U Gradskoj vijećnici održan je okrugli stol „Prema demokratskoj školi“, na kojem je prezentirana publikacija GOOD inicijative koja sadrži preporuke i smjernice za škole za razvijanje demokratske školske kulture te predstavljen riječki model uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja.

Publikacija „Prema demokratskoj školi“ ima za cilj potaknuti škole na izgradnju demokratske školske kulture. Uz prijedlog nastavnog plana i programa, u publikaciji su dostupne i provedbene upute koje također potiču provoditelje građanskog odgoja i obrazovanja na interaktivan pristup u radu s učenicama i učenicima. Publikacija je do sada predstavljena u Slavonskom Brodu, Sisku i Splitu, a idućeg tjedna bit će predstavljena u Puli.
„Smatramo da uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u nastavni program može donijeti promjene u društvu. Trenutno je provođenje građanskog odgoja prepušteno entuzijazmu pojedinih nastavnika i stručnih djelatnika, a naša je ideja da svim učenicima u Hrvatskoj pod jednakim uvjetima bude omogućeno da razviju ključna znanja i vještine za sudjelovanje u društvenom životu budućnosti,“ kazao je predstavnik GOOD inicijative iz Foruma za slobodu odgoja Mario Bajkuša.

Građanski odgoj i obrazovanje - ključna znanja i vještine za sudjelovanje u društvenom životu budućnosti

Građanski odgoj i obrazovanje – ključna znanja i vještine za sudjelovanje u društvenom životu budućnosti

U riječkim osnovnim školama nastava građanskog odgoja i obrazovanja izvodu se drugi godinu zaredom kao izborni predmet, a provođenje programa, edukaciju nastavnika i izradu priručnika za 5. i 6. razrede osigurao je Grad Rijeka. Rezultati evaluacijskog istraživanja provedeni nakon prve, eksperimentalne godine, pokazali su kako su provoditeljice iznimno zadovoljne kvalitetom edukacije i materijalima, a roditelji i učenici također su u velikoj mjeri zadovoljni programom ove izvannastavne aktivnosti. Kako je kazala Lana Golob iz Odjela za odgoj i školstvo Grada Rijeke, istraživanje je pokazalo kako 83,6% roditelja smatra da je GOO koristan za njihovo dijete, a 82,9% učenika ponovno bi ga upisalo. Više od 96% učenika zadovoljno je metodama i temama koja su obradili, a 97% smatra da im je sadržaj GOO-a koristan u svakodnevnom životu.

Govoreći o nastojanjima za daljnje unapređenje programa, pročelnica Odjela za odgoj i školstvo Sanda Sušanj kazala je kako je u tijeku izrada priručnika i pripadajućih smjernica za uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u 7. i 8. razrede, koje se planira u program uključiti u sljedećoj školskoj 2018./2019. godini. Iako Grad Rijeka nije nadležan za srednje škole, planira se uključiti u obrazovanje za demokratsko društvo mladih te provesti 4-godišnje praćenje uvođenja građanskog odgoja u osnovne škole.

Mario Bajkuša, Maja Uršić Staraj, Lana Golob i Gordana Frol

Mario Bajkuša, Maja Uršić Staraj, Lana Golob i Gordana Frol

Provođenje nastave građanskog odgoja u OŠ Vežica predstavila je profesorica povijesti  zemljopisa Gordana Frol, voditeljica Županijskog stručnog vijeća za demokratsko građanstvo i voditeljica “Projekta građanin”, te članica tima koji je izradio priručnik “Učenik građanin”.

Maja Uršić Staraj iz Udruge Delta govorila je o školskom volontiranju, i to kroz primjer implementacije EU projekta Volumen koji za cilj ima širenje mreže navedenog volontiranja.

Okrugli stol “Prema demokratskoj školi” organizirali su GOOD inicijativa za sustavno i kvalitetno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja te udruge Delta i PaRiter iz Rijeke.