Zvonimir Peranić (Most nezavisnih lista), kazao je kako je tvrtku EPK 2020 u posljednje vrijeme napustio velik broj određenih osoba, od djelatnika do vanjskih suradnika. Zanima ga koje su sve osobe zaposlenici, suradnici i djelatnici napustili projekt, s kojeg mjesta i zašto, a koliko je njemu poznato riječ je o suradnicima poput Olivera Frljića.

Emina Višnić (direktorica EPK 2020) je odgovorila da joj nije jasno zašto ovakva pitanja ne dođu ranije da se može pripremiti informaciju. Zna za neke djelatnike napamet, no s obzirom na veliki sustav tvrtke nije u potpunosti upoznat pa će, da ne bi nekog preskočila, odgovoriti pisanim putem.

Zvonimir Peranić je komentirao odgovor Emine Višnić rekavši da kad god se Eminu Višnić nešto pita nikad ništa precizno ne zna. Postavio joj je potpitanje, smatra li ona, sa svim tim svojim neznanjem da taj projekt može uspješno dovesti do kraja.

Josip Kukuljan (Nezavisni) postavio je pitanje Željku Smojveru, vezano uz poslovanje Autotroleja na otoku Pagu 2017 g. Prema odgovoru koji je dobio od gradonačelnika, ukupan broj djelatnika Autotroleja u 2017.g. na otoku Pagu iznosio je 58. Troškovi plaće, dnevnica i prekovremenih sati za angažirane radnike Autotroleja u 2017.g. na otoku Pagu iznosili su 146.920,03 kn. Ukupan broj vozila koja su se koristila iznosio je 28 autobusa te 2 servisna i 1 kombi vozilo.  Ukupna je potrošeno 31.369,12 litara dizel goriva i 168,43 plina. Ukupan iznos troška za trajekt u oba smjera je iznosio 72.177,60 kn. Ukupan trošak održavanja (dijelovi i potrošni materijali) iznosio je 63.682,00 kn. Ukupna bruto dobit od poslovanja KD Autotrolej na otoku Pagu za 2017. g. iznosi 295.626,14 kn. Pitao je koliko je iznosila zarada u odnosu tvrtke Sito Novalja koliko oni zarađuju na našim autobusima. Prema navodima Zoran Đekanovića koje doznao iz Novog lista, tvrtka Sito Novalja je dnevno za tri sata vožnje prevezla 8000 ljudi po cijeni od 20 kuna po vožnji ili 40 eura za sedam dana. Dobit tvrtke Sito Novalja iznosi tjedno 2.000.000 kn za samo 3 sata rada dnevno. Da li se osjeća odgovornim za sve ovo što se događa u Autotroleju?

Željko Smojver (Rijeka plus) je kazao kako će pokušati odgovoriti i dati točnu informaciju.  Koliko zarađuje neko drugo društvo nema pravo odgovarati. Nije točno da oni zarađuju, nego u ovom slučaju Autotrolej pruža uslugu prijevoza. Nije odgovorna osoba Autotroleja, ali kao direktor Rijekaplusa može govoriti o kondicijama koje su dogovorene, a koje su bazirane na tržnim cijenama po kilometru, i vrše fakturiranje za usluge prijevoza. Troškove trajekta su sukladno ugovoru prefakturirane Situ Novalja. 295 tisuća kuna dobiti za sedam ili 14 dana je po njemu vrlo unosan posao i učinit će sve da taj posao i dalje ostane. 58 osoba je bilo angažirano jer se radilo i  na angažmanu transfera partijanera s aerodroma. Kolika je dobit Sita Novalja ne zna i ne može odgovoriti

