Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović sudjelovao je na panelu „Nove nogometne arene – budući centri businessa, shoppinga, zabave i sporta“, koji se održao u Zagrebu u sklopu RE:D konferencije posvećene investicijama u nekretnine.

Tijekom dva dana konferencija pod akronimom RE:D, što označava Real Estate: Development, okupila je više od 60 predavača iz Hrvatske i inozemstva, istražujući ključne teme razvoja u području nekretnina. Središnja tema ovogodišnje konferencije bila je usmjerena na istraživanje globalnih i regionalnih trendova u investiranju i korištenju nekretnina.

Gradonačelnik Filipović sudjelovao je panelu na kojem se diskutiralo o konceptima novih nogometnih arena koji nisu više samo sportska infrastruktura već postaju poslovni, zabavni i komercijalni hubovi, arhitektonsko obilježje gradova, ali u konačnici i ozbiljni izvori zarade za njihove vlasnike, upravitelje i klubove. Panel, koji je moderirao Oliver Kumrić iz tvrtke Decode, obuhvatio je različite perspektive, od stručnjaka u industriji, preko predstavnika lokalne i državne uprave do predsjednika sportskog kluba.

RED conference

Gradonačelnik Filipović predstavio je koncept novog stadiona Kantrida

Gradonačelnik Filipović predstavio je koncept novog stadiona Kantrida, osvrnuvši se i na investicijski rast Rijeke. Kao podloga za razvoj projekta novog stadiona, Gradsko vijeće u prosincu 2023. godine donijelo odluke o pokretanju izmjena Generalnog urbanističkog plana te izradi Urbanističkog plana uređenja Sportskog područja Kantrida. Nakon donošenja ovih odluka predstoji temeljita analiza i procjena mogućnosti raspoloživog prostora, planiranih sadržaja i potreba koji takvi sadržaji nameću u pogledu potrebnih kapaciteta infrastrukture, prometnih i parkirnih površina, javnih prostora, i svih uvjeta koji proizlaze iz uvjeta koje takvi sadržaji moraju zadovoljavati kako bi se ostvarilo pravilno funkcioniranje te sigurno i ugodno korištenje izgrađenih prostora.

Izrada prostornog plana uslijedit će tek nakon izrade stručne studije, koja obuhvaća cjelovitu i detaljnu analizu položaja i oblika pojedinih građevina i zgrada uključujući sve sadržaje, a također i vrlo bitno pitanje uređenja obalnog područja uključujući molove, lukobrane, sunčališta, šetnice i ostale rekreativne sadržaje. Trenutno je u tijeku postupak procjene o potrebi izrade strateške procjene utjecaja na okoliš nakon čega će se, ovisno o zaključku, nastaviti dalje sa postupkom izrade izmjene GUP-a i zatim urbanističkog plana. Također, potrebno je riješiti pitanje eventualne izmjene  granice pomorskog dobra ovisno o položaju planiranih sadržaja.

Kada se izradi, nacrt prijedloga plana upućuje se na javni uvid i raspravu stručnoj javnosti i građanima. Zatim slijedi analiza pristiglih primjedba i sugestija i slijedi donošenje konačnog prijedloga plana. Konačni prijedlog plana upućuje se Gradskom vijeću na raspravu i usvajanje. Temelji za pokretanje izmjena plana stvorili su se nakon što je konzorcij Kantrida, koji okuplja šest tvrtki, predao Gradu Rijeci pismo namjere za razvoj projekta multifunkcionalnog kompleksa Stadion Kantrida.

RED conference

Panel „Nove nogometne arene – budući centri businessa, shoppinga, zabave i sporta“

„Grad Rijeka želi novi stadion i to na Kantridi. Naša je procjena da to bez privatnoga partnera ne možemo realizirati. Rijeka je do sada sve svoje velike sportske objekte izgradila sama, a neki drugi gradovi, podsjećam, imali su izdašnu pomoć države. Sami smo gradili i kompleks bazena, i sportsku dvoranu na Zametu, a u planu je i uređenje Dvorane mladosti i cijelog kompleksa oko nje. Za ovaj projekt sasvim sigurno nam treba partner iz privatnoga sektora, jer teško je očekivati da bi bilo koji lokalni proračun mogao samostalno isfinancirati tako veliku investiciju, a grube procjene govore da je to stotinjak milijuna eura minimalno. Međutim, to ne znači da Grad Rijeka nije spreman uložiti u taj projekt koji nam je svima zaista važan i koji će sasvim sigurno promijeniti Rijeku. Kada se realiziraju ovakvi, rekao bih ‘generacijski’ projekti to može postati landmark koji bitno mijenja percepciju grada, a u Rijeci se trenutačno realizira nekoliko takvih projekata. Takvi projekti nisu samo beton, zemljište i zidovi, to su razvojne prilike koje ne smijemo propustiti“, kazao je gradonačelnik Filipović.

Pored riječkog gradonačelnika, na panelu su sudjelovali i Joe Bašić iz marketinške agencije MPG, koji je donio svoje viđenje kako se novi stadioni mogu efikasno koristiti za zabavne događaje poput koncerata, uz primjere iz regije i analizu globalnih trendova te kako to može potencijalno utjecati na gospodarstvo i turizam u Hrvatskoj; David Gabelica iz Međunarodne zračne luke Zagreb pojasnio je kako se na provedbi projekata kao što je izgradnja stadiona trebaju optimalno raspodijeliti odgovornosti i benefiti između grada, kluba i privatnog developera, dok su predsjednik HNK Hajduk Lukša Jakobušić i državni tajnik u Ministarstvu turizma i sporta Josip Pavić dali uvid u sportsku i državnu perspektivu, ističući važnost ulaganja u izgradnju novih stadiona koji ne pružaju samo vrhunsku sportsku infrastrukturu za klubove, već i poslovnu platformu koja zadovoljava potrebe partnera, sponzora te posebno članova i navijača.

(foto: RE:D konferencija)