javnog poziva je dodjela nepovratnih subvencija temeljem mjere Sufinanciranje razvoja komercijalizacije inovativnog proizvoda ili usluga iz Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke i Ugovora o realizaciji iste sa Zakladom FIPRO. Bespovratna sredstva usmjeravaju se prema osobama koje poduzimaju radnje u vezi komercijalizacije inovacije i čiji poslovni koncepti pokazuju tržišni potencijal. Pritom se pod inovacijom podrazumijeva implementacija novog ili značajno poboljšanog koncepta proizvoda, usluga u poslovni proces poduzetnika. Na taj način poticanjem ulaganja u razvoj inovacija te primjenu (komercijalizaciju) rezultata istraživanja u poslovne aktivnosti postojećih ili budućih poduzetnika, utječe se na stvaranje ili povećanje njihove konkurentnosti, što je glavni cilj ove mjere.

Iznos sredstava koji je Grad Rijeka osigurao za realizaciju ove mjere putem Zaklade FIPRO iznosi 150.000,00 kuna.

Nepovratne subvencije po Javnom pozivu za podnošenje prijava za dodjelu nepovratnih subvencija za mjeru Sufinanciranje razvoja komercijalizacije inovativnog
proizvoda ili usluga ( u daljnjem tekstu: Javni poziv) dodjeljuju se sukladno pravilima sadržanim u Uredbi Komisije EU br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju EU na de minimis potpore (Službeni list Europske unije L 352/1), (u daljnjem tekstu: Uredba).

Prijavitelji koji su u posljednje 2 (dvije) godine bili financirani od zaklade FIPRO (od datuma ugovora o dodjeli financijskih sredstava) ne mogu biti Korisnici financiranja i  njihova prijava se neće razmatrati.

Korisnici sredstava su:

  • subjekti malog gospodarstva utvrđeni Zakonom o poticanju razvoja malog
    gospodarstva (“Narodne novine” broj 29/02, 63/07, 53/12, 56/13 i 121/16) i
    Preporuci Europske komisije 2003/361/EC od 6. svibnja 2003. godine, koji su u
    cijelosti u privatnom vlasništvu i čije je sjedište na području grada Rijeke,
  • fizičke osobe – nositelji inovativnih ideja koji su spremni registrirati gospodarsku
    djeltanost na način da im sjedište bude na području grada Rijeke.

Nepovratne subvencije se neće dodijeliti gospodarskim subjektima:

  • nad kojima je otvoren stečajni postupak ili predstečajna nagodba, koji se nalaze u
    postupku likvidacije te onima koji su obustavili poslovnu djelatnost,
  • koji imaju dospjeli dug s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno
    osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda
    plaćanja navedenih obveza,
  • koji djeluju u sektorima koji su isključeni iz područja primjene Uredbe.
  • koji u postupku ocjene prijava budu niže rangirani ili ne udovoljavaju uvjetima
    natječaja.

Uvjeti dodjele nepovratnih subvencija

Nepovratne subvencije se dodjeljuju za pokriće dijela prihvatljivih troškova razvoja i
komercijalizacije inovativnog proizvoda ili usluga.

Prihvatljivi troškovi:

  • Troškovi instrumenata, opreme, alata i materijala nastali izravno uslijed razvoja
    projektne ideje,
  • Troškovi izrade prototipa, ispitivanja te testne primjene inovativnog proizvoda ili
    usluge,
  • Troškovi istraživanja temeljem ugovora s drugim stranama,
  • Troškovi stjecanja, potvrđivanja i zaštite patenata i ostale nematerijalne imovine
    (intelektualnog vlasništva),
  • Troškovi promidžbe u postupku pripreme za izlazak na tržište te aktivnosti razvoja
    prodajnih kanala,
  • Troškovi plaće novozaposlenih osoba na projektu u visini do 50% prosječne
    mjesečne neto plaće u Republici Hrvatskoj za 2022. godinu.

Neprihvatljivi troškovi:

  • Troškovi savjetodavnih usluga povezanih s redovitim aktivnostima
  • Troškovi koji se poduzetniku već financiraju putem drugih mjera ili programa,
  • Troškovi osoblja (plaće osoblja prijavitelja) osim novozaposlenih osoba,
  • Troškovi nastali prije objave natječaja,
  • Režijski troškovi,
  • Troškovi kupnje ili zakup zemljišta i zgrada,
  • Troškovi kupnja vozila i plovila,
  • Porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) te sve zakonom regulirane
    pristojbe,
  • Svi ostali troškovi koji nisu vezani uz projekt koji se prijavljuje na Javni poziv.