Sandro Vizler (HNS) je postavio pitanje vezano uz krizu u tvrtki Luka Rijeka. Koliko je njemu poznato ta tvrtka ima velikih poteškoća s održavanjem tekuće likvidnosti. Srednji menedžment je otpušten, a nisu dovedene zamjene. Poslovni rezultati nisu na očekivanim razinama, a da pritom vodeći ljudi imaju plaću preko 7000 eura. Ili su nesposobni ili su dovedeni da unište tu tvrtku kazao je Vizler te dodao kako smatra da treba sazvati tematsku sjednicu na tu temu.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio kako se radi se o privatnoj tvrtki pa su informacije kojima raspolaže ograničene. Kao član Upravnog vijeća Lučke uprave može reći da su na zadnjoj sjednici razmatrali tu problematiku. Imaju spoznaju da je došlo do poremećaja u prometu i promet u zadnjih 6 mjeseci bitno je manji nego u prethodnom razdoblju, što se očituje u rezultatima tvrtke. Provedena je dokapitalizacija kojom je poljska tvrtka postala najveći pojedinačni vlasnik, ali ne i većinski. Tražili smo intervenciju nadležnog ministarstva koje ima vlasničkih udjela direktno ili indirektno u toj tvrtki. Tražila se informacija o poslovnom planu. Svi smo očekivali da će poljska tvrtka koja je dokapitalizirala Luku Rijeka dovesti nove klijente i nove poslove. To se na žalost ne događa i budi sumnju i izaziva zabrinutost.  Za razliku od Vrata Jadrana na kojem se svake godine povećava promet. Postoji i velika zabrinutost sindikata koji traže sjednicu Gospodarsko-socijalnog vijeća na tu temu- Gradonačelnik je  predložio da se sačeka sastanak GSV i izvješća koje treba dati Lučkoj upravi kao davatelju koncesije.

Josip Ostrogović (HDZ)  je postavio pitanje vezano uz radove na odvodnji i pročišćavanju vezane uz Aglomeraciju Rijeka. Prema podacima koje je dobio, hrvatski izvođači su došli do zaključka da je za taj posao previđeno 200 km cijevi koje se ne proizvode u Hrvatskoj, stoga postavlja pitanje je li potrebno ugraditi toliko cijevi koje se ne proizvode u Hrvatskoj. Ostrogović je dodao kako želi da hrvatski proizvođači budu na istoj razini kao i europski proizvođači. Ovako se želi se pogodovati proizvođačima iz inozemstva.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio da je vijećnik Ostrogović trebao reći u ime kojeg proizvođača postavlja to pitanje. Sam podatak teško da može biti točan. Riječ je o europskom projektu. EU se zalaže za jednak pristup svih proizvođača natječajima. Koliko je njemu poznato 70-75 % cijevi koje se trebaju ugraditi se proizvode u RH. Da li će hrvatski proizvođači dobiti posao ili ne, ne može predvidjeti. Točno je da se između 15-20 % cijevi ne proizvodi u RH jer je na zahtjev projektanata tražen profil cijevi s većom otpornosti kakva se ne proizvodi u RH. Projektanti su ti koji prema međunarodnim  standardima određuju kamo će se postavljati određene cijevi. U magistralnim prometnicama i prometnicama s većim prometom moraju se stavljati cijevi veže izdržljivosti i otpornosti. Više od 75% cijevi mogu biti proizvedene u Hrvatskoj, a hoće li ovisi o rezultatima natječaja. Ne mogu se postaviti uvjeti natječaja koji bi bilo koga preferirali.

Petra Mandić (Most nezavisnih lista) je govorila o vijesti koju je objavio Novi list a tiče se Autotroleja, prema kojoj je ta tvrtka napravila trošarinski prekršaj miješanjem biodizela i dizela i na taj način proizvela novu vrstu gorivu. Carinska uprava je utvrdila da je napravljeno  755000 litara novog goriva te izdala Rješenje kojim je naplaćeno približno 2,3 mil kuna i oko 200 tisuća kamat. Pitala je gradonačelnika je li bio upoznat s time, je li ga itko izvijestio o provođenju carinskog nadzora, ako je  kada i kako je li poduzeo mjere i koje i smatra li da netko treba snositi odgovornost.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio da je znao za carinski nadzor, ali nije znao da se gorivo miješa jer se nije miješalo. Na rješenje je upućena žalba. Tek kada žalba bude riješena može se  govoriti o tome je li prekršaj učinjen ili nije. Žalba ne odgađa rješenje naplata. Autotrolej je platio trošarinu, a da li će tako ostati vidjet ćemo nakon što se završi postupak.

