Na 28. sjednici Gradskog vijeća održanoj 29. studenoga 2016., dr.sc. Tea Čaljkušić Mance, u ime kolege vijećnika iz Mjesnog odbora Centar-Sušak i u ime građana iznijela je nezadovoljstvo načinom na koji se realizacija nekih odluka vijeća mjesnog odbora dovodi u pitanje, a samim time i smisao postojanja mjesnih odbora. Potaknuti zainteresiranom javnošću, zatražili su putem malih komunalnih prioriteta uređenje, odnosno proširenje zelenog  pojasa uz OŠ Centar-Sušak i uređenje parka za pse. Problem je u tome što je to bilo u 5. mjesecu ove godine, a odgovor su dobili 22. studenoga ove godine, sa zahtjevom da se očituju u roku od tri radna dana. Budući da je odgovor Odjela za urbanizam, gospodina Škunce bio posve nejasan, čudan i nerazumljiv, nije bilo vremena niti da pošalju upit u dijelu koji im nije bio jasan .

Obzirom na to, upitala je zašto odgovori na uredno poslan zahtjev u 5. mjesecu dolaze 22. 11., jer je u tom roku nemoguće dobiti suvisli odgovor i o tome odlučiti u tri dana i sazvati Vijeće mjesnog odbora.

Odgovor

Direkcija zajedničke komunalne djelatnosti Odjela gradske uprave za komunalni sustav, od Odjela za gradsku samoupravu i upravu zaprimila je 7. lipnja 2016 . godine prijedloge prioriteta u održavanju objekata i uređaja komunalne infrastrukture za 2017. godinu.

Nakon razvrstavanja svakog pojedinog prijedloga ili dijela prijedloga po nadležnostima zahvata te prijedloga koji se ne mogu realizirati iz ovih sredstava, dana 13.06.2016 . godine dostavljena je u Rijeka promet d.d, Energo d.o.o i djelatnicima Direkcije ZKD na obradu ukupno 905 zahvata za 34 mjesna odbora, sa rokom dostave gotovih obrađenih prijedloga do 02.09.2016. godine.

Za svaki traženi zahvat osoba nadležna za obradu i kasniju realizaciju plana treba obaviti sljedeće:

  • ako smatra potrebnim za  dodatna  pojašnjenja  zahvata  kontaktirati tajnika  MO po potrebi člana VMO ili druge osobe na koju tajnik uputi,
  • očevid na terenu,
  • načelno potvrđivanje  mogućnosti   obavljanja predloženog zahvata potvrđivanje dodijeljene nadležnosti za zahvat,
  • određivanje obuhvata,
  • po potrebi traženje podataka o vlasništvu i utvrđivanje namjene prema prostorno planskoj dokumentaciji,
  • evidentiranje prisutne uzurpacije radi trenutnog ili kasnijeg angažiranja redarstva,
  • načelno određivanje tehničkog rješenja,
  • procjena vrijednosti zahvata,
  • korekcija – određivanje naziva planske stavke u odnosu na dostavljen naziv od MO-a.

Za kvalitetnu obradu pojedinih zahvata prioriteta, od Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem traži se, da na temelju važeće prostorno planske i vlasničke dokumentacije odredi mogućnost izvedbe traženih zahvata, precizno definira granice obuhvata i sadržaje, te dostavi Direkciji zajedničke komunalne djelatnosti vlasničku dokumentaciju, kako bi se mogla planirati potrebna tehnička priprema ili izvođenje radova, što je za MO Centar – Sušak dobiveno 24.10.2016. godine.

Cjelokupna procedura je vrlo kompleksna i često uključuje više subjekata u obradu velikog broja zahvata, te iziskuje vrijeme potrebno za ishođenje potrebnih mišljenja, suglasnosti, međusobno koordiniranih izlazaka na teren za što preciznije određivanje granice, vrste i procjene zahvata, te ponekad naknadno utvrđene potrebe za nužno potrebnim radovima koji su u drugoj nadležnosti i dodatnu obradu zahvata.

Nadalje, kod pojedinih mjesnih odbora kao što je to bilo i za MO Centar – Sušak, kod kojih su nakon obrade iskazanih prioriteta preostala neraspoređena sredstva tj. ukupni iznos svih traženih zahvata koje je moguće izvesti je manji od raspodjelom pripadajućeg iznosa koji pripada tom Mjesnom odboru, javlja se potreba za dodatnim prijedlozima. Za takve zahvate treba proći kompletnu proceduru obrade kao i za osnovne prijedloge.

Zbog toga se nije čekalo da bude gotova obrada za sve mjesne odbore, već su se u određenom trenutku dostavljale obrađene tablice pojedinim mjesnim odborima kako se obrada završavala.

Stoga se slažemo s pitanjem, uz žaljenje što je rok za dostavu suglasnost od strane Mjesnog odbora bio iznimno kratak. Međutim, nakon dobivanja suglasnosti Mjesnog odbora, čime se završava međusobni postupak usuglašavanja , potrebno je dovršiti izradu cjelokupnog Plana prioriteta u održavanju objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području mjesnih odbora i dostaviti Gradskom vijeću na usvajanje do određenog datuma.

Na kraju, od svih 905 obrađenih prijedloga od strane mjesnih odbora usvojeno je 378 zahvata.