Članica Gradskog vijeća Iva Rinčić je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:
Cijenjeni gradonačelniče,
molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21), odgovorite na pitanje u nastavku.
U pojedinim riječima kvartovima postoji sustavni višegodišnji problem nedostataka parkinga, a MO s vjerojatno najizraženijim problemom je Škurinjska Draga (posebno područje oko „eševa“). Svima nam je poznata situacija planiranja izgradnje garaže ispod današnjeg montažnog vrtića, odnosno plana koji je uključivao i rješavanje problema parkinga na prostoru nekadašnjeg Energoplana.
U iščekivanju značajnijeg pomaka od strane privatnih investitora, podsjećam i na činjenicu da se prihod od prodaje Žabice najavili uložiti upravo u izgradnju kvartovskih garaža. U međuvremenu stanovnici Rastočina svakodnevno parkiraju na nogostupu, prisiljeni sprečavati prolaz pješaka, te hodati do svojih automobila kolnikom ugrožavajući (posebno u večernjim satima) vlastitu sigurnost (slike u privitku).
Postoji li kratkoročni i dugoročni plan (5, 10, 20 godina?) kada bi se mogao riješiti spomenuti problem parkirališta za stanovnike Škurinjske drage, te da li u nekoj opciji razmatrala opcija uređenja (privremenih) parkirališnih mjesta proširenjem ispod zaobilaznice (lijeva strana cesta kada se ide ulicom Petra Kobeka smjer Rastočine – Kozala?
Unaprijed zahvaljujem
Iva Rinčić
nezavisna vijećnica
Odgovor
Napominjem kako je činjenica da ulica Rastočine, obzirom na broj stanara i vozila, nažalost nikako ne može zadovoljiti potrebe dnevne količine vozila koja su tamo parkirana.
S obzirom na činjenicu kako je 1997. godine, na području Primorsko-goranske županije, stupanj motorizacije iznosio 248 vozila na 1000 stanovnika, dok je 2017. godine ta brojka iznosila 556 vozila, ovaj, povećani stupanj motorizacije, dodatno je naglasio nedostatak parkirnih mjesta. Također, u vrijeme građenja nebodera na Rastočinama, broj vozila nije bio niti približan današnjim brojkama.
Iz tog razloga, TD Rijeka plus d.o.o., zajedno s Gradom Rijekom, iznalazi rješenja za sva područja, ali i mjesne odbore, koji se susreću sa sličnim problemima. Ističem kako se u ovom slučaju, radi o ulici sa zahtjevnom konfiguracijom terena koja, kao takva, zahtijeva značajne intervencije u smislu proširenja ili građenja objekata.
Proširenje Ulice Petra Kobeka definirano je važećim Detaljnim planom uređenja dijela stambenog područja Rastočine („Službene novine Primorsko – goranske županije“ broj 21/10).
Prema ovom planu, Ulica Petra Kobeka rekonstruira se sa svim potrebnim elementima poprečnog profila, interpoliraju se tri nova priključna raskrižja sa prometnim trakovima za lijeve skretače, izvode se novi nogostupi, biciklističke staze, drvoredi te autobusna ugibališta.
Također, parkirna mjesta na sjevernoj strani ulice nije moguće izvesti zbog vrlo strmog terena, stoga se ovaj problem nastoji riješiti izgradnjom garaža (garaže Rastočine i garažama novo planiranih stambeno-poslovnih građevina).
Međutim, potrebno je naglasiti da je za bilo kakve kapitalne investicije, poput garaže na Rastočinama, potrebno zadovoljiti niz preduvjeta, od imovinsko-pravnih do tehničkih, kao i značajna sredstva. No, svjedoci smo da su se porastom troškova, koji su kulminirali u 2022.godini, dodatno opteretili budžeti građana, ali i jedinica lokalne samouprave pa tako i Grada Rijeke.
Unatoč tome, Gradu Rijeci i TD Rijeka plus d.o.o., u fokusu i dalje ostaju izgradnje kvartovskih garaža, upravo kako bi se u značajnoj mjeri riješili problemi prometa, u ovom slučaju prometa u mirovanju, odnosno nedostatka parkirnih mjesta.
S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović