Ana Komparić Devčić (SDP) postavila je pitanje vezano uz gradnju novog stadiona, posebice sada kada je HNK Rijeka ponovno osigurao plasman u Europu. Pitala je hoće li se novi stadion na Kantridi graditi.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel odgovorio je kako je za razliku od prije par mjeseci kada je još sve bilo u oblacima, sada situacija drugačija. Sada može reći da se intenzivno radi na tom projektu. Formirane su radne grupe, radi se na izradi projekata, ne samo za stadion, već i za svu potrebnu infrastrukturu i pristupne ceste. Do kraja godine možemo očekivati početak radova na novom stadionu, a u međuvremenu će se riješiti ugovorna obaveza između HNK Rijeka, odnosno fondacije Social sport koja će graditi stadion i Grada Rijeke kao vlasnika zemljišta. Gradonačelnik je kazao kako se intenzivno radi na projektu kampa na Rujevici gdje bi se na ljeto moglo krenuti sa uređenjem nekoliko igrališta za treninge svih uzrasta.

Vedran Sabljak (Hrvatski laburisti – Stranka rada) postavio je pitanje zašto su roditelji nogometne škole NK Orijent bili prisiljeni vlastitim sredstvima obnoviti derutne svlačionice na igralištu i oličiti zidove, kada znamo da u gradu imamo tvrtku Rijeka sport koji godišnje dobiva 20 mil. kuna za održavanje objekata. Pitao je koliko je sredstava zadnjih godina Grad uložio u igralište na Krimeji.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel odgovorio je kako NK Orijent kao i svaka drugi sportski klub udruga građana koja ima svoju upravu koja sama donosi odluke kako će i što će napraviti. Prema tome, to što je napravljeno odluka vodstva udruge i nitko ih nije ni na što prisiljavao. Što se tiče Grada Rijeke, u proteklih nekoliko godina u nogometne terene uloženo je oko 80 mil. kuna. Između ostalog su uređene i svlačionice i travnjak igrališta NK Orijent, a postavljena je i umjetna trava na jednom dijelu igrališta. Gradonačelnik je kazao da, ako se smatra normalnim da na travnatom terenu treniraju svi uzrasti nogometaša i da će taj travnjak trajati, onda se oni koji tako misle varaju jer takav travnati teren ne postoji. Trebalo bi postaviti pitanje zašto je u kratkom razdoblju taj prostor devastiran. Što se tiče sredstva koja su ulagana u održavanje samog stadiona na Krimeji, ona nisu mala, no budući da ne zna točan iznos, odgovor će dati u pisanoj formi. Što se tiče tvrdnje vijećnika Sabljaka da je stadion devastiran te da na njemu sve izgleda kao da je iz 19.st., gradonačelnik je rekao kako često navrati tamo i po njemu na stadionu nema ničega što bi ličilo na nešto iz 19. stoljeća. Stadion se održava u okvirima mogućeg i tako će se nastaviti i dalje. za ulaganje u sportske objekte mu ne mogu prigovarati

Vedran Sabljak je komentirao gradonačelnikov odgovor kako se što se tiče umjetne trave radi o maloj površini 10m2 iza gola, a travnjak se uništava jer se na njemu održavaju treninzi. Uprava NK Orijent je u par navrata slala zahtjeve za obnovu stadiona, a Sabljak smatra da bi odgovorni ljudi u Rijeka sportu trebali češće obilaziti objekte kojima upravljaju.

Vuk Prica (SDP) je naveo kako grad Rijeka svake godine privlači sve veći broj turista. Treba stvoriti nove sadržaje koje bi im se moglo ponuditi. Imamo situaciju da gotovo u samom gradu, na Zametu imamo špilju koja je specifična jer se nalazi u urbanoj sredini. Pitao je da li Grad namjerava urediti tu špilju i omogućiti posjet javnosti.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel odgovorio je kako je Zametska špilja zaštićena kao krajobrazni oblik i u tom kontekstu se ne može poduzimati ništa bez suglasnosti Ministarstva zaštite okoliša. Za uređenje špilje napravljen je idejni projekt no problem je kako osigurati ulaz u samu špilju koji je trenutno samo jedna šahta u podu. Trebalo bi napraviti objekt koji bi bio ulaz u špilju, no tu zakon nije jasan jer je izričito zabranjeno da se na ulazu u pećine grade objekti, premda se ovdje radi o šilji u urbanoj jezgri. Bez uređenog objekta ne može se organizirati ulaz u špilju. Gradonačelnik je kazao kako se zajedno sa županijskom Ustanovom za zaštitu prirode namjerava krenuti u uređenje tog objekta čim se nađe odgovarajući način za rješenje ulaza.

Predrag Miletić (RI) postavio je pitanje vezano uz zgradu nekadašnjeg Municipija koja izgleda očajno loše kao i trg na kojem se nalazi. Prema Miletiću Rijeka je jedini grad u Europi koji municipalni trg i municipalnu zgradu kao simbole lokalne vlasti tretira na neprikladan način. Pitao je da li Grad ima namjeru dati tom objektu i trgu adekvatnu namjenu kako je to u Europi uobičajeno i može li se Municipalni trg osloboditi od automobila kako se to napravilo u ostalim europskim gradovima.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel odgovorio je kako ta konstatacija nije točna. Puno gradova u Europi ima staru vijećnicu koja je u funkciji lokalnih vlasti, a puno nema jer su zbog prirode posla preselili u adekvatnije zgrade. Kada se gleda kroz riječku povijest pitanje je da li je ta zgrada prva izvorna Gradska vijećnica. Povijest je učinila svoje i neki objekti su izgubljeni nepovratno. U svakom slučaju taj kompleks ne izgleda katastrofalno kako Miletić tvrdi. Dio fasade je obnovljen sredstvima spomeničke rente, a bit će uređene i ostale. Naravno da će se riješiti i problem parkiranja, no za to treba stvoriti uvjete, a to je izgradnja garaže na Gomili. Kada garaža bude gotova, kompletan trg kao i Trg 128. brigade i ulica Dolac postat će pješačka zona.
Ida Mahmutefendić (SDP) je kazala kako se socijalnim planom PGŽ za 2014. planira unaprjeđenje socijalne zaštite i stambeno zbrinjavanje osoba kojima je to potrebno te pitala što je Grad napravio po tom pitanju i u kojem obimu postoji organizirano stanovanje za takve osobe.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel odgovorio je kako mu je drago da postoji socijalni plan PGŽ za 2014. što se tiče Rijeke, socijalni program Grada Rijeke definiran je 90-tih godina, a 1998 objedinjen u jedinstveni program po kojem je Rijeka danas prepoznatljiva. Kada se radi o stambenom zbrinjavanju osoba kojima je to potrebno, danas je trend u socijalnoj politici, da se to radi kroz vaninstitucionalnu zaštitu. Dio osoba u socijalnoj potrebi se nastoji smještavati kroz različite oblike vaninstitucionalne zaštite. U Rijeci postoje dvije stambene zajednice sa 5-6 stanova, prije svega za djecu iz Doma za napuštenu i nezbrinutu djecu koja kada odrastu moraju napustiti Dom, pa im se tako osigura smještaj. U vaninstitucionalnu zaštitu jednako tako može se smatrati i dnevni boravak za osobe sa psihičkim smetnjama koji Grad osigurava već nekoliko godina. Tu se mogu pridodati i klubovi umirovljenika koji služe kao ogledan primjer vaninstitucionalne zaštite. Što se tiče socijalne zaštite Rijeka neće imati problema da se uklopi u plan PGŽ, dok će se drugi morati jako potruditi da dosegnu standard Grada Rijeke, rekao je gradonačelnik.

Danko Švorinić (RI), postavio je pitanje problematike izbora u mjesnim odborima. Vijećima MO uskoro ističe mandat, a odlukom Gradskog vijeća bi se izbori trebali provesti u petom mjesecu. Švorinić je kazao kako se neslužbeno doznaje da postoji ideja da se izbori za Mo spoje sa izborima za Europski parlament. Sada se priča da će izbori za MO biti prebačeni u rujan, pa ga interesira što je istina.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel odgovorio je kako je točno da se radi uštede novaca razmišljalo da se izbori za MO održe paralelno sa izborima za Europski parlament. Zatražen je službeni stav Ministarstva uprave i Državnog izbornog povjerenstva koje je odgovorilo kako nema ništa protiv, ali traži za svake izbore druga biračka tijela te da birački odbori budu odvojeni, odnosno ne budu u istim prostorijama, što je nemoguće provesti jer bi provođenje takvih izbora zahtijevalo puno novaca. Gradonačelnik je izrazio bojazan da bi takvi izbori izazvali zbunjenost građana jer bi morali ići na dva biračka mjesta. S obzirom na to da zakon ne predviđa obvezu raspuštanja Vijeća Mo kako je to slučaj za Gradskim vijećem i Županijskom skupštinom, razmatra se da se ti izbori pomaknu za neki primjereniji termin. Nije popularno da u razmaku od dva tjedna imamo dva izbora pa će prijedlog biti da se održe u rujnu, kazao je Obersnel.

