
Projekt izgradnje drugog kolosijeka
Izgradnja drugog kolosijeka postojeće željezničke pruge i uspostava gradsko/prigradske željeznice predviđena je gradskim prostornim planovima od 2003. g. (odnosno od usvajanja Prostornog plana uređenja grada Rijeke).
Ta izgradnja uklapa se i u buduće faze izgradnje čvora Rijeka koje su vezane uz izgradnju nove nizinske pruge od Zagreba do Rijeke i nove željezničke pruge od Rijeke prema Istri.
Izgradnja drugog kolosijeka na postojećoj pruzi Škrljevo – Rijeka – Šapjane obuhvaća rekonstrukciju postojećih željezničkih kolodvora i stajališta na predmetnoj dionici i izgradnju novih željezničkih stajališta u funkciji gradsko/prigradskog prometa.
Kao krajnje točke koristit će se kolodvori izvan gradskih granica (Jurdani, Škrljevo, uz Matulje, Rukavac i Jušiće). Ovako organiziran prijevoz ima značaj prigradskog prijevoza. Duljina rute unutar gradskih granica iznosi približno 18 km.
Duž koridora grade se se slijedeće postaje gradsko/prigradske željeznice: Pavlovac, Martinkovac, Marčeljeva Draga, Kantrida/Zamet, Krnjevo, Mlaka, Centar (Kolodvor), Zagrad, Školjić, Sušak, Pećine, Podvežica, Vežica, Draga, Sveti Kuzam.
Prema planovima Hrvatskih željeznica izrada cjelokupne dokumentacije za ovaj zahvat uključujući imovinsko pravnu pripremu trebala bi biti dovršena do 2020. godine.

Riječki prometni pravac sastavni je dio transeuropske prometne mreže TEN-T (mediteranski koridor), kao i željezničkog prometnog koridora RH2 na teritoriju Republike Hrvatske (od državne granice preko Zagreba do Rijeke i Šapjana i granice sa Slovenijom).
Riječki željeznički čvor dio je tog prometnog sustava, ishodište i odredište prometnica (cesta i željeznica) koji unutrašnjost Hrvatske, pa tako i cijeli europski prometni sustav povezuju s Jadranskim morem.
S obzirom na razvojne planove, kao i potrebe ujednačavanja razine prometne usluge ceste i željeznice kao sustava, planira se modernizacija i izgradnja dvokolosiječnih pruga od Rijeke prema unutrašnjosti, te također i unutar samog željezničkog čvora Rijeka.
Željeznički čvor Rijeka nije bitno mijenjan zadnjih stotinjak godina od izgradnje pruga prema lukama u čvoru. Osnovica željezničkog čvora je dionica pruge od Škrljeva do Jurdana i na tu dionicu se nadovezuju svi terminali/luke u čvoru i priključne pruge čvora. S obzirom na planirano povećanje kapaciteta u luci Rijeka, koje će se postići rekonstrukcijom postojećeg kontejnerskog terminala u Brajdici i izgradnjom novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, javlja se potreba za povećanjem kapaciteta željeznice, što podrazumijeva rekonstrukciju lučkih kolosijeka uz kontejnerske terminale, rekonstrukciju kolodvora i izgradnju drugog kolosijeka od Škrljeva do Rijeke i od Rijeke do Šapjana.
Današnje šire područje željezničkog čvora Rijeka proteže se od kolodvora Škrljevo i Bakar, na istoku, do kolodvora Šapjane, na zapadu. Područje samog grada Rijeke nešto je uže i proteže se od Škrljeva do Opatije.
Pružna dionica od Škrljeva do Šapjana urasla je u tkivo grada Rijeke i predstavlja potencijal koji se može povoljno iskoristiti za brz i učinkovit prijevoz ljudi na području grada i njegove okolice (gradski i prigradski promet). Da bi se to ostvarilo, potrebno je izgraditi drugi kolosijek na postojećoj pruzi. Potreba za izgradnjom drugog kolosijeka uz postojeću prugu od Škrljeva do Šapjana naglašena je još osamdesetih godina prošlog stoljeća, kada je izrađen idejni projekt modernizacije i nadogradnje željezničkog čvora Rijeka.
Povezane novosti
Četvrtak, 30. studenoga 2017.
U Gradskoj vijećnici predstavljen je tijek izrade projektne dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka, modernizaciju i obnovu na dionici željezničke pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani duge 27,5 kilometara. Rok za izradu dokumentacije i ishođenje građevinske dozvole za projekt koji će omogućiti uključivanje željeznice u javni gradski prijevoz je kraj 2019. godine.
Više informacija
Utorak, 28. studenoga 2017.
HŽ Infrastruktura, d.o.o. poziva sve zainteresirane na javno predstavljanje Projekta „Izrada projektne dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka, modernizaciju i obnovu na dionici željezničke pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani“ u četvrtak 30. studenoga 2017. u 10.30 sati u Gradskoj vijećnici Grada Rijeke, Korzo 16.
Više informacija
Srijeda, 19. srpnja 2017.
Na predstavljanju razvojnih projekata bio je ministar Oleg Butković koji je istaknuo da je za razvoj bolje prometne povezanosti Hrvatskoj do sada iz sredstava CEF-a odobreno 3,2 milijarde kuna. Od tog iznosa 2,6 milijardi kuna odnosi na projekte podizanja konkurentnosti željeznice i luke Rijeka
Više informacija
Utorak, 4. travnja 2017.
Uz jačanje riječkog prometnog pravca, drugi kolosijek omogućit će uspostavu gradsko-prigradske željeznice.
Više informacija
Subota, 31. prosinca 2016.
HŽ Infrastruktura potpisala je sa zajednicom ponuditelja koju čine hrvatske tvrtke IGH i Granova ugovor za izradu projektne dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka, modernizaciju i obnovu dionice pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani, duljine 27,5 km, vrijedan 33 milijuna i 777 tisuća kuna.
Više informacija