Troškovi se priznaju ukoliko nastanu nakon dana raspisivanja Javnog poziva do isteka roka financiranja provedbe za robu isporučenu ili uslugu izvršenu unutar toga roka.

Ako je gospodarski subjekt već koristio potpore za učinjene troškove za koje traži
potporu po ovom Javnom pozivu, iznos potpore koje se dodjeljuje i ostvarenih potpora za taj trošak, neovisno od kojeg tijela je odobren, ne može prelaziti ukupan iznos troškova koje je imao gospodarski subjekt.

Ako korisnik mjere stekne pravo na subvenciju u trenutku u kojem po ovom Javnom
pozivu preostane manji iznos sredstava od pripadajućeg iznosa subvencije, korisniku će se dodijeliti potpora u visini preostalog iznosa.

Intenzitet i visina sufinanciranja

Prethodno navedeni prihvatljivi troškovi po pojedinom projektu sufinanciraju se u visini od 80% troškova bez PDV-a, u najnižem iznosu od 35.000,00 do najvišeg iznosa od 50.000,00 kuna.

Sredstva se isplaćuju prema ispostavljenim računima dobavljača, a iznimno prema
ponudama, u kojem se slučaju avansno isplaćuje 80% iznosa dok se ostatak od 20% isplaćuje prilikom predočenja računa.

Sufinancirat će se trošak plaće novozaposlenih osoba u iznosu do 50% prosječne
mjesečne neto plaće u pravnim osobama Republike Hrvatske prema objavljenom podatku državnog zavoda za statistiku za 2022. godinu.

Prava i obveze

Međusobna prava i obveze korisnika subvencije i Zaklade FIPRO utvrđuju se
Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava za mjeru Sufinanciranje razvoja komercijalizacije inovativnog proizvoda ili usluga (u daljnjem tekstu: Ugovor). Ako je podnositelj zahtjeva za dodjelom subvencije fizička osoba, prije potpisivanja Ugovora od potencijalnog korisnika zahtijevat će se registracija gospodarskog subjekta (osnivanje obrta ili trgovačkog društva).

Postupak dodjele

Postupak dodjele subvencije provode Grad Rijeka i Zaklada FIPRO temeljem Ugovora o realizaciji mjere Sufinanciranje razvoja komercijalizacije inovativnog proizvoda ili usluga.

Ocijenu o kvaliteti podnesene prijave/projekta te dopuštenost dodjele subvencije
donosi Povjerenstvo za ocjenu i odabir prijava.

Sredstva se dodjeljuju prema rang listi najbolje ocjenjenih prijava koje u potpunosti
udovoljavaju uvjetima natječaja.

Minimalan bodovni prag za dodjelu subvencije iznosi 50 bodova.

O dodijeljenoj potpori male vrijednosti, izvješćuje se Ministarstvo financija Republike
Hrvatske.

Kriteriji za ocjenu prijave/kvalitete projekta

Članovi Povjerenstva prijave na Javni poziv boduju ocjenom od 1 (najmanja ocjena) do 10 (najviša ocjena) prema sljedećim kriterijima:

  • Razina inovativnosti projekta ( inovativnost u odnosu na postojeća rješenja te
    stupanj složenosti inovacije)
  • Tržišni potencijal inovacije (identifikacija kupaca/korisnika i njihovih potreba te
    procjena veličine tržišta)
  • Financijska i komercijalna održivost projekta (izvori prihoda, raspoloživ kapital,
    rashodi)
  • Izvedivost / zrelost projekta (identifikacija tehnoloških izazova, postavljanje cilja
    i aktivnosti na provedbi projekta, mjerljivi pokazatelji)
  • Kapaciteti prijavitelja (kompetentnost i stručnost prijavitelja te ostala imovina
    prijavitelja)
  • Horizontalna pitanja (ekološka prihvatljivost inovacije, promicanje socijalne
    uključenosti/promicanje održivog razvoja)

Sadržaj prijave za dodjelu potpora

Prijave na Javni poziv dostavljaju se na propisanom obrascu „Zahtjev za dodjelu
financijskih sredstava“ s priloženom dokumentacijom:

