Oslobađanje kućanstava od obveze plaćanja komunalne naknade.

Tko može dobiti pomoć?

Obveze plaćanja komunalne naknade oslobađaju se korisnici stana (najmoprimci koji plaćaju zaštićenu najamninu i oni koji plaćaju slobodno ugovorenu najamninu za stan u vlasništvu pravne osobe) ako je riječ o kućanstvu koje je korisnik zajamčene minimalne naknade pri Hrvatskom zavodu za socijalni rad, Područni ured Rijeka ili kućanstvu čiji su prosječni mjesečni prihodi u zadnja tri mjeseca niži od cenzusa prihoda koje je utvrdio Grad Rijeka za pojedini broj članova kućanstva (cenzus za samca 600 eura, dvočlano kućanstvo 900 eura, tročlano kućanstvo 1 080 eura, četveročlano kućanstvo 1 260 eura, brojnija kućanstva + 150 eura za svakoga dodatnog člana; cenzusi za jednoroditeljska kućanstva su za 20% viši), kućanstvu čini član ostvaruje pravo na nacionalnu naknadu za starije osobe pri Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje ili kućanstvu čiji je član korisnik prava na inkluzivni dodatak pri Hrvatskom zavodu za socijalni rad, Područni ured Rijeka.

Svi članovi kućanstva moraju imati prijavljeno prebivalište na adresi stana u kojem će se pravo ostvarivati i ne smiju u (su)vlasništvu imati drugu nekretninu (stan/kuću, kuću za odmor ili poslovni prostor) koju mogu iznajmiti ili otuđiti. Dodatni su uvjeti za ostvarivanje ovoga prava da kućanstvo stanuje u stanu u kojem će se pravo ostvarivati, ne daje ga u podnajam, te da ga ne koristi ga bez valjane pravne osnove.

Kako ostvariti pomoć?

Zahtjev za dobivanje ove pomoći podnosi se osobno u šalter-sali Grada Rijeke, Titov trg 3, Pisarnica, radnim danom od 8.30 do 15.30 ili poštom na adresu: Grad Rijeka, Upravni odjel za zdravstvo, socijalnu zaštitu i unapređenje kvalitete života, Korzo 16, 51000 Rijeka.

Pravo na naknadu troškova komunalne naknade ostvaruje se umanjenjem računa tvrtke koja je izdala račun. Naknada tog troška stanovanja u pravilu vrijedi godinu dana od dana kada je odobreno, nakon čega građani ponovno mogu podnijeti zahtjev za tom pomoći.

Detaljnije informacije se mogu dobiti telefonski ponedjeljkom, srijedom i petkom od 8.30 do 11 sati.

U tijeku postupka priznavanja ili ostvarivanja prava može doći do promjena relevantnih činjenica i okolnosti (npr. promjena broja članova kućanstva, promjena adrese), koje je korisnik dužan pravodobno prijaviti Upravnom odjelu za zdravstvo, socijalnu zaštitu i unapređenje kvalitete života.