Zamjenik gradonačelnika Rijeke Marko Filipović i predstavnici Odjela za kulturu, Jelena Tondini i Dorian Celcer, članovi projektnog tima Rijeka 2020, u Sarajevu su 16. svibnja 2016., u sklopu javne tribine posvećene najpoznatijem kulturnom programu Europske unije, Europskoj prijestolnici kulture, bosanskohercegovačkoj javnosti predstavili riječki projekt EPK 2020.

Tribinom održanom u Kinu Meeting Point službeno je počela informativna kampanja organizacije „Akcije“ kojom se želi skrenuti pažnja javnosti na program koji je jedinstvena prilika za dugoročno strateško promišljanje o kulturi u BiH.

Tom je prilikom zamjenik Filipović naglasio da je Rijeka sredstva za razvoj aplikacije EPK podnesene Europskoj uniji osigurala iz gradskog proračuna. Od planiranih tri milijuna kuna, potrošeno je 1,8 milijuna, a na kandidaturi je radilo oko 200 ljudi.

Svoje iskustvo rada na uspješnoj kampanji za EPK, podijelili su i koordinatori projekta Tondini i Celcer. Naglasili su da se uspješnost riječke kampanje temelji na iznimnoj participaciji građana Rijeke. Riječani su se u velikom broju odazvali pozivu koordinatora projekta da svojim idejama doprinesu razvoju aplikacije kroz tribine, natječaje, e-konzultacije i volonterski rad. Veliku pažnja Rijeka je posvetila komunikacijskoj strategiji, koja je bazirana na ispitivanju javnosti. Posebno važnim za uspjeh kandidature, naglasili su, je okrenutost kandidature budućnosti grada, a ne samo njegovoj prošlosti.

„Veliku ulogu u razvoju aplikacije ima svojevrsna priča. Svaka kandidatura se gradi oko nekog narativa, nekog motiva. Ta priča mora biti iskrena, pričati o tome što taj grad jeste i što želi postati“, rekla je Tondini.

Na tribini je sudjelovali i Anera Stopfer, voditeljica Deska Kreativna Europa pri Ministarstvu kulture Republike Hrvatske, koje je izborom grada Rijeke nedavno završilo proces selekcije Europske prijestolnice kulture za 2020. godinu. Govoreći o utjecaju koji EPK ima na gradove koji nose tu titulu, Stopfer je posebno istaknula utjecaj na rast lokalnog gospodarstva. Uspješan program znači i nova radna mjesta, rast turizma, životnog standarda, otvaranje prilika za različite vrste međunarodnih suradnji.

Riječki zamjenik gradonačelnika i koordinatori projekta Rijeka 2020 ponudili su pomoć bosanskohercegovačkim gradovima koji se odluče kandidirati te naglasili će im biti drago odazvati se pozivu za suradnju na razvoju aplikacije.

Da bi grad postao Europska prijestolnica kulture, mora podnijeti službenu aplikaciju Europskoj uniji u kojoj predstavlja svoj prijedlog kulturno-umjetničkog programa, ali i demonstrirati na koji će način taj program doprinijeti dugoročnoj kulturnoj strategiji grada. Program također mora imati jasnu europsku dimenziju, te osigurati aktivno sudjelovanje velikog broja građana, posebno mladih i marginaliziranih osoba.