Član Gradskog vijeća Marijan Perica je na 27. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, održanoj 29. rujna 2016. godine, iznio je kako je u Strategiji razvoja Grada Rijeke bilo riječi i o modernizaciji Zračne luke Rijeka uz pomoć strateškog partnera čime bi se povećala konkurentnost riječkog aerodroma. Međutim, bez dodatnog ulaganja u Zračnu luku Rijeka u narednom periodu teško je očekivati značajniji porast turističkog prometa.
Zanima ga koje su sve aktivnosti poduzete i koje se još namjeravaju poduzeti u pronalaženju strateškog partnera za realizaciju navedenog projekta, te da li će se voditi računa o taksi prijevoznicima s područja Grada Rijeke da im se omogući prihvat putnika u Zračnoj luci, što im je za sada onemogućeno, na način da se sukladno Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu sklopi sporazum sa Općinom Omišalj na čijem se području nalazi Zračna luka Rijeka?
Odgovor
Prije svega, nužno je naglasiti kako je Hrvatski sabor, na prijedlog Vlade Republike Hrvatske, u prvoj polovici 2013. godine, usvojio Strategiju upravljanja državnom imovinom (u nastavku: Strategija). Pritom je određen popis strateških trgovačkih društava za koje se ne predviđa privatizacija. Također, za trgovačka društva, u kojima država ima manje od 25% udjela, planirana je provedba restrukturiranja, izlazak na burzu i prodaja, darovanje i/ili formiranje fonda rizičnoga kapitala.
Među trgovačkim društvima od razvojnoga značenja, u kojima država ima većinski udio, 20- ak je tvrtki za koje se predviđa i mogućnost restrukturiranja, privatizacije ili prodaje, odnosno izlazak na tržište kapitala. Među trgovačkim društvima od razvojnoga značenja nalazi se i Zračna luka Rijeka. Detaljnije o sustavu upravljanja državnom imovinom možete pronaći na https://imovina.gov.hr.
Od donošenja Strategije upravljanja državnom imovinom prošlo je tri godine. Vezano uz Zračnu luku Rijeka, u tom razdoblju nisu donesene odluke nadležnih državnih tijela po pitanju provedbe navedene Strategije. To se prvenstveno odnosi na izbor jednog od modela navedenog u Strategiji upravljanja državnom imovinom, na što je Grad Rijeka upozoravao na svim Skupštinama Društva. Između ostalog, svakako treba naglasiti i da je Grad Rijeka samo 10%-tni suvlasnik Zračne luke Rijeka te stoga ne može bitno utjecati na ostale suvlasnike po pitanju donošenja odluka. To se posebno odnosi na Republiku Hrvatsku kao većinskog suvlasnika sa 55%-tim udjelom u tvrtki.
S druge strane, Grad Rijeka je u proteklom razdoblju promovirao Zračnu luku Rijeka i organizirao više sastanaka Uprave Društva s poslovnim delegacijama zainteresiranim za moguća ulaganja. Sve promotivne aktivnosti redovito navodimo u Izvješćima o radu Gradonačelnika (svakih
6 mjeseci), pa to ovom prilikom ne bismo ponavljali, s obzirom da su Vam navedena izvješća bila dostupna, odnosno mogu se pratiti i u arhivi sjednica Gradskog vijeća na
U Odjelu gradske uprave za poduzetništvo naglašavaju kako je Grad Rijeka u 2015. godini Zračnu luku Rijeka sufinancirao iznosom od 570.000,00 kuna, s ciljem promidžbe Rijeke kao turističke avio-destinacije kroz udruženo oglašavanje u promotivnim kampanjama zračnih prijevoznika koje se provodi od 2011.godine. U cijelom razdoblju od pet godina Grad Rijeka je za ovu svrhu uložio 2.382.888,23 kuna.
Kao odgovoran suvlasnik Zračne luke Rijeka, Grad Rijeka će i u nastavku slijediti strateške ciljeve definirane Strategije upravljanja državnom imovinom te organizirati daljnje poslovne susrete vezane uz moguća ulaganja. Prilika za to je i Invest forum 2016. koji će se održati 20. i 21. listopada ove godine u Opatiji, a kojeg već petu godinu za redom organiziraju Primorsko-goranska županija i Grad Rijeka. U Katalogu investicija koji će se promovirati na Invest forumu 2016., obrađena je i mogućnost ulaganja u Zračnu luku Rijeka.
Što se tiče dijela Vašeg upita koji se odnosi na omogućavanja prihvata putnika riječkim taxi-prijevoznicima u Zračnoj luci Rijeka, podsjećamo kako su Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu određeni uvjeti i način obavljanja djelatnosti prijevoza putnika i tereta u unutarnjem cestovnom prometu, agencijske djelatnosti u cestovnom prometu, djelatnosti pružanja kolodvorskih usluga, prijevoz za vlastite potrebe kao i nadležnosti tijela zaduženih za provođenje i nadzor nad provedbom navedenog Zakona.
Kao jedan od oblika prijevoza putnika u unutarnjem cestovnom prometu reguliran je i autotaksi prijevoz. Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu je utvrđeno da se autotaksi prijevoz obavlja na temelju Zakona i propisa koji donosi nadležno tijelo jedne ili više jedinica lokalne samouprave.
Jedinice lokalne samouprave, propisom koji donose, a u konkretnome to je Odluka o autotaksi prijevozu koju je donijelo Gradsko vijeće Grada Rijeke, mogu utvrditi organizaciju obavljanja autotaksi prijevoza, autotaksi stajališta i način njihova korištenja, broj sjedala u vozilu kojim se obavlja autotaksi prijevoz, te druge uvjete koji se odnose na izgled i opremu vozila. Zakonom je utvrđeno da se autotaksi prijevoz obavlja na području i s područja one jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba na čijem području prijevoznik ima sjedište/prebivalište.
Međutim, Zakonom je, između ostalog, propisano da jedinica lokalne samouprave može utvrditi pod kojim uvjetima je autotaksi prijevoz dozvoljen prijevoznicima sa sjedištem/prebivalištem izvan područja te jedinice lokalne samouprave. Dakle, u konkretnom slučaju, a kako se Zračna luka Rijeka nalazi na području Općine Omišalj, na navedenom području je autotaksi prijevoz reguliran Zajedničkom Odlukom o taksi prijevozu na području jedinica lokalne samouprave otoka Krka.
Navedenom Zajedničkom Odlukom predviđeno je da taksi prijevoznici s područja drugih jedinica lokalne samouprave koji nemaju prebivalište ili sjedište na području otoka Krka, mogu obavljati autotaksi prijevoz na području otoka isključivo ako mu je područje otoka krajnje odredište za pružanje usluga autotaksi prijevoza.
Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel