Grad Rijeka, Upravni odjel za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte objavljuje Javni poziv za podnošenje prijava za dodjelu nepovratnih subvencija iz Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke

Sukladno odredbi članka 14. Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke (“Službene novine Grada Rijeke“ broj 7/14, 9/18,7/19 i 17/19-pročišćeni tekst), Gradonačelnica Grada Rijeke objavljuje sljedeći:

Javni poziv za podnošenje prijava za dodjelu nepovratnih potpora iz Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke

PREDMET JAVNOG POZIVA

Predmet ovog Javnog poziva je dodjela nepovratnih potpora iz Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke s ciljem jačanja konkurentnog nastupa poduzetnika na tržištu te ostvarivanja dodatnog praktičnog obrazovanja i boljeg informiranja u poduzetništvu (u daljnjem tekstu: Javni poziv).

U okviru Javnog poziva realiziraju se sljedeće mjere:

  • Subvencioniranje troškova poduzetnika početnika – PP25
  • Subvencioniranje nabave i ugradnje strojeva i opreme – SUSO25
  • Subvencioniranje uvođenja IT sustava i aplikacija u poslovanje – SUIT25

Nepovratne potpore po Javnom pozivu dodjeljuju se sukladno pravilima sadržanim u Uredbi Komisije (EU) 2023/2831 od 13. prosinca 2023. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (Službeni list Europske unije, L 2023/2831, 15.12.2023.) (u daljnjem tekstu: Uredba).

PRIJAVITELJI I KORISNICI SREDSTAVA IZ JAVNOG POZIVA

Prihvatljivi prijavitelji – korisnici sredstava iz ovog Javnog poziva su subjekti malog gospodarstva utvrđeni zakonom kojim se uređuje poticanje razvoja malog gospodarstva, a koji su u cijelosti u privatnom vlasništvu sa sjedištem na području grada Rijeke.

Prihvatljivi prijavitelji – korisnici sredstava ne mogu biti gospodarski subjekti koji djeluju u sektorima koji su isključeni iz područja primjene Uredbe.

Također, prihvatljivi prijavitelji – korisnici sredstava ne mogu biti gospodarski subjekti koji su za istu mjeru za koju se prijavljuju prema ovom Javnom pozivu ostvarili subvenciju Grada Rijeke u 2023. i 2024. godini.

Prijavitelji na Javni poziv mogu ostvariti potporu temeljem samo jedne prijave po pojedinoj mjeri.

U tu svrhu prijavitelji se tretiraju kao „jedan poduzetnik“ sukladno članku 2. stavku 2. Uredbe, kojim su pojmom obuhvaćena poduzeća u najmanje jednom od sljedećih međusobnih odnosa:

  1. a) jedno poduzeće ima većinu glasačkih prava dioničara ili članova u drugom poduzeću
  2. b) jedno poduzeće ima pravo imenovati ili smijeniti većinu članova upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela drugog poduzeća
  3. c) jedno poduzeće ima pravo ostvarivati vladajući utjecaj na drugo poduzeće prema ugovoru sklopljenom s tim poduzećem ili prema odredbi statuta ili društvenog ugovora tog poduzeća
  4. d) jedno poduzeće koje je dioničar ili član u drugom poduzeće, kontrolira samo, u skladu s dogovorom s drugim dioničarima ili članovima tog poduzeća, većinu glasačkih prava dioničara ili glasačkih prava članova u tom poduzeću.

Poduzeća koja su u bilo kojem od navedenih odnosa preko jednog ili više drugih poduzeća isto se tako smatraju jednim poduzetnikom.

Da bi prijavitelj konkurirao za sredstva iz Javnog poziva, isti mora imati najmanje jednog zaposlenog (ili biti samozaposlen) na određeno ili neodređeno vrijeme u trenutku podnošenja prijave na Javni poziv.

SREDSTVA ZA PROVEDBU JAVNOG POZIVA

Za provedbu ovog Javnog poziva u Proračunu Grada Rijeke za 2025. godinu na pozicijama PR07386 i PR04410 Upravnog odjela – Subvencije trgovačkim društvima, zadrugama izvan javnog sektora i Subvencije poljoprivrednicima i obrtnicima, osigurana su sredstva u ukupnom iznosu od 250.000,00 eura.

UVJETI DODJELE NEPOVRATNIH POTPORA

Nepovratne potpore dodjeljuju se za pokriće dijela troškova izvršenog ulaganja, ali za svaku mjeru po zasebno definiranim kriterijima.

Korisnicima potpora koji su u sustavu Poreza na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV), prihvatljiv trošak biti će umanjen za iznos PDV-a po priloženim računima.

Troškovi po Javnom pozivu priznaju se za izvršena ulaganja predviđena pojedinom mjerom, nastali od 12. listopada 2024. godine pa sve do podnošenja prijava na Javni poziv.

Ako je gospodarski subjekt već koristio potpore za troškove za koje traži potporu po ovom Javnom pozivu, iznos potpore koji se dodjeljuje i ostvarenih potpora za taj trošak, neovisno od kojeg tijela je odobren, ne može prelaziti ukupan iznos troškova koje je imao gospodarski subjekt.

Ako korisnik mjere stekne pravo na potporu u trenutku u kojem po ovom Javnom pozivu preostane manji iznos sredstava od ostvarenog iznosa potpore (kao posljednji u nizu prema kriteriju bodovanja koji ostvaruje pravo na potporu), korisniku će se dodijeliti potpora u visini preostalog iznosa.

Nepovratne potpore neće se dodijeliti gospodarskim subjektima:

  • nad kojima je otvoren stečajni postupak ili predstečajna nagodba, koji se nalaze u postupku likvidacije te onima koji su obustavili poslovnu djelatnost,
  • koji imaju poslovni račun u blokadi,
  • koji imaju dospjeli dug s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza,
  • koji su zadnje dvije godine (u 2023. i 2024. godini) ostvarili pravo na potporu temeljem Općeg programa mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke za istu mjeru za koju se prijavljuju po ovom Javnom pozivu,
  • koji imaju dospjeli nepodmireni dug prema Gradu Rijeci na dan 31. kolovoza 2025. godine.

Upravni odjel za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte (dalje u tekstu: Upravni odjel) će prijavitelja, za kojeg se provjerom kod Upravnog odjela za financije Grada Rijeke utvrdi da ima dospjeli nepodmireni dug prema Gradu Rijeci, pozvati da u roku od 8 kalendarskih dana od dana dostavljene obavijesti o postojanju duga isti i podmiri te dostavi dokaz o podmirenju. Ukoliko prijavitelj ne podmiri dug i ne dostavi dokaz o podmirenju u danom roku Upravni odjel će prijavu odbaciti. Obavijest o postojanju duga Upravni odjel prijaviteljima/dužnicima dostavlja na e-mail adresu navedenu u e-obrascu prijave na Javni poziv.

Nepovratne potpore dodijeljuju se prema uvijetima određenim za provedbu pojedine mjere kako slijedi:

Mjera:Subvencioniranje troškova poduzetnika početnika – PP25

Nepovratne potpore dodjeljuju se poduzetnicima – početnicima za troškove pri pokretanju gospodarske aktivnosti za nabavu novih strojeva, opreme i alata za obavljanje poduzetničke aktivnosti, uređenje poslovnog prostora, izradu poslovnog plana, konzultantske usluge, potrebnu izobrazbu te izradu mrežne stranice i vizualnog identiteta tvrtke u visini od 80% troškova, a u iznosu od najmanje 500,00 eura do najviše 4.000,00 eura.

Troškovi za kupnju vozila, zakupa poslovnog prostora, troškovi osnivanja odnosno registracije i osnivački kapital za trgovačka društva neće se priznavati. Također se neće priznavati troškovi komunikacijske opreme (pametni telefoni, pametni satovi) i multimedije (tv uređaji, media player-i, prijenosna multimedija

Poduzetnikom – početnikom smatra se gospodarski subjekt koji je upisan u odgovarajući registar poslovnih subjekata u razdoblju ne dužem od 2 godine do dana podnošenja prijave na Javni poziv. Također, poduzetnikom početnikom prema ovom Javnom pozivu, smatra se poduzetnik (vlasnik/ci poslovnog subjekta) koji je po prvi put registrirao poslovni subjekt u Republici Hrvatskoj.

Ako prijavitelj ostvari potporu u okviru ove mjere, neće moći koristiti potporu za isti trošak po drugim mjerama subvencioniranja iz ovoga Programa.

Prijave se podnose na e-obrascu u kojem se označava mjera: PP25 (koji mora biti u potpunosti popunjen traženim podacima), te se obavezno prilaže sva sljedeća dokumentacija:

  • Izjava i izvješće o primljenim potporama male vrijednosti (Obrazac IZJ-25),
  • Izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja,
  • Izjava o davanju suglasnosti za obradu osobnih podataka,
  • Izjava o neblokadi poslovnog računa
  • potvrda Porezne uprave o nepostojanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako je podnositelju prijave sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza (u navedenom slučaju dostaviti odgovarajući dokaz odobrene odgode),
  • računi za prihvatljive troškove koji su izdani nakon 12. listopada 2024. godine i glase na prijavitelja. (iznimno se može dostaviti predračun dobavljača – umjesto računa, po kojem je prijavitelj izvršio plaćanje). Ugovorom o kupnji sklopljen sa fizičkom osobom, umjesto računa izdanog od pravne osobe ili obrta ne može se ostvariti potpora. Za prijavljeni trošak edukacija, potrebno je dostaviti certifikat ili potvrdu o završenoj edukaciji ili potvrdu, odnosno dokaz o sudjelovanju na savjetovanju, radionici i sl., dokaz da je polaznik edukacije zaposlenik prijavitelja (posljednji JOPPD obrazac ili ugovor o radu) osim za vlasnika obrta ili nositelja samostalnih zanimanja.
  • minimalan iznos pojedinačnog računa mora biti isti ili veći od 100,00 eura bez PDV-a.
  • u slučaju računa dobavljača iz inozemstva obavezno je sastaviti i priložiti kratak opis proizvoda/usluge na hrvatskom jeziku.
  • izvodi iz bankovnog računa prijavitelja kojima se dokazuje izvršeno plaćanje računa.
    U slučaju da je plaćanje prema dobavljaču izvršeno putem kredita banke, potrebno je dostaviti ugovor o kreditu u kojem je navedeno plaćanje prema dobavljaču za traženu opremu, kao i dokaz da je banka izvršila plaćanje. Zadan nalog za plaćanje, kompenzacija i cesija ne prihvaćaju se kao dokaz plaćanja.
  • računi plaćeni u gotovini (na R1) priznaju se do najviše ukupno 700,00 eura ali uz obveznu dostavu potpisane Izjave (Izjava SIT-25) da su imovina i/ili sitni inventar nabavljeni u poslovne namjene i kao takvi evidentirani u poslovnim knjigama,
  • preslika obrasca JOPPD – zadnji dostupan (Stranica A i B), ali ne stariji od dva mjeseca od trenutka predaje prijave na Javni poziv sa potvrdom Porezne uprave o zaprimanju ili Ugovor o radu. Navedeno nisu u obvezi dostaviti paušalni obrti / samostalne djelatnosti koji imaju jednog zaposlenog, a nije im dostupan JOPPD obrazac.
  • dokumentacija na temelju koje se ocjenjuje prijava, prema opisu iz tabele kriterija.

Dokumentacija koje se prilaže e-obrascu smije biti u sljedećim formatima: pdf, jpg, jpeg i zip.

Izjave koje se prilažu moraju biti ispunjenje u cijelosti te potpisane od strane ovlaštene osobe prijavitelja. Ukoliko gospodarski subjekt koristi pečat, Izjave se moraju ovjeriti i pečatom.

Mjera: Subvencioniranje nabave i ugradnje strojeva i opreme – SUSO25

 Nepovratne potpore dodjeljuju se za troškove nabave i ugradnje novih, tehnološki naprednijih strojeva i opreme za proizvodnju, obradu i doradu koji utječu na podizanje kvalitete finalnog proizvoda poduzetnika u visini od 50% troškova,  u iznosu od najmanje 1.000,00 eura do najviše 10.000,00 eura, isključivo za gospodarske subjekte koji su registrirani (sukladno Odluci o nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2025. – NKD 2025.) za obavljanje primarne djelatnostiPrerađivačke industrija, područje C od odjeljka od odjeljka 10. do 31., i kao takve upisane u Registar poslovnih subjekata DZS-a.

Pored navedenih troškova, prijavitelji po ovoj mjeri mogu ostvariti potporu za nabavu nove opreme i uređaja, koji su vezani za ulaganja u tranziciju korištenja energenata u poslovnim procesima, odnosno poslovnoj infrastrukturi na štedljivije i obnovljive izvore energije (ulaganja u solarne elektrane, solarne panele, dizalice topline, uređaje za korištenje biomase i geotermalne energije, kondenzacijske bojlere te ostale uređaje sa energetskom uštedom energije) u visini od 50% troškova, a u iznosu od najmanje 700,00 eura do najviše 2.700,00 eura.

 Troškovi nabave velikih radnih strojeva u području građevinarstva i transporta (strojevi za iskope i zemljane radove, strojevi za prijevoz i prijenos tereta, strojevi za bušenje, strojevi za ravnanje i nabijanje zemlje te završne radove), troškovi nabave i najma prijevoznih sredstava te ulaganja u poljoprivredne strojeve i opremu neće se priznati. Također, neće se priznati troškovi komunikacijske opreme (pametni telefoni, pametni satovi i sl.) i multimedije (tv uređaji, media player-i, prijenosna multimedija).

Ako prijavitelj ostvari potporu u okviru ove mjere, neće moći koristiti potporu za isti trošak po drugim mjerama subvencioniranja iz ovoga Programa.

Prijave se podnose na e-obrascu u kojem se označava mjera: SUSO25 (koji mora biti u potpunosti popunjen traženim podacima), te se obavezno prilaže sva sljedeća dokumentacija:

  • Izjava i izvješće o primljenim potporama male vrijednosti (Obrazac IZJ-25),
  • Izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja,
  • Izjava o davanju suglasnosti za obradu osobnih podataka,
  • Izjava o neblokadi poslovnog računa
  • potvrda Porezne uprave o nepostojanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako je podnositelju prijave sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza (u navedenom slučaju dostaviti odgovarajući dokaz odobrene odgode),
  • računi za troškove nabave i ugradnje te najma strojeva i opreme koji su izdani nakon 12. listopada 2024. godine i glase na prijavitelja (iznimno se može dostaviti predračun dobavljača – umjesto računa, po kojem je prijavitelj izvršio plaćanje) Ugovorom o kupnji sklopljen sa fizičkom osobom, umjesto računa izdanog od pravne osobe ili obrta ne može se ostvariti potpora.)
  • minimalan iznos pojedinačnog računa mora biti isti ili veći od 130,00 eura bez PDV-a.
  • u slučaju računa dobavljača iz inozemstva obavezno je sastaviti i priložiti kratak opis proizvoda/usluge na hrvatskom jeziku.
  • izvodi iz bankovnog računa prijavitelja kojima se dokazuje izvršeno plaćanje računa. U slučaju da je plaćanje prema dobavljaču izvršeno putem kredita banke, potrebno je dostaviti ugovor o kreditu u kojem je navedeno plaćanje prema dobavljaču za traženu opremu, kao i dokaz da je banka izvršila plaćanje.
  • zadan nalog za plaćanje, kompenzacija i cesija ne prihvaćaju se kao dokaz plaćanja.
  • preslika obrasca JOPPD – zadnji dostupan (Stranica A i B), ali ne stariji od dva mjeseca od trenutka predaje prijave sa potvrdom Porezne uprave o zaprimanju ili Ugovor o radu. Navedeno nisu u obvezi dostaviti paušalni obrti / samostalne djelatnosti koji imaju jednog zaposlenog, a nije im dostupan JOPPD obrazac.
  • dokumentacija na temelju koje se ocjenjuje prijava, prema opisu iz tabele kriterija.

Dokumentacija koje se prilaže e-obrascu smije biti u sljedećim formatima: pdf, jpg, jpeg i zip.

Izjave koje se prilažu moraju biti ispunjenje u cijelosti te potpisane od strane ovlaštene osobe prijavitelja. Ukoliko gospodarski subjekt koristi pečat, Izjave se moraju ovjeriti i pečatom.

Mjera: Subvencioniranje uvođenja IT sustava i aplikacija u poslovanje

Nepovratne potpore dodjeljuju se za troškove uvođenja informacijskih sustava i aplikacija u procese odlučivanja, upravljanja i promocije,  odnosno digitalizacije i informatizacije poslovnih procesa koji dovode do povećanja efikasnosti u poslovanju, u visini od 50% troškova, a u iznosu od najmanje 300,00 eura do najviše 2.700,00 eura,

U tom smislu prihvatljivi su troškovi: uvođenja IT sustava i aplikacija u poslovanje (marketing informacijski sustavi, Business inteligence sustavi, FLEET management, TIMOCOM sustavi, ERP sustavi, CRM sustavi, računovodstveni sustavi i aplikacije, poslovni softveri i slični sustavi i aplikacije koji ubrzavaju poslovne procese/aktivnosti); integracije novih modela u postojeće IT sustave i aplikacije, troškovi nadogradnje postojećih sustava i aplikacija; troškovi nabave novih licenci poslovnih sustava i aplikacija kao i troškovi nadogradnje licenci postojećih poslovnih sustava i aplikacija (osim troška licence za Microsoft Office) te troškovi dizajna i izrade mrežnih stranica.

Također u opravdane troškove ulaze i troškovi nabave elektroničke i informatičke opreme koja čini cjelinu sa softverskim sustavima.

Neprihvatljivi su troškovi: nabavke samo hardverskih komponenti elektroničkih uređaja (monitor, kućište i sl.);  održavanja (zakupa domene) i/ili web hostinga, antivirusnih programa; digitalnoga bankarstva (aplikacije za plaćanje i slično), troškovi online usluga, servisa i naknada digitalnih certifikata za fiskalizaciju Fine, troškovi pretplata na RRIF, Fina info.BIZ, FinInfo i slične portale,  troškovi komunikacijske opreme (pametni telefoni, pametni satovi, i slično) i multimedije (tv uređaji, media player-i, prijenosna multimedija).

Ako prijavitelj ostvari potporu u okviru ove mjere, neće moći koristiti potporu za isti trošak po drugim mjerama subvencioniranja iz ovoga Programa.

Prijave se podnose na e-obrascu u kojem se označava mjera: SUIT25 (koji mora biti u potpunosti popunjen traženim podacima), te se obavezno prilaže sva sljedeća dokumentacija:

  • Izjava i izvješće o primljenim potporama male vrijednosti (Obrazac IZJ-25),
  • Izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja,
  • Izjava o davanju suglasnosti za obradu osobnih podataka,
  • Izjava o neblokadi poslovnog računa
  • potvrda Porezne uprave o nepostojanju duga (ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva) s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako je podnositelju prijave sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza (u navedenom slučaju dostaviti odgovarajući dokaz odobrene odgode),
  • računi za troškove uvođenja informacijskih sustava i aplikacija, odnosno digitalizaciju i informatizaciju poslovnih procesa koji su izdani nakon 12. listopada 2024. godine i glase na prijavitelja. (iznimno se može dostaviti predračun dobavljača – umjesto računa, po kojem je prijavitelj izvršio plaćanje) .Ugovorom o kupnji sklopljen sa fizičkom osobom, umjesto računa izdanog od pravne osobe ili obrta ne može se ostvariti potpora.
  • minimalan iznos pojedinačnog računa mora biti isti ili veći od 130,00 eura bez PDV-a.
  • u slučaju računa dobavljača iz inozemstva obavezno je sastaviti i priložiti kratak opis proizvoda/usluge na hrvatskom jeziku.
  • izvodi iz bankovnog računa prijavitelja kojima se dokazuje izvršeno plaćanje računa. U slučaju da je plaćanje prema dobavljaču izvršeno putem kredita banke, potrebno je dostaviti ugovor o kreditu u kojem je navedeno plaćanje prema dobavljaču za traženu opremu, kao i dokaz da je banka izvršila plaćanje.
  • zadan nalog za plaćanje, kompenzacija i cesija ne prihvaćaju se kao dokaz plaćanja.
  • preslika obrasca JOPPD – zadnji dostupan (Stranica A i B), ali ne stariji od dva mjeseca od trenutka predaje prijave sa potvrdom Porezne uprave o zaprimanju ili Ugovor o radu.

Navedeno nisu u obvezi dostaviti paušalni obrti / samostalne djelatnosti koji imaju jednog zaposlenog, a nije im dostupan JOPPD obrazac,

  • dokumentacija na temelju koje se ocjenjuje prijava, prema opisu iz tabele kriterija.

Dokumentacija koje se prilaže e-obrascu smije biti u sljedećim formatima: pdf, jpg, jpeg i zip.

Izjave koje se prilažu moraju biti ispunjenje u cijelosti te potpisane od strane ovlaštene osobe prijavitelja. Ukoliko gospodarski subjekt koristi pečat, Izjave se moraju ovjeriti i pečatom.

Grad Rijeka je ovlašten provoditi kontrolu utroška dodijeljenih nepovratnih potpora u roku od godine dana od dana dodjeljivanja sredstava, koja uključuje kontrolu na licu mjesta (kod poduzetnika), odnosno dvije godine kada se radi o dodijeli bespovratnih sredstava za subvencioniranje dugotrajne imovine.

POSTUPAK DODJELE

Postupak obrade i ocjena prijava provodi Povjerenstvo za ocjenu prijava na temelju jasno definiranih kriterija Javnoga poziva te dopuštenosti dodjele potpore male vrijednosti sukladno Uredbi, odnosno odredbama propisa o potporama male vrijednosti,.

Postupkom obrade i ocjena prijava formirat će se rang lista prijava koje u potpunosti udovoljavaju uvjetima Javnog poziva, a sve do iskorištenja sredstava osiguranih za realizaciju Javnog poziva.

Na osnovu provedenog Javnog poziva, odnosno postupka ocjene prijava, gradonačelnica Grada Rijeke donosi odluku (Zaključak) o dodjeli potpora malih vrijednosti.

S prijaviteljem koji na temelju odluke gradonačelnice Grada Rijeke ostvari pravo na dodjelu potpore male vrijednosti, sklopit će se Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: Ugovor).  O lokaciji i terminu potpisivanja Ugovora, korisnici potpora bit će pojedinačno obaviješteni. Ako se prijavitelj ne odazove potpisivanju Ugovora u roku određenom od strane Upravnog odjela smatrat će se da je isti odustao, te će potpora dodijeliti sljedećem prijavitelju sa rang liste.

Odobrena potpora doznačit će se na poslovni račun korisnika, nakon što korisnik potpore sklopi Ugovor s Gradom Rijeka, u roku od 30 dana.

Lista korisnika koji ostvare pravo na nepovratne potpore po ovom Javnom pozivu, objavit će se na web stranici Grada Rijeke.

O dodijeljenoj potpori male vrijednosti, izvješćuje se Ministarstvo financija Republike Hrvatske.

KRITERIJI ZA OCIJENU PRIJAVA

Prijave na Javni poziv boduju se prema sljedećim kriterijima:

Naziv kriterija Opis kriterija

Vrijednost kriterija

 

Primarna djelatnost gospodarskog subjekta    prijavitelja na Javni poziv prema Odluci  o nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2025 – NKD 2025. („Narodne novine“ 47/2024).

I. Kategorija

Područje C, cijeli Odjeljci: 10,11,12,13,14,15, 16, 17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33

Područje J, cijeli Odjeljci: 58,59

Područje K, cijeli Odjeljci: 61,62

Područje K, iz Odjeljka 63 skupina: 63.1

Područje N, iz Odjeljka 71 skupina:71.1

Područje N, cijeli Odjeljak: 73

Područje N, iz Odjeljka 74 skupine: 74.1, 74.2

Područje S, cijeli Odjeljci: 90,91

Područje T, iz Odjeljka 95 skupina: 95.1

4 boda

II. Kategorija

Područje N, Cijeli Odjeljci: 69,70, 72,75.

Područje N, Iz odjeljka 71 skupina: 71.2

Područje N, Iz odjeljka 74 skupine: 74.3, 74.9

Područje I, Cijeli Odjeljci: 55, 56 i 79

3 boda

III. Kategorija

 

Područje R, Iz odjeljka 86, skupina 86.2

Područje S, cijeli Odjeljak 93

 

2 boda

IV. Kategorija

NKD odjeljci/razredi: svi odjeljci/razredi koji nisu navedeni u Kategorijama od I do III, osim odjeljka od 01 do 03 te odjeljka 92

1 bod

Usklađenost ulaganja prijavitelja sa Planom razvoja grada Rijeke 2021.-2027.,      u okviru Specifičnih ciljeva:

 

2.1.Konkurentno gospodarstvo i luka u dobu novih industrija

2.2. Inovativna Rijeka: poticanje istraživanja i na znanju temeljenih industrija

 

Ulaganja (u postojeće ili nove proizvode, usluge ili procese poslovanja) prijavitelja na Javni poziv doprinijela su:  

Vrijednost kriterija

 

 

 

 

  • digitalizaciji usluga ili procesa poslovanja
2 boda
  • uvođenju novih (naprednijih) tehnologija u poslovni proces
4 boda
  • razvoju inovativnih proizvoda i usluga koji se nude na tržištu
6 bodova
Poticanje mladih poduzetnika (do najviše 29 godina) Starost prijavitelja vlasnika obrta, slobodnog zanimanja, komplementara, odnosno vlasnika trgovačkog društva koje podnosi prijavu na Javni poziv (prema kriterijima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje)

Vrijednost kriterija

 

 

 

 

  • vlasnik obrta, slobodnog zanimanja, komplementar ili vlasnik /vlasnici najmanje 51% temeljnog kapitala u trgovačkom društvu koje podnosi prijavu na Javni poziv je mlađi od 25 godina
2 boda
  • vlasnik obrta, slobodnog zanimanja, komplementar ili vlasnik /vlasnici je vlasnik najmanje 51% temeljnog kapitala u trgovačkom društvu koje podnosi prijavu na Javni poziv i ima od 25 do najviše 29 godina
1 bod
  • vlasnik obrta, slobodnog zanimanja, komplementar ili vlasnik /vlasnici je vlasnik od 25% do 50% temeljnog kapitala u trgovačkom društvu koje podnosi prijavu na Javni poziv i ima od 25 do najviše 29 godina
0,5 boda
Poticanje žena poduzetnica Status žene poduzetnice u odnosu na vlasničku strukturu prijavitelja Vrijednost kriterija
  • žena je samostalna vlasnica obrta, slobodnog zanimanja, komplementar ili je najmanje 51% temeljnog kapitala u trgovačkom društvu koje podnosi prijavu na javni poziv u vlasništvu žene / žena
2 boda
  • prijavitelj je obrt u kojem je/su žena/e suvlasnik/ce istog s 25% udjela ili trgovačko društvo u kojem je žena vlasnica odnosno u kojem su žene vlasnice najmanje 25 % temeljnog kapitala
1 bod
Horizontalni kriteriji Kriteriji opisuju promicanje uključenosti ranjivih skupina te društveno odgovornog poslovanja

Vrijednost kriterija

 

  • prijavitelj zapošljava osobe s invaliditetom

 

 

1 bod

  • Prijavitelj (gospodarski subjekt) je sudjelovao (materijalno ili financijski) u lokalnim inicijativama i projektima te sponzorirao događaje ili organizacije dobrotvornog karaktera

 

0,5 bodova
Veličina poduzetnika

Razvrstavanje poduzetnika prema Zakonu o poticanju razvoja malog gospodarstva (iznos ukupne aktive ili dugotrajne imovine, prihoda i prosječan broj radnika tijekom poslovne godine)

 

Vrijednost kriterija

 

  • prijavitelj je mikro poduzetnik
    4 boda
  • prijavitelj je mali poduzetnik
    2 boda
  • prijavitelj je srednji poduzetnik
1 bod
Energetska učinkovitost ulaganja
  • tranziciju korištenja energenata, u poslovnim procesima, odnosno poslovnoj infrastrukturi na štedljivije i obnovljive izvore energije (uključuje ulaganja u solarne elektrane, solarne panele, dizalice topline, kondenzacijske bojlere, uređaje za korištenje biomase i geotermalne energije te ostale uređaje sa energetskom uštedom energije,

sa pripadajućom projektnom dokumentacijom)

4 boda
  • pripremu za tranziciju korištenja energenata u poslovnim procesima, odnosno poslovnoj infrastrukturi na štedljivije i obnovljive izvore energije

(uključuje troškove energetskih certifikata, energetskih elaborata te  projektnu dokumentaciju za projekte ulaganja u štedljivije i obnovljive izvore energije)

1 bod

Dokumentacija koju prilaže podnositelj prijave, a na temelju koje se vrednuju pojedini kriteriji:

Primarna djelatnost gospodarskog subjekta – prijavitelja na Javni poziv prema prema Odluci  o nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2025 – NKD 2025. („Narodne novine“ 47/2024). Obzirom na strateško opredjeljenje Grada Rijeke, definirano Planom razvoja grada Rijeke 2021.-2027. o poticanju pojedinih djelatnosti bitnih za gospodarski razvoj, u opisu kriterija definirane su četiri kategorije prema kojima se boduju prijavitelji na Javni poziv.

I. Kategorija (Prerađivačke djelatnosti, ICT i Kreativne industrije)

Prerađivačka industrija područje C od 10 do 33; 58 Izdavačke djelatnosti; 59 Proizvodnja filmova, video filmova i televizijskog programa, djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa; 61 Telekomunikacije; 62 Računalno programiranje, savjetovanje i djelatnost povezane s njima; 63.1 Računalna infrastruktura, obrada podatka, usluge poslužitelja i povezane djelatnosti; 71.11 Arhitektonske djelatnosti; 73 Djelatnosti promidžbe, istraživanja tržišta i odnosi s javnošću; 74.1 Specijalizirane dizajnerske djelatnosti; 74.20 Fotografske djelatnosti; 90 Umjetničko stvaralaštvo i izvedbene umjetnosti i 91 Knjižnice, arhivi, muzeji i ostale kulturne djelatnosti.

II. Kategorija (Stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti, Turizam)

Stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti područje N – svi odjeljci izuzev onih koji su navedeni u I Kategoriji; Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane područje I od 55 do 56, 79 Putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima.

III. Kategorija (Medicinske usluge, Sportske djelatnosti te zabavne i rekreacijske djelatnosti

86.2 Djelatnosti medicinske i dentalne medicine, 93 Sportske, zabavne i rekreacijske djelatnosti.

IV. Kategorija (sva područja djelatnosti koji nisu navedena u Kategorijama od I. do III. osim područja A Poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo)

Poduzetnici iz područja A  Poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo neće se uzimati u postupak bodovanja, obzirom da isti nisu prihvatljivi prijavitelji po ovom Javnom pozivu. Također, poduzetnici registrirani u odjeljku 92 Djelatnosti kockanja i klađenja neće se uzimati u razmatranje za bodovanje.

Usklađenost ulaganja prijavitelja sa Planom razvoja grada Rijeke 2021.-2027.

  • Digitalizacija usluga ili procesa poslovanja (u smislu zadovoljavanja kriterija) obuhvaća: digitalnu nabavu, digitalnu prodaju, digitalni marketing, digitalizaciju proizvodnog procesa te digitalna rješenja koja prijavitelju omogućuju da se poveže sa korisnicima na različitim razinama – od informiranja o kupnji proizvoda ili usluga, pomoći pri odlučivanju i procesu kupnje do razmjene informacija o zadovoljstvu korisnika.
  • Uvođenje novih (naprednijih) tehnologija u poslovni proces (u smislu zadovoljavanja kriterija) obuhvaća: uvođenje senzornih rješenja za praćenje procesa poslovanja (internet stvari- IoT), prikupljanje, skladištenje i obradu velikih količina podataka (Big Data tehnologija) koji se koriste u poslovanju, korištenje 3D tehnologije te umjetne inteligencije (AI).
  • Razvoj inovativnih proizvoda i usluga koji se nude na tržištu (u smislu zadovoljavanja kriterija) obuhvaća novu vrijednost u proizvodu ili usluzi, a koja može biti: patentirani izum, licenca, industrijski dizajn ili neki drugi oblik intelektualnog vlasništva.

Poticanje mladih poduzetnika (do 29 godina)

  •  preslika osobne iskaznice prijavitelja vlasnika obrta, slobodnog zanimanja, komplementara, odnosno vlasnika ili suvlasnika u trgovačkom društvu
  • preslika društvenog ugovora o osnivanju trgovačkog društva kojim se dokazuje da je mladi poduzetnik, odnosno da su mladi poduzetnici vlasnici najmanje 51% temeljnog kapitala društva, koje podnosi prijavu na Javni poziv.

 Poticanje žena poduzetnica

  •  preslika društvenog ugovora o osnivanju trgovačkog društva kojim se dokazuje da je žena vlasnik, odnosno da su žene vlasnici najmanje 51% temeljnog kapitala društva, koje podnosi prijavu na Javni poziv,
  • preslika društvenog ugovora o osnivanju trgovačkog društva kojim se dokazuje da je žena vlasnik, odnosno da su žene vlasnici najmanje 25% temeljnog kapitala društva, koje podnosi prijavu na Javni poziv,
  • preslika ugovora o ortakluku iz kojeg je razvidno da je/su žena/e suvlasnik/ce 25% udjela u zajedničkom obrtu koji podnosi prijavu na Javni poziv.

