Vijećnik Teo Božanić, postavio je pisano pitanje kako slijedi.
Poštovani gradonačelniče,
molim Vas da mi odgovorite na koji način Grad Rijeka misli riješiti problem parkiranja u ulici Šetalište 13. divizije? Svoje pitanje obrazlažem u sljedećim redovima.
Do hotela Jadran automobili su parkirani dijelom u desnom i dijelom u lijevom prometnom traku iako su vertikalnom i horizontalnom prometnom signalizacijom označena dva prometna traka.
Upoznat sam s činjenicom da je to državni pravac tj. magistralna cesta pod upravom Hrvatskih cesta, međutim, dogovorom policije i prometnog redarstva Grada Rijeke automobilima je do plaže Sablićevo omogućeno da budu parkirani u jednom prometnom traku te se na tom potezu ne izdaju upozorenja o nepropisnom parkiranju a o naplaćivanjima kazni da niti ne govorimo.
Isti problem nedovoljnog broja parkirnih mjesta imamo u istoj Ulici i nakon plaže Sablićevo, ali ovdje nije omogućeno parkiranje na jednom od dva prometna traka iako bi se na taj način riješio kronični manjak parkirnog prostora kako za stanare, tako i za vjernike koji dolaze u Župu sv. obitelji na Pećinama, za korisnike škole Grivica i bočališta Pećine te sve korisnike riječkih plaža.
Na primjer, ispred Crkve i stambene zgrade 103/105/107 postoji točno 14 parkirnih mjesta iako na tom potezu od 70 metara dužine ulice Šetalište 13. divizije imamo 36 stambenih jedinica. Jednostavno je za shvatiti kako imamo problem s nedostatnim brojem parkirnih mjesta na tom potezu.
Dakle, molim Vas da mi odgovorite na koji način stanari ovog dijela Ulice mogu ostvariti ista prava kao i svi stanari do plaže Sablićevo?
Odgovor
Član Gradskog vijeća Teo Bozanić je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeka, dostavio pisano pitanje “na koji način Grad Rijeka misli riješiti problem parkiranja u Ulici Šetalište 13. divizije? Svoje pitanje obrazlažem u sljedećim redovima. Do hotela Jadran automobili su parkirani dijelom u desnom i dijelom u lijevom prometnom traku, iako su vertikalnom horizontalnom prometnom signalizacijom označena dva prometna traka. Upoznat sam s činjenicom da je to državni pravac tj. magistralna cesta pod upravom Hrvatskih cesta, međutim, dogovorom policije i Prometnog redarstva Grada Rijeke automobilima je do plaze Sablićevo omogućeno da budu parkirani u jednom prometnom traku te se na tom potezu ne izdaju upozorenja o nepropisnom parkiranju, a o naplaćivanjima kazni da niti ne govorimo. Isti problem nedovoljnog broja parkirnih mjesta imamo u istoj Ulici i nakon plaže Sablićevo, ali ovdje nije omogućeno parkiranje na jednom od dva prometna traka, iako bi se na taj način riješio kronični manjak parkirnog prostora – kako za stanare, tako iza vjernike koji dolaze u Župu sv. obitelji na Pećinama, za korisnike škole Grivica i boćališta ta Pećine, te sve korisnike riječkih plaža. Na primjer, ispred Crkve i stambene zgrade 103/105/107 postoji točno 14 parkirnih mjesta, iako na tom potezu od 70 metara dužine ulice Šetalište 13. divizije imamo 36 stambenih jedinica. Jednostavno je za shvatiti kako imamo problem s nedostatnim brojem parkirnih mjesta na tom potezu. Dakle, molim Vas da mi odgovorite na koji način stanari ovog dijela Ulice mogu ostvariti ista prava kao i svi stanari do plaže Sablićevo?”
Ulica Šetalište 13. divizije je dio državne ceste 08 koja je u nadležnosti Hrvatskih cesta. Svaka preregulacija prometa koja se predlaže u ovoj ulici, uključujući i parkiranje vozila, podliježe suglasnosti Hrvatskih cesta koje, temeljem Zakona o cestama upravljaju ovom prometnicom. lako je Rijeka promet, u suradnji sa Gradom Rijekom i Mjesnim odborom Centar Sušak, te Mjesnim odborom Pećine, još 2012. godine izradio projekt uređenja parkiranja u Ulici Šetalište 13. divizije, s ciljem povećanja broja parkirnih mjesta, Hrvatske ceste odbile su dati suglasnost na projekt. Temeljem Vašeg vijećničkog pitanja koje im je proslijeđeno, a koje suštinski predstavlja isti prijedlog, Hrvatske ceste očitovale su se ponovno i to na sljedeći način:
“I dalje smo mišljenja da kolnik državne ceste ne smije biti rješenje za rješavanje parkiranja vozila, kako u Rijeci, tako i na području Primorsko – goranske županije. Ovakvim rješenjima se nepovoljno utječe na sigurnost prometa državnom cestom (zaustavljanje prometa prilikom parkiranja, manevri prilikom parkiranja, neoprezni ulazak/izlazak iz vozila, smanjenje preglednosti radi parkiranih vozila i dr.), uz naglasak da se radi o državnoj cesti i sukladno Uredbi o mjerilima za razvrstavanje javnih cesta, osnovna mjerila za njezino razvrstavanje su prometno i gospodarsko značenje javne ceste.
Naglašavamo i da državna cesta 08 predstavlja glavni magistralni pravac između sjevera i juga , odnosno od graničnog prijelaza Pasjak do graničnog prijelaza Karasović, tzv. “Jadranske magistrale”.
Nadalje, evidentno je i da dio izvanrednih prijevoza (visi od 4,5 m, radi tunela Pećine) prolazi ovim dijelom državne ceste 08.
Rješavanje problema parkiranja vozila treba rješavati na druge načine (otvaranje novih parkirališnih površina koje mogu biti povezane sa državnom cestom i sl.), a ne parkiranjem na kolniku državne ceste (zauzimanjem jedne prometne trake)”.
lz navedenog je vidljivo da su Grad Rijeka i Rijeka promet učinili sve što je bilo moguće u njihovoj nadležnosti kako bi se uredilo pitanje parkiranja u Ulici Šetalište 13. divizije, no Hrvatske ceste koje, temeljem Zakona o cestama, upravljaju ovom prometnicom, odbijaju dati suglasnost na predložene promjene. Međutim, ukoliko u budućnosti dođe do prekategorizacije prometnica na području Grada Rijeke, čime bi Ulica Šetalište 13. divizije prestala biti državna cesta, te njeno upravljanje preuzme Grad, stvorit će se uvjeti za realizaciju projekta uređenja parkiranja.
Gradonačelnik
mr.sc. Vojko Obersnel