U sklopu europskog projekta „Digital Cities Challenge“ u RiHibu je održana radionica „Izgradnja kreativnih ekosustava“.

Dvadesetak predstavnika akademskog, poslovnog i javnog sektora na radionici je raspravljalo o kreativnim modelima suradnje u cilju održivog urbanog razvoja našeg grada.

Sudionike je uvodno pozdravio pročelnik Zavoda za informatičku djelatnost Grada Rijeke Željko Jurić, istaknuvši kako je nedavno usvojen Strateški plan Rijeka Pametan grad za razdoblje 2019.-2020. godine, koji sadrži trinaest projekata. Donošenje dvogodišnjeg strateškog plana, kao i sudjelovanje u projektu „Digital Cities Challenge“, predstavljaju pripremne aktivnosti za izradu nove Strategije razvoja Grada Rijeke za razdoblje od 2021. do 2027. godine, koja će, među ostalim, biti usmjerena daljnjem razvoju digitalnog društva i koncepta pametnog grada.

Sudionici kroz radionice raspravljali o DNA sustavu Rijeke te definirali ciljeve "Kreativne digitalne Rijeke"

Sudionici kroz radionice raspravljali o DNA sustavu Rijeke te definirali ciljeve “Kreativne digitalne Rijeke”

Rezultati analize provedene u sklopu projekta „Digital Cities Challenge“ pokazali su potencijal daljnjeg razvoja u unaprjeđenja suradnje javnog privatnog i akademskog sektora koju trenutno obilježava slaba povezanost disperziranih inicijativa i projekata. Veliku priliku za povezivanje različitih dionika predstavlja projekt Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture te nije slučajno da se radionica održala upravo u prostorima RiHuba, u Ulici Ivana Grohovca, zamišljenog kao prostor edukacije, coworkinga, ali i mjesto provođenja različitih suradničkih programa.

Stručnjak za inovacije, kreativnost i poduzetništvo iz Bruxellesa Alain Heureux predstavio je metodologiju koja spaja dizajnersko i sustavno razmišljanje (System Design Thinking), a potom su sudionici kroz radionice raspravljali o DNA sustavu Rijeke te definirali ciljeve “Kreativne digitalne Rijeke”.

Razumijevanje gradskog DNA sustava ustvari je razumijevanje kakav je digitalni inovacijski potencijal grada Rijeke, odnosno identificiranje najboljih lokalnih digitalnih inovacija i inicijativa te njihovih karakteristika. Kreativna digitalna Rijeka je naziv procesa u okviru projekta „Digital Cities Challenge“, čija je svrha mobiliziranje riječkog stvaralačkog potencijala, poticanje umrežavanja i suradnje različitih sektora (akademskog i poslovnog sektora, javne uprave, civilnog društva i samih građani) kako bi se povećala inovativna snaga i ostvarila održiva digitalna tranzicija u živom ekosustavu grada i regije.

Stručnjak za inovacije, kreativnost i poduzetništvo iz Bruxellesa Alain Heureux predstavio je metodologiju koja spaja dizajnersko i sustavno razmišljanje

Stručnjak za inovacije, kreativnost i poduzetništvo iz Bruxellesa Alain Heureux predstavio je metodologiju koja spaja dizajnersko i sustavno razmišljanje

Dio projekata predložen je od strane Grada Rijeke, dok su sudionici radionice pozvani da tijekom radionice i u narednom periodu predlože neke nove, inovativne projekte. Neki od predloženih gradskih projekata već su sadržani u Strateškom planu Rijeka Pametan grad, poput razvoja intraneta, Internet portala otvorenih podataka ili sustava e-nabave, neki se odnose na gradske projekte koji se odvijaju ili su u planu, poput Proizvodnog parka Torpedo, Centra kompetencija za pametne gradove, koji čeka odobrenje sredstava EU fondova, ili pak Inkubatora za kreativne tehnologije i IT industriju, dok su neki novopredloženi, poput interaktivnog poduzetničkog informativnog portala.

Radionicu su vodili konzultanti projekta Digital Cities Challenge – Blaž Golob, Stephanie E. Trpkov i Petra Karanikić.

Riječki Digital Cities Challenge (DCC) program dio je inicijative koju provodi Europska komisija pomažući 42 europska grada u razvoju i provođenju digitalnih politika usmjerenih unaprjeđenju javnih usluga koje gradovi pružaju građanima i poduzetnicima.