Horizontalni kriteriji

  •  potvrda iz očevidnika zaposlenih i samozaposlenih osoba s invaliditetom HZMO-a, kojom poslodavac prijavitelj na Javni poziv dokazuje da zapošljava osobu s invaliditetom u trenutku podnošenja prijave,
  • dokumentirani dokaz (zahvala, uplatnica, fotografija, itd.) da je prijavitelj sudjelovao (materijalno, financijski) u lokalnim inicijativama i projektima te sponzorirao događaje ili organizacije dobrotvornog karaktera u periodu od dana 12. listopada 2024. godine do dana podnošenja prijave,

Ostali kriteriji ocjenjuju se na temelju unesenih podataka u e-obrazac.

Ako se na temelju priložene, a manjkave dokumentacije ne može objektivno ocijeniti pojedini kriterij, isti se neće bodovati, odnosno ostvarit će 0 bodova.

U slučaju da dva ili više prijavitelja ostvare isti broj bodova po prijavi, rangiranje će se izvršiti prema redoslijedu podnošenja prijave.

PODNOŠENJE PRIJAVA I PRIGOVORA

Javni poziv raspisuje se dana 9. listopada 2025. godine, a prijave na isti zaprimaju se od 13. listopada 2025. godine od 08,00 sati do 31. listopada 2025. godine do 16,00 sati.  Prijave zaprimljene nakon navedenog isteka roka neće se uzeti u razmatranje.

Prijave na Javni poziv podnose se Gradu Rijeci, Upravnom odjelu putem Informacijskog Servisa Grada Rijeke (on-line prijava), a upute za prijavu sa potrebnom dokumentacijom biti će dostupne na portalu eUsluge Grada Rijeke u rubrici Poduzetništvo sa danom objave Javnog poziva.

Po ovom Javnom pozivu prijavitelj može podnijeti prijave na najviše dvije mjere,  i to na način da za svaku mjeru podnese zasebnu prijavu. Pri tome, svaka prijava mora biti kompletirana svom traženom dokumentacijom navedenom pod obveznom dokumentacijom mjere, uz kompletno ispunjen e-obrazac pojedine mjere. Na taj način moguće je ostvariti ukupan maksimalan iznos od 10.000,00 eura nepovratnih potpora pojedinom prijavitelju.

Grad Rijeka zadržava pravo zatražiti uvid u izvornike dokumentacije, dostavljene elektroničkim putem.

Grad Rijeka će se koristiti javnim evidencijama za potrebe provjere dokumenata i dokaza kojima podnositelji prijave dokazuju da ispunjavaju uvjete za dodjelu potpore po ovom Javnom pozivu.

Upravni odjel će u slučaju nepotpune ili nejasne prijavne dokumentacije, nepotpuno ispunjenih i izmijenjenih Izjava koje se prilažu prijavi, u postupku administrativne provjere iste odbaciti, odnosno neće biti moguća naknadna dopuna dokumentacije.

 Prijavitelj ima pravo podnošenja prigovora vezanog uz obradu svoje prijave. Rok za prigovor je 10 (deset) kalendarskih dana od dana primitka obavijesti o dodjeli odnosno ne dodjeli potpore. Prigovor mora sadržavati podatke o prijavitelju (ime/naziv, adresa, OIB) – naziv Javnog poziva, – naziv mjere po kojoj se prijavitelj prijavio i razloge prigovora, – potpis prijavitelja ili ovlaštene osobe prijavitelja, – ako je primjenjivo, punomoć za podnošenje prigovora. Prigovor podnesen od neovlaštene osobe (osoba koja nije prijavitelj ili nije ovlaštena od strane prijavitelja) neće se uzimati u razmatranje. Prigovor se  podnosi u pisanoj formi, putem elektroničke pošte na adresu: gospodarstvo@rijeka.hr. O prigovoru odlučuje pročelnica Upravnog odjela u roku od 15 (petnaest) kalendarskih dana od dana primitka prigovora.

Prijavitelji će biti obaviješteni o rezultatima ocjene prijava u roku od 80 kalendarskih dana od dana zatvaranja Javnog poziva. Grad Rijeka zadržava pravo izmjene i dopune te produljenje roka ovog Javnog poziva. Sve eventualne izmjene i dopune Javnog poziva bit će objavljene na isti način kao i Javni poziv (na službenim stranicama Grada Rijeke).

OSTALE ODREDBE

Ovaj Javni poziv objavljuje se na web stranici Grada Rijeke www.rijeka.hr.

Poduzetnicima koji su uključeni u sustav “sms info-poduzetnik” i koji su iskazali interes za dobivanje informacija o javnim pozivima, obavijest o objavljenom Javnom pozivu upućuje se i putem tog sustava.

Dodatne informacije mogu se dobiti na brojeve telefona: 209-588, 209-585 i 209-214.