  1. izjava o korištenim državnim potporama „Obrazac izjave o potporama“
  2. preslika rješenja o upisu u odgovarajući registar upisa, odnosno preslika
    Obrtnice
  3. potvrda Porezne uprave o stanju duga (ne starija od 30 dana od dana
    podnošenja prijave) iz koje je razvidno da nema duga s osnova poreza i
    doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako je sukladno
    posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza.
  4. Ispunjena i ovjerena „Skupna izjava” (prijavitelj fizička osoba koja nije vlasnik
    gospodarskog subjekta Skupnu izjavu dostavlja nakon otvaranja istog a
    neposredno prije potpisivanja Ugovora o financiranju sa Zakladom FIPRO)
  5. Preslika računa za troškove nabave opreme, razvoja inovativne ideje, izrade
    prototipa, plana komercijalizacije, testiranja, troškova zaštite te promidžbe, koji
    su izdani nakon objave Javnog poziva kao i dokaze da je izvršeno plaćanje
    istih
  6. Preslika ponude/predračuna za prethodno navedene troškove (ukoliko računi
    nisu izdani)
  7. Preslika platne liste (ukoliko prijavitelj traži subvenciju troškova plaće
    novozaposlenih osoba na projektu)
  8. Životopis podnositelja prijave/voditelja projekta
  9. Ugovor o radu za novozaposlene osobe (preslika) ili pismo namjere o
    zapošljavanju novih djelatnika.
  10. Izjava o sufinanciranju , sadržaja: Natjecatelj (ime i prezime) će osigurati vlastita
    sredstva (iznos) za sufinanciranje predmeta prijave (naziv projekta) u projektu
    Sufinanciranje razvoja komercijalizacije inovativnog proizvoda ili usluga (ako se
    odnosi na Natjecatelja

Obrazac prijave na Javni poziv sa svom priloženom dokumentacijom dostavlja u
digitalnom zapisu.

Računi / ponude/ platne liste iz točke 5. mogu se dostavljati od datuma raspisivanja
javnog poziva do isteka roka financiranja provedbe za robu isporučenu ili uslugu izvršenu unutar toga roka.

Povjerenstvo za ocjenu i odabir prijava ima pravo zatražiti uvid u originale dostavljenih računa odnosno ponuda.

Podnošenje prijava

Prijavna dokumentacija se dostavlja na adresu e-pošte: fipro@fipro.hr. Po primitku
prijave i provjeri priloženih dokumenata dobit ćete potvrdu urednog zaprimanja prijave e-poštom.

U slučaju da privitke zbog njihove veličine nije moguće poslati putem e-pošte, prijavitelji mogu koristiti Jumbo mail, Wetransfer.com ili slična rješenja za dijeljenje elektroničkih dokumenata putem kojih dokumentaciju treba uputiti na adresu e-pošte: fipro@fipro.hr.

Prijavitelj je dužan provjeriti urednu dostavu prijave ukoliko ne dobije potvrdu urednog
zaprimanja prijave i dokumenata u roku od dva radna dana na telefon 051 265-965 ili osobno na adresi Step Ri d.o.o., R. Matejčić 10, 51000 Rijeka.

Prijavitelj po ovo Javnom pozivu može podnijeti samo jednu prijavu za dodjelom
subvencija.

Rokovi javnog poziva

Datum objave ovog poziva je 15. studeni 2022. godine. Javni poziv je otvoren do 15. prosinca 2022. godine do kraja dana (23,59 h). Lista korisnika koji ostvare pravo na subvencije po ovom Javnom pozivu, objavit će se na web stranici Zaklade FIPRO do 30. siječnja 2023. godine. Zaklada FIPRO zadržava pravo izmjene i dopune te produljenje roka ovog Javnog poziva.

Ostale informacije

Informacije i potrebni obrasci mogu se dobiti putem elektronske pošte: fipro@fipro.hr
na UPIT, na službenim stranicama Zaklade FIPRO: www.fipro.hr te na službenim stranicama Grada Rijeke. www.rijeka.hr. Rezultati natječaja će biti objavljeni na web stranici: www.fipro.hr.

Razvoj projekta, odnosno njegova komercijalizacija podliježe stručnom praćenju, a
natjecatelj ima pravo na stručnu pomoć osoblja Zaklade.