U riječkim osnovnim školama, tijekom ove školske godine provodi se projekt „RInkluzija“. Radi se o projektu koji učenicima s teškoćama pruža pravo na jednakost obrazovnih šansi i primjerenu socijalizaciju te mogućnost rasta i napretka među svojim vršnjacima koje uči živjeti u svijetu punom različitosti.

„RInkluzija“ omoguRinkluzija logotip akcijećava potpunu inkluziju djece s teškoćama u obrazovni sustav tako što pruža potrebnu podršku učenicima i učiteljima. Inkluzija predstavlja odgovor na pitanje kako živjeti jedni s drugima. Omogućava učenicima s teškoćama redovit i dostojanstven boravak u školi te osjećaj pripadnosti i prihvaćenosti. Paralelno njihove razredne kolege uči toleranciji, prihvaćanju i pomaganju.

Pored ideje o pružanju podrške učenicima s teškoćama, projektom su zaposlene 44 osobe odgojno-obrazovnog kadra, dodatno educirane i osposobljene za novu vrstu posla, čime se izravno utjecalo na smanjenje nezaposlenosti. Uz pružanje podrške najpotrebitijima te doprinos zapošljivosti ovaj projekt predviđa i čitav niz popratnih aktivnosti s ciljem podizanja svijesti o važnosti inkluzivnog obrazovanja.

Do sada je u sklopu projekta održano nekoliko sastanaka s pomoćnicima i školskim koordinatorima na kojima su razmijenjeni dojmovi i iskustva te strana praksa. Radi dobivanja šire slike o tijeku projekta, posjećene su škole u kojima rade pomoćnici te je popraćen napredak učenika. Dojmovi su izrazito pozitivni, učitelji su zadovoljni pomoći u razredu, a učenici su zadovoljni zbog pridošlog dodatka u svoj kolektiv. Učenici s teškoćama i pomoćnici izgradili su kvalitetan odnos iz kojeg proizlaze poboljšane ocjene, pozitivna atmosfera u razredu i bolja socijaliziranost učenika.

U veljači su održane radionice s pomoćnicima u nastavi i školskim koordinatorima na kojima se utvrdilo koji su najbolji, a koji najteži trenuci njihova svakodnevnog rada. Koordinatori su kao izuzetno pozitivnu stranu naveli same pomoćnike, njihov trud i predanost, čime je kod učenika s teškoćama u kratkom vremenskom periodu postignut značajan napredak. Istaknuto je kako su pomoćnici zaista neprocjenjiv dio inkluzivnog obrazovanja koji uistinu na mnoge načine stoje kao podrška učenicima s teškoćama i čitavom razredu. Pomoćnici su se pak složili kako je najljepši dio posla ljubav koju dobivaju od djece te osjećaj zadovoljstva nakon postignutog napretka.

I jedni i drugi su kao najteže naveli nedovoljno sredstava i vremena za provođenje svih aktivnosti koje bi voljeli raditi sa svojim učenicima, međutim, složili su se koliko je već i ovaj projekt taj nedostatak učinio boljim i lakšim.

Europski socijalni fond