Članica Gradskog vijeća Filipa Capan je na 7. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, održanoj 27. veljače 2018. godine, iznijela kako je prema Programu društveno poticane stanogradnje na području Grada Rijeke za razdoblje od 2017. do 2020. godine, na području MO Srdoči, planirana izgradnja POS-ovih stanova na dvije lokacije. Prva je Martinkovac – I faza sa 90 stanova u dvije ili tri zgrade, druga je Martinkovac – II. faza na kamionskom terminalu sa 96 stanova u tri zgrade. Planirani početak gradnje i prodaje stanova je u travnju 2018. godine, a useljenje u 2019. godini. Evidentno je da će se povećanjem stambenog kapaciteta povećati i broj stanovnika na Srdočima.
Međutim, razvoj stanogradnje ne prati i adekvatan razvoj prometnica koje bi apsolvirale povećani promet i broj vozila na prometnicama do kojeg će zasigurno doći. Ceste kojima se misli preusmjeravati promet prema centru grada, a da se rastereti južni dio, kružni tok i Martinkovac, je cesta koja spaja ulicu Tina Ujevića na Dražičku, čime se cijeli promet preusmjerava na naselje Grbci, koje će onda postati tranzitno naselje. Stanovnici tog naselja nemaju nikakve sadržaje za svoje stanovnike, a prema planu komunalnih prioriteta su upravo u toj zelenoj zoni, kroz koju će spomenuta prometnica prolaziti, planirali napraviti park za djecu, vanjsku teretanu i park za odmor. Smatra da je neprikladno pristupati ovakvim privremenim rješenjima kao što je spoj Tina Ujevića i Dražičke, a cesta 233 koja je u planovima, mrtvo je slovo na papiru. Cestom 233 protočnost prometnica bila bi optimalna jer se promet preusmjerava u dva pravca, na kružni tok Martinkovac prema zaobilaznici i na cestu 233 koja bi se spojila na trak 231 koji vodi direktno u centar.
Upitala je u kojoj je fazi razvoj ceste 233, te da li je problem u neriješenim imovinsko pravnim pitanjima te na kojim dionicama je točno došlo do problema?
Budući da se na Martinkovcu još grade stanovi na južnom dijelu, interesira je u kojoj je fazi razvoj prometnice spoja Martinkovac sa zapadnim Zametom jer bi se time rasteretio promet kod kružnog toka sa zaobilaznicom?
Odgovor
U odnosu na postavljeno pitanje, dostavljam sljedeći odgovor.
Spoj ulica Tina Ujevića i Dražičke ulice nije privremeno rješenje, već je ovaj spoj planiran Odlukom o donošenju Generalnog urbanističkog plana iz 2007. godine (Službeni list PGŽ 07/07) te je potvrđen i ostalim Izmjenama i dopunama GUP-a iz 2013, 2014 i 2017. (Odluka o donošenju Izmjena i dopuna Generalnog urbanističkog plana grada Rijeke SLPGŽ 14/13, SNGR 8/14, SNGR 3/17). Također je predviđen i Prostornim planom grada Rijeke (SLPGŽ 31/03, 26/05, 14/13, 03/17). Dakle, izgradnja spoja planirana je dugi niz godina.
Također, na području naselja Grbci i Srdoči planirane su i druge ceste/ulice (glavna ulica planske GU IX, sabirne ulice planskih oznaka SU III, SU IV i SU V te ostale ulice planskih oznaka OU III, OU IV i OU V), koje čine mrežu od značaja za grad Rijeku.
Spoj ulica Tina Ujevića i Dražičke ulice, u navedenim prostornim planovima, sastoji se od dviju cesta planskih oznaka SUV i OUV. Širina koridora sabirnih ulica je 40m, dok je širina koridora ostalih ulica 30m. Trasa ove ulice započinje na raskrižju s ulicom Tina Ujevića te prolazi Dražičkom ulicom i nastavno do Primorske ulice. Istočni dio Dražičke ulice je izgrađen. Na istočnom djelu spaja se na Primorsku ulicu, a prema zapadu uređena je u svom punom profilu do raskrižja sa ulicom Marije Grbac te je u nastavku asfaltirana do zapadnog kraja naselja Grbci.
Zapadni dio trase projektirane prometnice pruža se neuređenim terenom, gdje prolazi buduće novo projektirano raskrižje s ulicom oznake 3014 te nastavlja dalje kroz stambeno naselje, gdje je djelomično uređena i spaja se na postojeću i uređenu ulicu Tina Ujevića na Srdočima, u dužini od cca 800 m. Izgradnjom predmetnog spoja dobila bi se dvosmjerna prometnica širine kolničkog traka 2×3,5 m sa obostranim pješačkim hodnikom širine 1,60 m. U trupu prometnice bila bi smještena sva potrebna infrastrukturna instalacija odvodnje i vodoopskrbe te javne i DTK instalacije.
Izgradnjom spoja ulica Tina Ujevića i Dražičke ulice, naselje Grbci neće postati tranzitno naselje, kako je napomenuto u pitanju gospođe Capan. Naime, danas se dio prometa od naselja Srdoča prema gradu Rijeci i obrnuto, odvija ulicom Marije Grbac te ostalim sporednim prometnicama, koje su neadekvatne za sigurno odvijanje postojećeg prometa. Sukladno navedenom, postojeća količina prometa preusmjerit će se na novoplanirani spoj ulice Tina Ujevića i Dražičke ulice, pri čemu će se rasteretiti promet ulicom Marije Grbac te susjednim ulicama.
Procijenjena visina investicije gradnje je 14.494.069,00 kn sa PDV-om. Zbog velikih financijskih sredstava neophodnih za realizaciju provodi se imovinsko-pravna priprema zemljišta u obuhvatu predmetne ceste.