Vijećnica Petra Mandić je tražila preciznije pojašnjenje u pisanom obliku.

Ana Trošelj (PGS) je kazala kako se sljedeće godine obilježava 100 godina od dekapitiranja riječkog orla. Do sada se zajedno s ostalim akterima postiglo mnogo za povratak riječkih simbola. Iz medija se doznalo da se odsječena glava originalnog riječkog dvoglavog orla nalazi u Italiji, u postavu zdanja Vittoriale degli Italiani, imanja gdje je Gabriele D’Annunzio živio nakon odlaska iz Rijeke. Pitala je gradonačelnika je li spreman pokrenuti inicijativu za povratak glave orla u Rijeku. Smatra da bi bilo dobro vratiti odsječenu glavu orla iduće godine na obljetnicu.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio kako nema ništa protiv inicijative da se ta nesretna glava vrati u Rijeku. On bi to prije nazvao zamolbom nego traženjem. Smatra kako bi se teško pravnim postupcima postiglo da ta glava  vrati u Rijeku. Možemo samo zamoliti tu instituciju i nadati se da će se to dogoditi. Podsjetio je da su članovi Društva Societa di studi Fiumani iz Rima donirali dio originalne skulpture Gradu Rijeci. Ovdje je riječ o glavi orla koja se nalazi unutar jedne institucije, a one nerado daju svoje izložbene predmete. Imamo slični slučaj s riječkim torpedom koji se nalazi u Splitu. Dodao je kako će potpisati zamolbu da se ta glava ponovno vrati Rijeci.

Danko Švorinić  (Lista za Rijeku) je postavio pitanje vezano uz riječki identitet. Kazao je kako je pokrenuta javna rasprava o vizualnoj dvojezničnosti. Zajednica Talijana pokrenula je inicijativu. U novinama je neki dan nova predsjednica govorila o nekim toponima i kazala kako će se na zapadnom dijelu grada postaviti naziv Fiume. Naveo je kako je i gradonačelnik Obersnel spominjao muzej na otvorenom gdje bi se ispod sadašnjih naziva ulica nalazili napisi kako su se te ulice zvale kropz povijest. Pitao je gradonačelnika  da li se došlo do kakvog dogovora i u kojem roku bi se mogle primijeniti neke od tih inicijativa.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio kako je ideja o stavljanju povijesnih naziva proistekla iz koncepta projekta EPK 2020. Rado je prihvatio razgovor s predstavnicima talijanske zajednice s kojima je razgovarao na tu temu. No nije se sastao s predstavnicima povjerenstva. Dogovoren je sastanak na kojem bi povjerenstvo predložilo 30-ta ulica za koje su zainteresirani da se na njih postave nazivi koje su imali u vrijeme koje je Rijeka pripadala Italiji. Inzistirat će na tome da se u tom slučaju postave ne samo talijanski nazivi nego gdje je god moguće i ostali nazivi koje su te ulice imale kroz povijest.

Kad je u pitanju službeni naziv grda o tome postoji zakon kojim su definirani nazivi gradova. Bez izmjena zakona ne može se postaviti takav naziv. Predložio je da se rješenje nađe kroz table turističkog i reklamnog karaktera na kojima bi pisalo i Fiume. Uskoro će se na nekoliko lokacija postaviti ploče da je Rijeka Europska prijestolnica kulture 2020 pa je to jedna od mogućnosti da se iskoristite te ploče za taj naziv.

Tea Mičić Badurina (PGS) je kazala kako smo u kolovozu svjedočili požaru u bolnici Lopača. Požarište  su obišli ministar Kujundžić i premijer Plenković te obećali pomoć. Zanima ju koje su se obećane stvari realizirale i koje su aktivnosti poduzete.

