Temeljem Općeg programa mjera za razvoj poduzetništva na području grada Rijeke za 2023. godinu, Grad Rijeka objavljuje Javni poziv za dodjelu bespovratnih sredstava za organizaciju događanja na području grada Rijeke u 2023. godini.

Temeljem Općeg programa mjera za razvoj poduzetništva na području grada Rijeke za 2023. godinu, Grad Rijeka objavljuje

JAVNI POZIV

za dodjelu bespovratnih sredstava

za organizaciju događanja na području grada Rijeke u 2023. godini

 

I. Predmet i trajanje Javnog poziva

Predmet Javnog poziva za dodjelu bespovratnih sredstava za organizaciju događanja na području grada Rijeke (u daljnjem tekstu: Javni poziv) je dodjela bespovratnih novčanih sredstava Grada Rijeke za događanja koja doprinose sljedećim ciljevima:

  • promociji i razvoju riječkog gospodarstva, poduzetništva i obrta te investicijskog potencijala riječkog područja
  • promociji i razvoju turizma, a posebno kongresnog, nautičkog, zdravstvenog, eno-gastro i ostalih selektivnih oblika turizma.

Bespovratna sredstva po Javnom pozivu dodjeljuju se sukladno pravilima sadržanim u Uredbi Komisije EU br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju EU na de minimis potpore (Službeni list Europske unije L 352/1), (u daljnjem tekstu: Uredba).

Prijave na Javni poziv zaprimaju se od 23. siječnja 2023. godine od 08,00 sati do 21. veljače 2023. godine do 16,00 sati (30 kalendarskih dana).

 

II. Prihvatljiva događanja

Sredstva potpore odobravat će se za organizaciju i realizaciju:

  • gospodarskih događanja, kongresa, sajmova i sajamskih manifestacija na području grada Rijeke
  • eno – gastronomskih događanja na području grada Rijeke
  • ostalih događanja na području grada Rijeke koja za cilj imaju promociju poduzetništva i razvoj Rijeke kao turističke destinacije.

Bespovratna sredstva potpore mogu se dodijeliti i koristiti isključivo za događanja koja se održavaju u 2023. godini na području grada Rijeke.

 

III. Prihvatljivi prijavitelji

Prihvatljivi prijavitelji su gospodarski subjekti, bez obzira na veličinu, koji su isključivo u privatnom vlasništvu, sa sjedištem u Republici Hrvatskoj.

Gospodarski subjekt je za potrebe ovoga Javnog poziva, svaka pravna ili fizička osoba koja obavlja određenu gospodarsku djelatnost radi ostvarivanja dobiti, dohotka ili prihoda ili drugih gospodarskih procjenjivih koristi (trgovačka društva, obrti, zadruge, nositelji samostalnih djelatnosti, OPG, udruge koje obavljaju gospodarsku djelatnost itd.)

Ako više suorganizatora događanja podnese prijavu na ovaj Javni poziv, sredstva se mogu dodijeliti samo jednom od suorganizatora.

Svaki prijavitelj može na ovaj Javni poziv poslati najviše dvije prijave (tražiti bespovratna sredstva za najviše dva događanja).

Nepovratna subvencija se neće dodijeliti prijaviteljima:

  • koji imaju dospjeli, a nepodmireni dug s osnova poreza i doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, osim ako im je sukladno posebnim propisima, odobrena odgoda plaćanja navedenih obveza,
  • koji imaju dospjeli nepodmireni dug prema Gradu Rijeci.

 

IV. Namjena, visina i intenzitet potpore

Ukupno planirana vrijednost Javnog poziva je 26.544,56 eura (200.000,00 kn).

Sredstva su namijenjena za sufinanciranje troškova nabave roba i usluga za neposrednu realizaciju događanja i to:

  • najam opreme (audio i vizualna tehnika, pozornica i sl.)
  • nabavu radnog/potrošnog materijala vezanog za organizaciju događanja
  • naknade (temeljem ugovora) izvođačima i drugim vanjskim suradnicima
  • najam/zakup/koncesijska naknada za prostor za održavanje događanja
  • troškove smještaja te putne troškove izvođača i vanjskih suradnika
  • zakup medijskog prostora (oglašavanje u tisku, radiju, vanjsko oglašavanje, on-line oglašavanje)
  • izrada promotivnih materijala događanja
  • administrativno – računovodstveni troškovi
  • drugi zavisni troškovi organiziranja događanja koje Grad Rijeka ocijeni opravdanima.

