Regionalna zajednica Gospodarske komore Veneto  definira Freight Quality Partnership-ove: Smjernice za koordinaciju lokalne uprave i dionika u Budimpešti, Mariboru, Bresci, Poznanu, Bologni, Stuttgartu i Rijeci (Okrugli stol o prometnoj logistici), bit će objavljene u studenome.

SULPiTER

Razdoblje testiranja Freight Quality Partnership-ova na projektu SULPiTER je službeno započelo. Freight Quality Partnership je zajedničko sredstvo lokalne uprave i dionika u logistici za definiranje politike distribucije tereta u urbanim sredinama. Pod vodstvom Regionalne zajednice Gospodarske komore Veneto, Freight Quality Partnership bit će prvotno testiran u 7 europskih gradova (Budimpešta, Maribor, Brescia, Poznan, Bologna, Stuttgart i Rijeka).

Projektom SULPiTER, čije je provođenje počelo u lipnju 2016, sa budžetom od gotovo 2,5 milijuna €, namjerava se podržati lokalnu upravu u razvoju i implementaciji Održivih logističkih akcijskih planova – SULP-ova. Izazov projekta sastoji se u pristupanju zajedničkoj problematici i temama gradova partnera transnacionalnim putem. Izazovi poput fragmentacije teretnih tokova, pojačanog prometa u multimodalnim i logističkim čvorištima, sukobi putničkog i teretnog prometa te pojačana e-trgovina moraju se rješavati inovativnim alatima i metodama kao što su Freight Quality Partnership-ovi.

Freight Quality Partnership-ovi održavaju se kao tematski okrugli stolovi sa sudjelovanjem lokalnih javnih i privatnih dionika u razvijanju rješenja i politika. Anglo-Saksonskog porijekla, Freight Quality Partnership-ovi se intenzivnije koriste posljednjih godina u nekoliko europskih gradova, kao što su i Stockholm i Copenhagen. Projektom SULPiTER će se promovirati ovaj alat da bi se ojačali kapaciteti nadležnih donositelja odluka i omogućilo upravljanje prijevozom tereta u urbanim sredinama uzimajući u obzir energetsku učinkovitost i utjecaj na okoliš.

Koordinacija lokalnih dionika pretpostavlja proces u nekoliko koraka, počevši sa sagledavanjem trendova u distribuciji tereta pa sve do utvrđivanja kritičnih točaka u lokalnom kontekstu, te naposljetku, implementaciju mjera za planiranje mobilnosti tereta za urbano područje.

Kao rezultat, politika urbane mobilnosti definirat će se urbanim logističkim planom koji će uključivati proces konzultacije za elaboraciju održivih mjera, u smislu učinkovitosti i njihovog trajanja u nadolazećim godinama.
M.H.N.