Gradonačelnik Obersnelje odgovorio kako u tim situacijama kao i obično svi obećavaju pomoć. Za sada od tih obećanja se nije dogodilo ništa. Ne isključuje mogućnost da se ipak postigne dogovor s Ministarstvom zdravstva. Sanacija ide svojim tijekom jer je objekt bio osiguran i pokrit će se iz troškova osiguranja . Ono što bi trebalo uz pomoć Ministarstva je proširenje broja kreveta koji su uključeni u sustav HZZO. Osiguranjem dijela novca iz decentraliziranih sredstva na području županije bi se u potpunosti osiguralo normalno funkcioniranje bolnice.

Sandra Krpan( SDP) je kazala kako je jučer otvoren RuHub, projekt vezan uz EPK. Pitala je gradonačelnika da pojasni koncept RiHub-u i kaže u kojoj su fazo ostali projekti vezani u EPK2020.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio kako je Ri hub multifunkcionalni prostor koji će dijelom biti u funkciji EPK 2020. i u kojem će svoje mjesto naći jedan dio ljudi koji rade na projektu EPK 2020. Riječ je o manjem dijelu, jer je veći dio predviđen za coworking, civilni sektor i rad pojedinaca koji je otvoren za svih koji imaju neku ideju u segmentu kulture. Prostor ima konferencijsku dvoranu. Jučer prva konferencija. Sastanaka koordinatora mreže Interkulturalnih gradova s 30 učesnika iz cijelog svijeta. Za uređenje RiHub-a utrošeno je oko 4 milijuna kuna iz proračuna Grada. Za ostale projekte u potpunosti su osigurana sredstva. I faza MMSU je u funkciji. Za drugu fazu se trenutno pregovora s PIK-om Rijeka. U Palači šećerane se odvijaju gradovi i ona će biti gotova iduće godine. Za Knjižnicu i Dječju kuću sredstva su osigurana kroz Aglomeraciju, raspisan je natječaj. Ukoliko ne bude žalbi i nepredviđenih do kraja godine bi počeli radovi. Paralelno s time natječaj za uređenje središnje zajedničke parkovne površine. Očekuje početak radova vrlo brzo. Sve ide onako kako je planirano i bit će gotovo do 2020 ili tijekom 2020. Projekt broda Galeb je na zadnjoj provjeri u SAF-u. Izvođač radova će biti poznat do kraja godine.

Vedran Sabljak (Hrvatski laburisti – stranka rada)  je postavio pitanje vezano uz brodogradilište 3. maj. Teška situacija svima je  poznata, od nedostatka repromaterijala, odlaska radnika i nemogućnosti isplate plaća. Grad je član Kriznog stožera. Može li gradonačelnik dati neke informacije o stanju i daljnjoj sudbini brodogradilišta.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio kako je situacija neizvjesna i poprilično složena. Brodogradilište 3. maj ovisi o odlukama koje se donose u Uljanik grupi kao vlasniku 3. maja,  koja je velikim dijelom kriva za probleme 3. maja, prije svega zbog one pozajmice o kojoj smo govorili. Krizni stožer može vršiti određeni politički pritisak da se stvari ubrzaju. U tom smislu je jučer bio na sastanku u ministarstvu gospodarstva gdje je Uljanik predstavio poboljšani program restrukturiranja. Ne čini mu se da će taj program zaživjeti, ali je jučer jasno zahtijevano od Uljanika da se nađe rješenje za 3. maj što je prije moguće, ono koje uključuje osiguranje sredstava za plaće i osiguranje sredstava za materijal kako bi se dovršili brodovi. Neko konačno rješenja treba tražiti izvan Uljanika, u smislu pronalaženja partnera koji bi htio ući u 3. maj i nastaviti proizvodnju.

Morana Jokić (HNS) postavila je pitanje vezano uz Plažu Grčevo – područje kod bara Pajol. Riječ je o gradskoj plaži pa je interesira što Grad namjerava načiniti s pozadinskim dijelom plaže koji je neuređen i gdje se nalaze i sprave za igranje.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio kako je već  bilo inicijativa da se to uredi. Riječ je  o rubnom dijelu s brodogradilištem V. Lenac. Manji dio je pomorsko dobro, a najveći dio u vlasništvu RH. Zadnjih godina plaže su se uređivale. Pokušat ćemo naći način da i to uredimo. Moramo dobiti pravo korištenja ili pravo upravljana da bismo tamo mogli nešto napraviti. Nastojat ćemo to riješiti s vlasnikom, odnosno Državom.

Damir Popov (HDZ)  je kazao kako se ljeti dugi niz godina središtem grada šire3 neugodni mirisi iz oborinske kanalizacije, zbog taloženja naslaga koje se ne čiste. Izdvojio je primjer kanalizacije u Starčićevoj i Trpimirovoj ulici gdje su ljeti neugodni mirisi za vrijeme južnih dana neugodni za sve. Kako su se osjećali korisnici Autotroleja kada u autobus uđu miomirisi. Ljeto je prošlo, intenzitet mirisa se smanjio, ali je problem ostao. Pitao je gradonačelnika je li upoznat s problemom, što će se poduzeti i kada.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio kako je naravno da je upoznat s tim problemom koji se javlja iz dva razloga. Jedan je Mrtvi kanal kojim ne upravljamo Grad, već Županija i koji je u koncesiji. Uputit ćemo zahtjev za čišćenje Mrtvog kanala jer se u njemu nataložilo puno organskih tvari. Drugi problem je kanalizacija, odnosno ljeti kada je protok kroz kanalizacijske cijevi manji od projektiranog, to dovodi do zadržavanja tvari u cijevima. Pokušat ćemo naći neko tehnološko rješenje i za to.

Duško Milovanović (SDP) postavio je pitanje željezničkog nadvožnjaka iznad Liburnijske ulice za kojeg zna da nad njime Grad nema nadležnosti. Stanje predmetnog nadvožnjaka je loše. Beton je oštećen, bili smo svjedoci nekoliko teških nesreća. Pita je li planirana sanacija nadvožnjaka jer mu je poznato da i vlakovi moraju usporavati. Što povećava buku i emisiju štetnih plinova.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio kako se radi  vijaduktu HŽ koji zasvođuje cestu kojom upravljaju Hrvatske ceste. Nema nekih posebnih informacija. Upozoravali smo na taj problem i učiniti ćemo to opet. Vlada je pokrenula neke mjere u smislu kontrole takvih objekata nakon tragedije u Genovi pa se nada da će to biti učinjeno i s tim objektom. Inzistirat ćemo na njegovoj sanaciji je r je popucao vanjski sloj betona.

Koraljko Pasarić (PGS) Postavio je pitanje koncesije na bazenima Kantrida. Ovih dana zatvoren je restoran Sorriso koji je radio na bazenu. Pitao je kako je došlo do duga od 1 milijun kuna prema Gradu Rijeci.

Gradonačelnik Obersnel  je odgovorio kako će odgovor dostaviti u pisanoj formi. Dug od 1 milijun kuna je prema Rijeka sportu a ne prema Gradu Rijeci. Pojasnio je kako je prostor dospio u ruke najmoporimcu. Na starom objektu su bila dva ugostiteljska objekta. Ugovori su bili važeći pa je prilikom gradnje bazena postignut dogovor da će se ugovori sastaviti za najam po novoj kvadraturi, na novim bazenima, a period u kojem su bili onemogućen raditi će se kompenzirati. U nekoliko navrata kada bi se dug nakupio  postignut je dogovor. Najveći dio duga je naplaćen. Ostao je problem sadašnjeg duga i zbog nemogućnosti postizanja dogovora Rijeka sport je bio prisiljen raskinuti ugovor i sad traži naknadu štete i povrat prostora. Koliko će uspjeti naplatiti to je drugo pitanje. Jedna od odrednica ugovora je da se plaća najam. U slučaju neplaćanja uvijek slijede dugotrajni procesi zbog ometanja posjeda. Besmisleno je da vlasnik prostora mora ići tužbom prema nekome tko ne izvršava svoje obaveze.

Ivona Milinović (HDZ)  je kazala kako je u medijima pisalo da je  USKOK 27.09.2018 podigao optužnicu protiv Vladimira Benca jer je pogodovao svojoj supruzi, na teret proračuna odnosno građana. Kazala je da je gradonačelnik suspendirao Benca, ali 2017.g. kada je afera izbila, usprkos tome što je afera izbila gradonačelnik je nakon toga Benca imenova pročelnikom pa sada građani zbog takve njegove  odluke plaćaju njegovu. Pitala je gradonačelnika da li se za to osjeća odgovornim.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio je kazao kako je riječ o glupom pitanju na koje je bezbroj puta odgovarao. Trebali ste pročitati zakon o službenicima. Ja sam zatražio od DORH-a da preispita poslovanje tog Odjela, da vidimo da li postoji kazneno djelo. Na žalost istraga je trajala koliko je trajala, Ovo je tek optužnica, nakon koje će ići postupak. Svaki službenik ima pravo na plaću umanjenu 20 do 40% ovisno o tome uzdržava li obitelj ili ne. Prozvao je Vladu što takav zakon nije promijenjen. Smatra takvo rješenje neprimjerenim ali ne može učiniti ništa drugo. Podsjetio je kako su Hrvatske auto ceste raskinule ugovore o radu članovima uprave koji su nakon toga vraćeni na posao i morala im se isplatiti puna plaća uvećana za kamate. Postupanje mimo zakona je veća šteta od ove.

Vijećnica Ivona Milinović je dodala kako je gradonačelnik namjerno ili nenamjerno odgovara na drugo pitanje. Pitala sam zašto ste ga imenovali za pročelnika nakon što je afera izašla u medije i time doveli do toga da mu se sada isplaćuje plaća .

Kristjan Staničić  (HDZ) je postavio pitanje vezano uz program EPK 2020. Pitao je konkretno u kakvoj smo fazi što se tiče izrade programa. Također, pitao je  ima li mjesta za obradu glagoljaštva koje se nalazi u temeljima riječke kulture i smatra da ima prostora da se i glagoljica kao baština nađe u programu EPK.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio kako će tijekom idućeg mjeseca biti prezentiran program. Ne zna je li glagoljica ili glagoljaštvo dio toga programa. Sve ono što se nalazi u riječkoj kulturi bit će dostupno posjetiteljima i građana. Glagoljica je već sada dostupna svima koji dolaze u Rijeku. Raspitat će se o tome.

Tamara Martinčić (SDP) je kazala kako je gradonačelnik u srpnju ove godine izvijestio da je Grad Rijeka od 2010 do 2018 prvi u RH po broju ugovornih projekata i ugovorenih bespovratnih europskih sredstava. U međuvremenu potpisano je još nekoliko ugovora. Pitala je kakvo je trenutno stanje, jer neki vijećnici žele obezvrijediti napore koje Grad čini kao i činjenicu da je u tome uspješan.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio kako projekata ima toliko da ih ne zna sve napamet. Opći pokazatelji udruge gradova bazirani na podacima Ministarstva pokazuju kako je ukupan iznos preko 18 milijuna  eura. Danas jer taj iznos gotovo 204 milijuna. Najveći dio projekt koji vodi KD VIK u iznosu od 120-130 mil eura. U međuvremenu su potpisani 68 kuna vrijedni ugovori za Gradsku knjižnicu i Ddječju kuću 11 milijuna za Interpretacijski centar PGŽ, u sklopu koje će biti uređena Zametska pećina. Potpisan je ugovor vrijedan 45 milijuna za 22 autobusa, od čega 30 mil iz EU fondova, Art kino i MMSU su u projektu vrijednom milijun kuna kojem je cilj povećanje dostupnosti kulture za osobe starije od 54 godine i to za odlazak na izložbe ili u kino. Nekoliko ugovora vezanih za energetsku učinkovitost za 3 škole i2 vrtića i energetsku učinkovitost postojeće zgradu Muzeja grada  na oko 30 mil kuna bespovratnih sredstava. Nema niti jednog natječaja u bilo kojem segmentu, na koji se možemo javiti ukoliko ispunjavamo uvjete, a da se na njega nismo javili. Već sada imamo nekoliko projekata za koje je samo pitanje vremena kada će biti potpisani ugovori, kazao je gradonačelnik.