Bespovratna sredstva potpore ne mogu se dodijeliti odnosno ne smiju se koristiti za:

  • trošak PDV-a
  • kupnju nekretnina te prijevoznih sredstava
  • troškove redovnog poslovanja prijavitelja (plaće i ostala primanja zaposlenih, troškove prijevoza i putovanja zaposlenih, studijska putovanja, pokriće gubitaka, poreze i doprinose, kamate na kredite, carinske i uvozne pristojbe ili bilo koje druge naknade)
  • obnovu baštine
  • izradu promotivnih i informativnih materijala nevezanih uz događanje (internet stranice, prospekti, karte, CD, DVD, filmovi i dr.)
  • suvenire
  • izradu programskih dokumenata (marketinški plan i sl.)
  • turističku signalizaciju, izradu studija, elaborate, projektne i dr. dokumentacije
  • sve druge troškove koji nisu vezani za realizaciju događanje iz prijave.

Prihvatljivi troškovi su namjenski troškovi koji su nastali od 1.01.2023. godine te koji su isplaćeni do dana podnošenja Izvješća o provedbi događanja.

Prijavitelj može dobiti potporu od najviše 30% iznosa prihvatljivih troškova, minimalni iznos financijskih sredstava koji se može prijaviti i dodijeliti po pojedinom događanju iznosi 1.000,00 eura (7.534,50 kn), a maksimalan iznos potpore za pojedino događanja iznosi 7.000,00 eura (52.741,50 kn).

 

V. Kriteriji za odobravanje potpore

Nakon administrativne kontrole prijava samo potpune prijave ulaze u postupak ocjenjivanja. Ocijenjene prijave rangiraju se sukladno ostvarenom broju bodova.

Ako korisnik mjere stekne pravo na subvenciju u trenutku u kojem po ovom Javnom pozivu preostane manji iznos sredstava od ostvarenog iznosa subvencije (kao posljednji u nizu prema kriteriju bodovanja koji ostvaruje pravo na subvenciju), korisniku će se dodijeliti potpora u visini preostalog iznosa.

Postupak administrativnog pregleda, ocjene i rangiranja prijava na temelju uvjeta iz ovoga Javnog poziva i kriterija dopuštenosti dodjele potpore male vrijednosti sukladno Uredbi, odnosno odredbama propisa o potporama male vrijednosti, provodi Povjerenstvo za ocjenu prijava.

Prijave na Javni poziv boduju se prema sljedećim kriterijima (kriteriji se odnose na događanje):

KRITERIJ BROJ BODOVA
1. Karakter događanja
a) međunarodni – sudionici i/ili izvođači i/ili izlagači iz RH, susjednih i drugih zemalja 15
b) nacionalni – bez inozemnih sudionika, izvođača, izlagača 5
2. Sadržaj i kvaliteta događanja
a) iznimna kvaliteta sadržaja i sudionika programa, velik broj sudionika, usmjerenost na ciljne skupine 30
b) kvalitetan sadržaj s fokusom na jednu ili više ciljnih skupina 15
c) jednostavan sadržaj, manji broj sudionika 5
3. Značaj događanja za obogaćivanje i razvoj turističke ponude u destinaciji
a) iznimno visok 15
b) visok 10
c) srednji 5
d) nizak 0
4. Oglašavanje događanja
a) Oglašavanje u medijima na stranim tržištima i u medijima u RH te društvenim mrežama 15
b) Oglašavanje u regionalnim i nacionalnim medijima u RH te na društvenim mrežama 10
c) Oglašavanje u lokalnim medijima i društvenim mrežama 2
5. Medijska pokrivenost događanja
a) Reportaže i vijesti u RH i medijima na stranim tržištima 15
b) Reportaže i vijesti u regionalnim i nacionalnim medijima u RH 10
c) Reportaže i vijesti u lokalnim medijima 2
6. Poticanje suradnje sa znanstvenim i obrazovnim institucijama 10
7. Poticanje razmjene znanja i transfera tehnologija (radionice, seminari, okrugli stolovi, stručna predavanja itd.) 10
8. Gospodarska suradnja na organizaciji događanja s poduzetnicima sa sjedištem na području grada Rijeke 10
9. Poticanje razvoja /promocija kreativnih, tehnološki inovativnih, zelenih i plavih industrija 15
10. Poticanje poduzetništva žena i mladih (do 30 godina) 5
11. Poticanje društvenog poduzetništva 5
12. Pogodnosti za poduzetnike i obrtnike sa sjedištem u gradu Rijeci (npr. besplatna promocija na događanju, besplatni ili umanjeni troškovi sudjelovanja u slučaju da su isti naplatni i sl.) 10
 
MAKSIMALAN BROJ BODOVA 155

 

Da bi se prijavitelj smatrao prihvatljivim za ostvarenje prava na dodjelu bespovratnih sredstava, mora ostvariti najmanje 80 bodova.

U slučaju da dva ili više prijavitelja ostvare isti broj bodova po prijavi, rangiranje će se izvršiti prema redoslijedu podnošenja prijave.

