Potpuno (100%) ili djelomično (50%) oslobađanje kućanstava od mjesečnih troškova isporučene toplinske energije za grijanje tzv. centralnoga grijanja. Korisnik ne može ostvarivati istodobno ovo pravo i naknadu za podmirenje drugih troškova energenata za grijanje (električna energija, plin, drva).

Tko može dobiti pomoć?

Kućanstvo koje je vlasnik ili korisnik stana (osim korisnika stana u vlasništvu fizičke osobe sa slobodno ugovorenom najamninom) i uz to je korisnik zajamčene minimalne naknade pri Hrvatskom zavodu za socijalni rad, Područni ured Rijeka, kućanstvo čiji su prosječni mjesečni prihodi u zadnja tri mjeseca niži od cenzusa prihoda koje je utvrdio Grad Rijeka za pojedini broj članova kućanstva (cenzus za samca 600 eura, dvočlano kućanstvo 900 eura, tročlano kućanstvo 1 080 eura, četveročlano kućanstvo 1 260 eura, brojnija kućanstva + 150 eura za svakoga dodatnog člana; cenzusi za jednoroditeljska kućanstva su za 20% viši) ili kućanstvo čiji je član korisnik prava na nacionalnu naknadu za starije osobe pri Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje ili korisnik prava na inkluzivni dodatak pri Hrvatskom zavodu za socijalni rad, Područni ured Rijeka.

Svi članovi kućanstva moraju imati prijavljeno prebivalište na adresi stana u kojem će se pravo ostvarivati i ne smiju u (su)vlasništvu imati drugu nekretninu (stan/kuću, kuću za odmor ili poslovni prostor) koju mogu iznajmiti ili otuđiti. Dodatni su uvjeti za ostvarivanje ovoga prava da kućanstvo isključivo stanuje u unajmljenom stanu, ne daje ga u podnajam, te da ga ne koristi ga bez valjane pravne osnove.

 

Kako ostvariti pomoć?

Zahtjev za dobivanje ove pomoći podnosi se osobno u šalter-sali Grada Rijeke, Titov trg 3, Pisarnica, radnim danom od 8.30 do 15.30 ili poštom na adresu: Grad Rijeka, Upravni odjel za zdravstvo, socijalnu zaštitu i unapređenje kvalitete života, Korzo 16, 51000 Rijeka.

Naknada troškova ostvaruje se umanjenjem računa tvrtke koja je izdala račun. Pravo na naknadu tih troškova vrijedi godinu dana od dana kada je odobreno, nakon čega građani ponovno mogu podnijeti zahtjev za tom pomoći.

Detaljnije informacije se mogu dobiti telefonski ponedjeljkom, srijedom i petkom od 8.30 do 11 sati.

U tijeku postupka priznavanja ili ostvarivanja prava može doći do promjena relevantnih činjenica i okolnosti (npr. promjena broja članova kućanstva, promjena adrese), koje je podnositelj zahtjeva, odnosno korisnik dužan pravodobno prijaviti Upravnom odjelu za zdravstvo, socijalnu zaštitu i unapređenje kvalitete života.