Davor Zubović (HSU) postavio je pitanje vezano uz rasvjetu ulice Ante Mandića na Zametu koja ide paralelno uz zaobilaznicu gdje se nalazi prostor od 400 m. između brojeva 11. i 23. koji je u potpunosti neosvijetljen. Nakon što su izgrađeni bokobrani koji zaklanjaju rasvjetu sa zaobilaznice, taj dio ulice nema nikakve rasvjete te je pitao postoji li mogućnost da se postavi jedno ili dva rasvjetna tijela radi sigurnosti građana.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel odgovorio je kako se upravo zato što se ne radi o naseljenom području koristila rasvjeta sa zaobilaznice. Izgradnjom bukobrana se rasvijetljenost smanjila pa je rekao kako će poslati nadležne službe u izvid, kako bi se pokušalo naći rješenje da se osigura barem minimalna rasvjeta.

Duško Milovanović (SDP) postavio je pitanje o mogućnosti povezivanja MO Banderovo uz ulicu Plase malim autobusom. Ulica je skromnih gabarita ali tamo živi starija populacija koja mora pješke ići ili do Osječke ili do Vukovarske ulice. Pitao je da li Grad zna za tu problematiku i da li može građanima osigurati liniju radi lakše komunikacije.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel odgovorio je kako zna za inicijativu MO Podmurvice i MO Banderovo za uvođenje te linije. Autotrolej razmatra uvođenje linije za čije je uvođenje potrebno zadovoljiti nekoliko uvjeta. Prvi preduvjet je izrada analize tehničkih mogućnosti za prometovanje mini busa kroz licu Hahlić i Plase, a drugi preduvjet je osiguranje financijskih sredstava za uvođenje linije. Napravit će se analiza o kojoj će se izvijestiti oba mjesna odbora.

Sanjin Kuljanić (HNS) je kazao kako je prije pet godina otvorena šetnica Molo Longo. Građani je često koriste, voze bicikle i šeću se. Jedino nedostaje sanitarni čvor sa umivaonikom. Premda je pitanje u domeni Lučke uprave, pitao je može li se nešto učiniti da se Molo Longo nadopuni tim sadržajem.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel odgovorio je kako ne zanemaruje potrebu uređenja javnog WC-a, ali to pitanje ne smatra esencijalnim. S Lučkom upravom se poduzima čitav niz aktivnosti kako bi Molo Longo bio ljepši. Dio lukobrana je obnovljen, mogu se unajmiti bicikli. postavljene su dizalice koje će se uskoro i dekorativno osvijetliti. Postoji ideja da se na objektu na sredini lukobrana kojeg koristi Dezinsekcija uredi ugostiteljski prostor i prostor koji bi mogao poslužiti za izložbeni program i sl. Tamo bi se nalazili i adekvatni sanitarni prostori. Dezinsekciji su ponuđeni prostori u zoni bivše tvornice Torpedo i na tome se intenzivno radi i očekuje da će to biti relativno brzo riješeno.

Teo Božanić (HDZ) je kazao kako je već bilo pitanja vezanih uz TD Rijeka sport, a njega zanima okoliš dvorane Dinko Lukarić u kojoj igra KK Kvarner. Kod svake utakmice KK Kvarner nameće se pitanje parkinga. Pitao je ako Grad ima u planu urediti šikaru oko dvorane te asfaltirati površinu kako bi se dobilo koje parkirno mjesto i uredio okoliš. Božanić je komentirao kako je riječ o 120 m2 asfalta. Ako je to Gradu puno Božanić je kazao kako će predložiti Vijeću MO Kozala da se to uvrsti u komunalne prioritete MO za iduću godinu.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel odgovorio je kako KK Kvarner igra u dvorani Dinko Lukarić na svoj zahtjev, premda su klubu ponuđene druge dvorane; Dvorana mladosti na Trsatu i Centar Zamet, čime bi se ujedno riješio problem parkinga. Za dvoranu Dinko Lukarić napravljen je projekt preuređenja, koji je zbog nedostatka sredstava stavljen na čekanje. Ako se uspije naći neki fond za financiranje, javit ćemo se na natječaj, no za sada takvih natječaja nema. Obersnel je kazao kako prihvaća kritiku za neuređeno zelenilo, no za asfaltiranje novih prostora za aute morala bi se izraditi planska dokumentacija, a taj bi zahvat zadirao u već izrađeno projektno rješenje. Što se tiče prijedloga da se to uvrsti u komunalne prioritete, gradonačelnik je podsjetio da se i oni isto tako plaćaju iz gradskog proračuna, pa tu uštede nema. Nije u pitanju novac već ishođenje dokumentacije jer se bez dobivene građevne dozvole takav parking ne može se graditi.