Petra Karanikić (SDP) je kazala kako je turistička sezona je iza nas. Iz medijskih napisa govori se  o  povećanju broja dolazaka i  noćenja. Zanima je što je s prihodima i što je to povećanje donijelo u smislu zarade.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio kako ne raspolaže podacima za tekuću godinu. Ono se može iščitati iz Izvješća Fine za 2017. u kojem je vidljivo da su sve tvrtke koje djeluju na području turizma ostvarile ukupno 510 milijuna prihoda, što je 20% više nego 2016.g.  Dakle preko 100 milijuna više. S obzirom na rezultate u 2018.g. očekuje da će prihodi biti još veći. Fina evidentira samo trgovačka društva, ne evidentira obrtnike, one koje iznajmljuju stanove i kuće tako da je taj podatak osjetno veći.

Hrvoje Burić (Neovisni) je kazao da su  sve što gradonačelnik iznosi hram obmane i laži. Grad Zagreb je javno ponudio pomoć za sanaciju Lopače, ali gradonačelnik nije reagirao. Postavio je pitanje vezano uz revizorsko izvješće o Preluku. Pitao je je li Grad povratio sredstva za najam od 2006 do potpisivanja ugovora. Zatražit će pisani odgovor.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio zahvalio na dobroj volji Grada Zagreba. Ako netko ima volju nešto učiniti onda zna kako se to može učiniti. Gradonačelnik Bandić I Hrvoje Burić su poklonili djeci Rijeke 8 kompleta knjiga, to je za njega nešto posebno pa će ih djeca vjerojatno staviti u vitrinu. Što se Preluke tiče pokrenuo je kaznenu prijavu i neće odgovarati o niti jednom pitanju veznanom uz predmet o kojem se vodi kazneni postupak. Vlasništvo nad terenom ima Reiffeissen banka. Tražili smo zaštitu putem suda za onaj dio za koji se smatramo oštećenim.

Dobrica Rončević (HDZ)  je pitao kada će se Grad Rijeka ozbiljno baviti pitanjima žarišta smrada koji se pojavljaju, a istovremeno prestati baviti uklanjanjem obilježja Domovinskog rata na muralu gdje su grbovi ratnih postrojbi hrvatske vojske jednog legalnog simbola postrojbe iz Domovinskog rata. Spomenuo je područje Lukovića gdje je privremeno odlagalište lešina, gdje je problem tehnologije takav da ne omogućava da se taj problem zbrine. Treba mijenjati tehnologiju ili naći novu lokaciju. Novi izvor smrada je  i na kolektoru oborinskih voda u ulici Milutina Barača. Pitao je u čemu je problem i da li se tamo miješaju oborinska voda i kanalizacija.

Gradonačelnik Obersnel je odgovorio kako će obavijestiti sansitarnu inspekciju. Svjestan je tog problema i više puta je na to upozoravana sanitarna inspekcija i veterinarska stanica. Kako upravo ističe ugovor  o najmu prostora Veterinarskoj stanici, nećemo produžiti ugovor o najmu dok se ne riješi taj problem. Što se tiče kolektora na Mlaki on će biti riješen u narednih nekoliko godina jer je cilj u potpunosti odvojiti sanitarnu kanalizaciju od oborinske kanalizacije.

Marinko Koljanin (Nezavisni) je postavio pitanje zašto Županija nije niti lipu svih ovih godina uložila u Bazene Kantrida, Dvoranu Zamet i Atletsku Dvoranu i obnovu školskih dvorana osnovnih škola Grada Rijeke.  Osnovnim školama koje su pod ingerencijom Županije gradi dvorane u svim dijelovima županije. Pitao je kada će se Županija s obzirom da je ista stranka na vlasti ponašati prema Rijeci malo odgovornije.

Gradonačelnik Obersnel je kazao kako mu je teško na to pitanje odgovoriti jer Županija ima svoju Skupštinu u kojoj sjede i dva gradska vijećnika. Skupština na prijedlog župana donosi proračun, treba pitati njih zašto je broj županijskih investicija u gradu Rijeci gotovo minimalan.