Broj događanja koje će se sufinancirati kroz ovaj Javni poziv, ovisi o broju prijava koje su prešle minimalni bodovni prag prema gore navedenim kriterijima i konačnom rangiranju prijava.

 

VI. Dokumentacija za prijavu

Prijava na Javni poziv mora sadržavati:

  1. popunjen Prijavni obrazac
  2. popunjen obrazac OP/23 – financijski plan/plan troškova događanja
  3. popunjeni obrazac prijave MP/23
  4. Izvod iz sudskog, obrtnog ili drugog odgovarajućeg registra upisa organizatora
  5. potvrdu nadležne Porezne uprave o stanju duga (ne stariju od 30 dana)
  6. Izjava o davanju suglasnosti za obradu podataka

Grad Rijeka zadržava pravo od prijavitelja zatražiti dodatna pojašnjenja i dokumentaciju u svrhu ocjene prijave.

 

VII. Rok i način podnošenja prijave

Organizatori događanja prijavu s cjelokupnom dokumentacijom iz točke VI. ovoga Javnog poziva podnose Gradu Rijeci, Odjelu gradske uprave za poduzetništvo, od 23. siječnja 2023. godine od 08,00 sati do 21. veljače 2023. godine do 16,00 sati (30 kalendarskih dana).

Prijave na Javni poziv zaprimaju se isključivo putem Informacijskog Servisa Grada Rijeke (on-line prijava/e-obrazac) gdje postoje detaljne upute o postupku podnošenja prijava.

 

VIII. Prijave koje se neće razmatrati

Neće se uzeti u razmatranje:

  • prijave s nepotpunom dokumentacijom
  • prijave neprihvatljivih prijavitelja
  • prijave s nepotpuno ispunjenim ili izmijenjenim obrascima
  • prijave prijavitelja koji nisu podmirili dospjela dugovanja prema Gradu Rijeci ili državi s osnova poreznog duga
  • prijave pristigle nakon roka za dostavu prijava

Dokumentacija se ne vraća prijaviteljima. Grad Rijeka zadržava pravo zatražiti uvid u izvornike dokumentacije, dostavljene elektroničkim putem.

 

IX. Postupak realizacije programa i načini isplate potpore

Postupak odabira prijava na temelju ocjene postavljenih kriterija te dopuštenosti dodjele potpore male vrijednosti sukladno Uredbi, odnosno odredbama propisa o potporama male vrijednosti, provodi Povjerenstvo za ocjenu prijava (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo). Povjerenstvo se sastoji od tri člana, a čine ga predstavnici Grada Rijeke, Odjela gradske uprave za poduzetništvo (u daljnjem tekstu: Odjel). Jedan od predstavnika Odjela u Povjerenstvu ujedno je i voditelj Povjerenstva imenovan od strane pročelnice Odjela. Voditelj Povjerenstva saziva sjednice Povjerenstva i priprema dokumentaciju za rad Povjerenstva. Povjerenstvo može valjano odlučivati ako su na sjednici nazočna sva tri člana, a odluke se donose većinom glasova članova Povjerenstva. Svaki član Povjerenstva ima jedan glas.

Na osnovu provedenog Javnog poziva, odnosno postupka ocjene prijava, Gradonačelnik Grada Rijeke dodjeljuje potporu male vrijednosti, na temelju prijedloga Povjerenstva.

Lista korisnika koji ostvare pravo na bespovratna sredstva po ovom Javnom pozivu, objavit će se na web stranici Grada Rijeke.

O dodijeljenoj potpori male vrijednosti, izvješćuje se Ministarstvo financija Republike Hrvatske.

Prava i obveza Korisnika iz ovoga Javnog poziva, detaljno će se regulirati Ugovorom između Grada Rijeke i Korisnika. Ugovorom će se urediti: način korištenja potpore, način praćenja realizacije organiziranja događanja, isplata potpore, nadzor namjenskog korištenja potpore i sva druga pitanja vezana za organizaciju i realizaciju događanja i dodjelu potpore.

Korisnik iz ovoga Javnog poziva mora voditi računa o zabrani dvostrukog financiranja.

Korisnik je isključivo odgovoran za izvedbu cjelokupnog događanja kao i prema trećim osobama, što uključuje odgovornost za nastale štete ili povrede bilo koje vrste tijekom provedbe ili uslijed posljedica održavanja događanja.