Snježana Čop (HNS) je kazala kako se od puštanja u promet ceste D4040 pojavio problem na skretanju Šetališta A.K. Miočića prema parkiralištu Brajdica i skladištu drva. Problem nastaje kada od tamo izlaze kamioni koji stvaraju prometne čepovi. Stanari okolnih zgrada i korisnici parkirališta Brajdica moraju dugo čekati, a učestale se i prometne nesreće. Često se nepropisno parkira ili vrši pretovar. Pitala je što se u interesu stanara Brajdice može poduzeti kako bi se to riješilo.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel odgovorio je kako smo najprije kukali kako nam treba kontejnerski terminal za razvoj grada, pa smo kukali da nam treba cesta D404, a sada je sve to postao problem. Nekog posebno genijalnog rješenja za taj problem nema jer je riječ o utjecaju više faktora. Što se tiče neodgovornih građana koji parkiraju tamo gdje nije dozvoljeno, zatražit će pojačani nadzor Prometne policije i Prometnog redarstva, a sa koncesionarom će pokušati utvrditi u kojoj mjeri se opterećuje promet na tom izlazu sa terminala s obzirom na to da je u funkciji novi izlaz – priključak na D404.

Ivan Ivaniš (SDP) je pitao kada će se napraviti širi podvožnjak ispod pruge na Zametu gdje se nalazi važna spojna cesta između sjevernog i južnog dijela grada. Prolaz ispod željezničke pruge je problem jer je preuzak. Napravljen je projekt za podvožnjak koji nije realiziran pa je pitao kada će se to izgrditi.
Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel odgovorio je kako je točno da je projekt proširenja podvožnjaka i ceste napravljen. Kada se takav projekt radi on mora biti napravljen prema propisima koji određuju tehničke uvjete koji su propisani, od širine ceste, pločnika, nagiba i slično. Prema propisima ulaz u podvožnjak bi trebao početi 15-20 m prije samog podvožnjaka. Cijena takvih radova se kreće negdje oko 20 mil. kuna što je velik iznos u ovom trenutku. U dogovoru sa HŽ planira se rekonstrukcija pruge od Matulja do Delnica. Izgradit će se dvokolosječna pruga, u sklopu koje bi HŽ sve prijelaze pruge riješio u skladu sa propisima. Gradonačelnik je kazao kako se nada da ćemo se moći strpjeti još par godina. Radovi bi trebali početi krajem 2015., a njihovim završetkom bit će riješeni svi prijelazi i prolazi i neće se moći ni pješke ni autom preko pruge.

Tea Čaljkušić Mance (HDZ) postavila je pitanje vezano uz prihvatljivo okupljalište za mlade. Svjedoci smo problema koji se pojavio vezano uz okupljanja mladih na javnim površinama pa je pitala da li Grad Rijeka razmišlja u smislu privođenja nekih prostora svrsi za okupljanje mladih i provođenje slobodnog vremena, jer mladi većinom ne mogu ići u visoko komercijalizirane prostore. Čaljkušić Mance zna kako je bilo govora da se za tu svrhu treba urediti Hartera i pitala zašto se za dnevnu zabavu mladih ne odredi Guvernerova palača gdje je grad prenio vlasništvo na Pomorski i povijesni muzej kojem je vlasnik Županija. Kao primjer je navela Pulu gdje je slična zgrada, također spomenik kulture, u kojoj je sada Dom hrvatskih branitelja i gdje se mladi provode uz piće po niskim cijenama. Tamo je čitaonica, kavana čak i disko i cijeli dan se okuplja velik broj mladih.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel odgovorio je kako je riječ o dosta kompleksnom pitanju. Nije isto govorimo li o alternativi za okupljanje u večernjim satima ili prostorima za korištenje tijekom cijelog dana. Mladi kroz svoje udruge već sada imaju na raspolaganju čitav niz prostora, od HKD-a do Filodrammatice i drugih prostora gdje se nalazi čitav niz sadržaja. Točno je da postoji ideja da se Centar mladih uredi u Harteri. No to zahtjeva rješavanje čitavog niza problema, od zatvaranja financijske konstrukcije do rješavanja problema infrastrukture sa privatnim vlasnicima. Gradski objekti su na kraju Hartere u Marganovu, a objekti na početku Hartere u privatnom vlasništvu, pri čemu vlasnik nije trenutno zainteresiran za uređenje infrastrukture. Bez angažmana privatnika taj prostor će teško zaživjeti. Natječajem prošle godine prostori Palacha, Hartere i Filodrammatice dani su na upravljanje grupi udruga koji rade na tome da osmisle programe koji bi se održavali tijekom cijelog dana. Za to je potrebno malo vremena. No već sada postoje mnogi uspješni programi a očekuje kako će skoro profunkcionirati i programi u navedenim prostorima.

Ivan Bogdanić (HDZ) postavio je pitanje legalizacije objekata na gradskom zemljištu, posebice na područjima Mihačeva draga, Mario Genari, Gornja Vežica i Rujevica. Bogdanić je kazao kako zna da je gradonačelnik održao sastanak sa predstavnicima građana s tih područja pa ga interesira što je dogovorio u vezi legalizacije građevina na tom zemljištu.
Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel odgovorio je kako Bogdanić jako dobro zna da za ta područja za sada niti jedan zahtjev za legalizaciju nije riješen pozitivno. Riječ je o problemu koji se prije svega rješava u sklopu Urbanističkog plana uređenja koji će definirati glavninu područja Rujevica, uz zadovoljavanje preduvjeta infrastrukture. Dio postojećih objekata će moći pod određenim uvjetima ostati, ali će se dio morati ukloniti kako bi se mogla izgraditi potrebna predviđena infrastruktura. Gradonačelnik je kazao kako će se po pitanju legalizacije prema svim građanima postupati jednako.

Vesna Buterin (HDZ) postavila je pitanje viška djelatnika u HŽ Cargo. Prema njenim informacijama, od 150 djelatnika u HŽ Cargo centru Rijeka, 83 djelatnika treba dobiti otkaz. Na žalost kroz medije se nije o tome previše pisalo, pa ju interesira da li je gradonačelnik poduzeo nešto kako bi spasio radna mjesta tih ljudi u gradu Rijeci. Buterin je kazala da je gradonačelnik svojedobno, za 3. maj htio dati jamstva Grada, pa ju interesira zašto sada ne intervenira. Sada kada njegov stranački kolega dijeli otkaze, gradonačelnik šuti i ne bori se za prava radnika. U drugim gradovima gradonačelnici su digli svoj glas da zaštite djelatnike HŽ Carga.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel odgovorio je kako je HŽ Cargo državna tvrtka pa ne zna koje bi mjere on mogao poduzeti i kako bi se on mogao umiješati u poslovnu politiku tvrtke u kojoj Grad nema nikakvih vlasničkih i upravljačkih prava. Kad je bilo pitanje brodogradilišta 3. maj, dao je jamstva za gradnju brodova, a ne za brodogradilište. Gradonačelnik je kazao kako se ne sjeća da je HDZ dok je bio na vlasti u kontekstu efikasnosti željeznice išta poduzeo. Rekao je kako ne zna što će poduzeti HŽ Cargo. Po njemu, riječ je o zapuštenoj tvrtki koja nema ljudske i tehničke resurse koji su potrebni za održanje, a kamo li podizanje konkurentnosti riječkog prometnog pravca. Gradonačelnik je ponovio kako ne zna što bi on trebao poduzeti prema HŽ Cargu osim općih mjera koje Grad Rijeka poduzima kroz socijalne programe kojima se zbrinjavaju oni koji ostaju bez posla. Što se tiče jamstava, gradonačelnik je kazao kako se borio za opstanak brodogradnje u Rijeci jer je je HDZ dok je bio na vlasti učinio sve da brodogradnja postane upitna. Što se tiče željeznice, dok je HDZ bio na vlasti, od 2003. do 2011. nije uložena kuna u modernizaciju i nabavu lokomotive i vagona, kao ni kune za uređenje pruge. Obersnel je ponovio kako je važno da HŽ Cargo bude konkurentan, ali ne može utjecati na poslovnu politiku. Važan mu je interes Grada Rijeke i dizat će glas protiv bilo koje Vlade kada razvoj Rijeke bude doveden u pitanje.