Što se tiče ceste GSP 233, izgrađena je I. i II. faza, sveukupno s privozima oko 800m. Pružaju se u nastavku jedna na drugu, sjeverozapadno od raskrižja ulica Gustava Krkleca i Mate Lovraka, prema naselju Frlani. U sklopu izgradnje obnovljena su i raskrižja ulice Srdoči i Kurirski put te navedeno raskrižje Gustava Krkleca i Mate Lovraka s novoizgrađenom cestom. To je dvosmjerna prometnica s dva kolna traka, širine 3,50 m i obostranim pješačkim hodnikom od 1,50 m. Na prometnici je izvedena kompletna infrastrukturna instalacija sanitarne, oborinske, vodovodne mreže te javne rasvjete. Vrijednost izgradnje spomenute dvije faze prometnice iznosi 14.139.276,04 kn s PDV-om.
II dionica GSP 233 završava u naselju Frlani gdje je katastarska granica grada Rijeke, dok na strani Grada Kastva nedostaje još cca 300 m ceste za spoj sa naseljem Rešetari. Izgradnja ove dionice je na području druge jedinice lokalne samouprave te je ona u obvezi njene gradnje. Do završetka izgradnje navedenog spoja sa naseljem Rešetari, na raskrižju Kurirski put – ulica Srdoči – GSP 233 postavljeni su AB odbojnici (tzv. New Jersey) koji će sprječavati odvijanje prometa na tom dijelu s dozvolom za interventna vozila.
Neizgrađena II. dionica GSP 233 III. faza proteže se od raskrižja Mate Lovraka i Gustava Krkleca dužinom ulice G. Krkleca jugozapadno do križanja s ulicom Ante Modrušana, u dužini od oko 340,00 m. Za navedenu fazu projektna dokumentacija je izrađena, ali je ishođenje potrebnih dozvola za gradnju prekinuto rješenjem do završetka imovinsko-pravne pripreme. Imovinsko-pravna priprema dovršit će se kada u Proračunu budu mogla biti osigurana financijska sredstva za tu namjenu.
Za III. dionicu GSP 233 i I. dionicu 231, kao prometnu cjelinu, izrađena je projektna dokumentacija. 2009. godine dobivene su lokacijske dozvole te su rješenjima produžene do polovine, odnosno kraja 2013. godine. Za navedene dionice dužine oko 880,00 m odnosno 440,00 m prije izgradnje potrebno je izraditi elaborate parcelacije te pokrenuti imovinsko-pravnu pripremu. Zbog velikih procijenjenih troškova u ovom trenutku zaustavljene su daljnje aktivnosti.
Ukupni je procijenjeni trošak izgradnje ovih dviju dionica ceste GSP 233 (3.faza II. dionice GSP, III. dionica) i dionice ceste GSP 231, 41.281.840,00 kn ili sveukupno s PDV-om 50.852.300,00 kn.
Cesta GSP 233 spaja naselje Srdoči preko I. dionice ceste oznake 231 s Novom cestom (Primorska cesta) u vrhu naselja Grbci i prolazi gusto naseljenim područjem (Poljane, Grbci i Šumci), uz već izgrađene stambene objekte i uređene okućnice. „Spoj ulice Tina Ujevića prema Dražičkoj“ spaja naselje Srdoči južnije s Primorskom ulicom i Novom cestom u točki koja je već uređena kao raskrižje te prolazi oko 60% dužine trase kroz neizgrađeno područje (Belušine i Krase). Vrijeme potrebno da se realizira kapitalni projekt ceste GSP 233 je višestruko veće od vremena potrebnog za realizaciju „Spoja ulice Tina Ujevića prema Dražičkoj“, a što se također odnosi i na ukupnu cijenu investicije.
Stoga nikako ne stoji tvrdnja je izgradnja ceste „Spoj ulice Tina Ujevića prema Dražičkoj“ privremeno i neprikladno rješenje. Uz to, na trasi ceste od važnosti za Grad Rijeku, a sukladno Zakonu o cestama (NN 84/11 i dalje) čl. 100, utvrđeno je što čini nerazvrstanu cesti i što se može graditi u koridoru ceste.
Moram napomenuti i činjenicu da se sve prometnice na području grada financiraju iz sredstava komunalnog doprinosa, čiji je priljev znatno manji od potreba koje se iskazuju kao predviđeni troškovi gradnje prometnica, koje je današnjim priljevom komunalnog doprinosa gotovo nemoguće zadovoljiti.
Što se tiče izgradnje ulice koja bi spajala stambena naselja Martinkovac i Zamet, moram istaknuti da ona nije uključena u projekciju financijskog plana Grada Rijeke za razdoblje 2019. i 2020. godine. Razvoj, odnosno gradnja novog stambenog naselja Martinkovac tek je započela te se u narednom razdoblju očekuje gradnja novih stambenih zgrada. Stoga je u planu, paralelno sa stambenom gradnjom i potrebama priključenja zgrada na komunalnu infrastrukturu i prometne površine, projektirati i graditi stambene ulice, pa tako i ulicu koja bi spajala naselje Martinkovac i Zamet ispod zaobilazice, a sve u skladu s postojećom planskom dokumentacijom i financijskim mogućnostima.
Dodatno napominjem da je članica Gradskoga vijeća Filipa Capan, ujedno i predsjednica Mjesnog odbora Srdoči, o problematici izgradnje cesta GSP 233 i nastavka izgradnje Dražičke ulice, pisano obaviještena dopisima od 4. siječnja 2018., 26. siječnja 2018. te 9.veljače 2018., koje je Odjel gradske uprave za komunalni sustav uputio Mjesnom odboru Srdoči.
S poštovanjem,
GRADONAČELNIK
Mr.sc. Vojko Obersnel