Grad Rijeka će odobrena bespovratna sredstva doznačiti Korisniku nakon realizacije događanja i po primitku cjelokupne potrebne dokumentacije utvrđene Ugovorom:

  • zahtjev za isplatu odobrenih bespovratnih sredstava
  • pisano izvješće o realizaciji događanja i utrošenim sredstvima potpore po vrstama troška
  • odgovarajuća dokumentacija o nastalim i potraživanim prihvatljivim troškovima organizacije događanja, odnosno ugovori o nabavi (robe, usluga), računi dobavljača, potvrde o prihvatu (robe, usluga), ugovori o (autorskom) djelu, potvrde, popis i preslike ostalih popratnih dokumenata koji dokazuju prihvatljivost troškova (dokaz o promidžbenim aktivnostima – članci, fotografije, itd., popis sudionika, izvještajna tablica o pokazateljima, i dr.), te dokumentarni dokaz o izvršenim uplatama za nastale troškove (nalozi za plaćanje, bankovni izvadci, potvrde o gotovinskim plaćanjima, isplatnice, blagajnički izvještaji, potvrde o izvršenoj uplati na temelju naloga, JOPPD obrasci ili drugi odgovarajući dokaz).

Rok za dostavu vjerodostojne dokumentacije je 30 dana od dana održavanja događanja.

Rok za isplatu sredstava je 30 dana od dana dostave propisane dokumentacije za isplatu sredstava. Dostavljeni izvještaj treba biti odobren od strane Grada.

U svim vrstama oglašavanja i promotivnim materijalima, osim u radijskim oglasima, obvezna je objava logotipa Grada Rijeke, uz tekstualnu oznaku kojom se komunicira da je projekt/događanje organizirano uz potporu Grada Rijeke.

Ako se realiziraju oglašavanja na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter potrebno je u sklopu objave unijeti oznaku @gradrijeka (za društvene mreže Twitter i Instagram), odnosno @grad.rijeka.online za Facebook. Navedene oznake organizator je dužan koristiti i prilikom neplaćenih objava na navedenim društvenim mrežama kojima se promovira projekt/događanje.

Ako projekt/događanje ima vlastitu internet stranicu ili je dio određene internet stranice (u vidu podstranice), na istoj mora biti istaknut logotip Grada Rijeke te tekst kojim se komunicira da je događaj organiziran uz potporu Grada Rijeke. Ukoliko projekt/događanje ima samostalnu stranicu na nekoj od gore navedenih društvenih mreža, na istoj je u opisnom ili sadržajnom dijelu potrebno istaknuti pune nazive Grada Rijeke, uz tekst kojim se komunicira da je projekt/događanje organizirano uz potporu Grada Rijeke. Ako je tehnički moguće, na navedenoj je stranici društvenih mreža potrebno objaviti i logotip Grada Rijeke.

U priopćenjima za medije, medijskim objavama i drugim instrumentima odnosa s javnošću potrebno je istaknuti informaciju da je projekt/događanje sufinancirano sredstvima Grada Rijeke.

Kod sazivanja konferencija za medije, javnih prezentacija i drugih sličnih događaja s ciljem promidžbe projekta/događanja potrebno je istaknuti vizualna obilježja Grada Rijeke u vidu postavljanja samostalnog promotivnog plakata (roll-upa) ili drugog oblika vizuala (npr. digitalni vizuali, logotip na pozadini i dr.) sukladno mogućnostima. Na navedenim događajima organizator je u obvezi omogućiti sudjelovanje predstavnika Grada Rijeke. O organizaciji konferencije za medije organizator je dužan unaprijed obavijestiti Grad Rijeku uz prijedlog načina njihove promocije, te po odobrenju prijedloga od strane Grada Rijeke postupiti na događaju sukladno dogovoru.

Grad Rijeka može od Korisnika zatražiti uvid u ukupne rashode projekta koji su navedeni u financijskom izvješću o izvršenju te ga usporediti sa prijavom na Javni poziv. Ukoliko postoji značajnije odstupanje može se od Korisnika zatražiti pismeno pojašnjenje temeljem kojeg će se odlučiti o konačnom iznosu financiranja.

U slučaju da Korisnik ne ispunjava svoje obveze uredno, Grad Rijeka može obustaviti isplatu sredstava ili smanjiti iznos sufinaniciranja.

Grad Rijeka ima pravo i obvezu pratiti i provjeravati točnost podataka iz dostavljene natječajne dokumentacije, realizaciju projekta/događanja kao i provedbu promotivnih aktivnosti.

Grad Rijeka ima pravo i obvezu provoditi nadzor nad namjenskim korištenjem dodijeljene potpore, što uključuje i kontrolu na licu mjesta u poslovnim prostorijama Korisnika potpore.

Ako davatelj potpore utvrde nepravilnosti u korištenju potpore, smanjit će iznos sufinanciranja, odnosno obustaviti isplatu i/ili naložiti Korisniku povrat potpore u dijelu u kojem je utvrđena nepravilnost.

Dodatne informacije mogu se dobiti putem e-maila: vesna.martic@rijeka.hr, verica.sabo@rijeka.hr; i na brojeve telefona: 209-585 i 209-592.