Značaj projekta
Luka Rijeka ima izuzetan geoprometni položaj. Dubina gaza veća od 16 m omogućuje prihvat najvećih brodova. Gradnjom novih pristaništa dubina gaza povećat će se na 20 m.

Luka Rijeka ima izuzetan geoprometni položaj
Vrsta projekta: Prometna infrastruktura
Nositelj projekta: Lučka uprava Rijeka
Lokacija:
Lučki bazen Omišalj – Otok Krk, Bazen Bakar, Bazen Rijeka – Zagrebačko pristanište
Vlasništvo: Pomorsko dobro pod koncesijom
Procijenjena vrijednost projekta: 754.000.000 EUR
Projekt podrazumijeva izgradnju:
Br. | Opis | Površina (ha) | mil. EUR |
1. | Bazen Rijeka | 36 | 253 |
Brajdica 2 | 14 | 47 | |
Zagrebačko pristanište 1 | 15 | 128 | |
Zagrebačka pristanište 2 | 7 | 77 | |
2. | Bazen Bakar | 12 | 65 |
Ro-Ro terminal | 7 | 29 | |
Terminal za žitarice (soja) | 5 | 36 | |
3. | Luka Omišalj-Otok Krk | 174 | 436 |
Kontejnerski terminal | 71 | 317 | |
Gospodarska zona | 65 | 74 | |
Logistička zona I | 38 | 44 |
Bazen Bakar:
U bazenu Bakar planirana je izgradnja Ro-Ro terminala za prihvat brodova dužine do 200 m s lučkim kapacitetom za najmanje 200 teretnih cestovnih vozila istovremeno.
Kontejnerski terminal Zagrebačko pristanište u riječkom bazenu kapaciteta je 700.000 TEU (podrazumijeva dogradnju 400 m + 280 m operativne obale). Planirani kontejnerski terminal Krk imat će kapacitet 3.000.000 TEU.
Model realizacije: Otvorene mogućnosti pregovaranja.
Izgradnja terminala:
400 m Zagrebačkog pristaništa izgrađeno je sredstvima Svjetske banke putem Lučke uprave Rijeka. Izgradnja Kontejnerskog terminala na Zagrebačkom pristaništu predstavlja zajedničku investiciju Lučke uprave Rijeka i budućeg koncesionara odabranog putem javnog natječaja.
Za pripremu natječaja angažirani su konzultanti RMG Consult BV, Roterdam.
Pripremljena dokumentacija
Studijska dokumentacija:
- Prostorno i prometno-integralna studija Primorsko-goranske županije i Grada Rijeke 2011.,
- Studija utjecaja na okoliš – Mjere pomorske sigurnosti na kontejnerskom terminalu na Zagrebačkom pristaništu.
Projektna dokumentacija:
- Idejni i glavni projekt za Zagrebačko pristanište 1.
Ugovor za projektiranje i izgradnju prve faze Zagrebačkog pristaništa s talijanskim konzorcijem tvrtki Grandi Lavori Fincosit, Nuova Co.Ed.Mar, Maltauro potpisan je u travnju 2012. Financiranje je osigurano zajmom Svjetske banke i državnim proračunom. Investicija prve faze izgradnje iznosi 88 milijuna eura, dok je ukupna investicija, uključivo opremanje terminala, procijenjena na 300 milijuna eura.
Izvedba radova započela je u kolovozu 2014. Kontejnerski terminal na Zagrebačkom pristaništu, koji će u konačnici zauzimati površinu od približno 22 hektara, zamišljen je kao pristanište dužine 680 m s prosječnom širinom terminala od 300 m. Planirana dubina mora uz pristanište je minimalno 20 m. Terminal se gradi u dvije faze. Prva faza koja je dovršena obuhvaća pristanište dužine od 400 m. Druga faza predviđa produženje Terminala do ukupne dužine pristaništa od 680 m čime bi se ostvario kapacitet od 500 000 TEU godišnje.
Paralelno s izgradnjom Terminala gradi se spojna ceste D 403 kao a provest će se i rekonstrukcija ranžirnog kolodvora za potrebe ukrcaja i iskrcaja kontejnera na periferiji Terminala.
Kontakt osobe:
Denis Vukorepa
Ravnatelj
Lučka uprava Rijeka
Riva 1,
51000 Rijeka
Telefon: 051 351 117
E-mail: rijeka.gateway@portauthority.hr
Web: www.portauthority.hr