Od 28. listopada 2020. godine na snazi su nove upute o načinu održavanja sjednica vijeća mjesnih odbora i privremenog ili povremenog korištenja poslovnog prostora u objektima mjesne samouprave.
Poštujući nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja Odjel za gradsku samoupravu i upravu donio je novu uputu o korištenju poslovnog prostora u objektima mjesne samouprave.
Dnevno je dopušteno održavanje samo jedne (1) sjednice, sastanka ili aktivnosti u vremenu od 17 do 22 sata.
Na temelju odredbi Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja („Narodne novine“ broj 117/20), Odluke o nužnoj mjeri obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski („Narodne novine“ broj 111/20), Odluke o uvođenju nužnih epidemioloških mjera za područje Primorsko-goranske županije („Narodne novine“ broj 108/20 i 114/20) te sukladno Uputama za kolektive i poslodavce Hrvatskoga zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) od 25. lipnja 2020. te drugim općim i posebnim uputama i preporukama HZJZ, prilikom korištenja prostora potrebno je ispunjavati sljedeće uvjete:
- zabranjuje se pristup u prostor svim osobama čija je tjelesna temperatura viša od 37,2 C, odnosno ako osoba ima bilo koje znakove bolesti COVID-19 (poteškoće u disanju, a osobito suhi kašalj i kratki dah, grlobolja, gubitak osjeta mirisa, okusa ili promjena okusa)
- u prostoru može boraviti 1 (jedna) osoba na 4 m², ali maksimalno 50 (pedeset) sudionika neovisno o površini
- u slučajevima kada se prostor koristi za sastanke (okupljanja) na kojima se očekuje dolazak više od 30 osoba, obvezno je dostavljanje obavijesti Područnom uredu civilne zaštite Rijeka, e-mail: rijeka112@civilna-zastita.hr
- korisnik prostora u zahtjevu za privremeno korištenje prostora mora navesti očekivani broj prisutnih (u rubrici: Napomena korisnika)
- u prostoru se mora poštivati stroga mjera fizičkog distanciranja od najmanje 2 (dva) metra u svim smjerovima
- u slučaju scenskih izvedbi preporučuje se razmak od najmanje 4 (četiri) metra između posjetitelja i izvođača
- tajnik je obvezan na ulazu u poslovni prostor jasno istaknuti obavijest o obvezi održavanja razmaka
- boravak u prostoru potrebno je skratiti do najviše 120 minuta (2 sata) po sastanku / okupljanju
- u prostoru je obvezno korištenje maski za lice ili medicinskih maski na pravilan način (tako da cijelo vrijeme dok se nosi maska prekriva usta i nos)
- maske za lice ili medicinske maske ne moraju se koristiti u slučajevima preporučenih izuzeća koja na svojim mrežnim stranicama objavljuje HZJZ
- korisnik prostora dužan je za prisutne osigurati sredstva za dezinfekciju ruku (dispenzer)
- korisnik prostora dužan je osigurati vrećice za odlaganje otpada te iste iznijeti iz prostora
- korisnik prostora dužan je dezinficirati prostor nakon korištenja (površine koje su se dodirivale: kvake, stolovi, stolice, pod)
- korištenje sanitarnih prostorija nije dopušteno, osim u objektima u kojima postoje dva ili više sanitarna čvora, koji je korisnik dužan dezinficirati nakon korištenja
- korisnik prostora dužan je voditi i čuvati evidenciju prisutnih koja sadrži najmanje sljedeće podatke: mjesto i vrijeme održavanja sastanka te ime i prezime, adresu i broj telefona svih prisutnih.
- korisnik prostora dužan je poštivati sve ostale važeće opće i posebne preporuke HZJZ-a za sprečavanje zaraze COVID-19.