Član Gradskog vijeća Teo Božanić je na 14. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, održanoj 18. prosinca 2014. godine, podsjetio da se na dnevnom redu sjednice nalazi i Prijedlog plana raspodjele sredstava za komunalne prioritete na području mjesnih odbora u 2015. godini pa je upitao:
“Kako je moguće da se pristupne ceste financiraju iz prioriteta vijeća mjesnih odbora, a u konkretnom slučaju je riječ o zgradama na Pulcu, od kojih je jedna zgrada Josipa Šarića, kada je Grad dužan to izgraditi iz sredstava komunalnog doprinosa, pogotovo ukoliko se radi o novo izgrađenim zgradama koje su imale urednu dokumentaciju, odnosno sve dozvole, te ukoliko su plaćeni svi komunalni doprinosi?”

Odgovor

Član Gradskog vijeća Teo Božanic je na 14. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, održanoj 18. prosinca 2014 . godine, podsjetio da se na dnevnom redu sjednice nalazi i Prijedlog plana raspodjele sredstava za komunalne prioritete na području mjesnih odbora u 2015 . godini, pa je postavio sljedeće pitanje:

“Kako je moguće da se pristupne ceste financiraju iz prioriteta Vijeća mjesnih odbora, a u konkretnom slučaju je riječ o zgradama na Pulcu, od kojih je jedna zgrada Josipa Šarića, kada je Grad dužan to izgraditi iz sredstava komunalnog doprinosa , pogotovo ukoliko se radi o novoizgrađenim zgradama koje su imale urednu dokumentaciju, odnosno sve dozvole, te ukoliko su plaćeni svi komunalni doprinosi?”

Problematika upravljanja cestama utvrđena je odredbama Zakona o cestama. Zakon o cestama ne poznaje termin pristupne ceste, već nerazvrstane ceste koje su u vlasništvu i kojom upravlja JLS.

Pod pojmom “upravljanje nerazvrstanim cestama” podrazumijeva se i građenje i održavanje nerazvrstanih cesta koje se obavlja na način propisan za obavljanje komunalnih djelatnosti , sukladno propisima kojima se ureduje komunalno gospodarstvo, ako Zakonom o cestama nije propisano drugačije.

Odredbama Zakona o komunalnom gospodarstvu održavanje nerazvrstanih cesta utvrđeno je kao komunalna djelatnost. Također je utvrđeno da se sredstva za obavljanje komunalne djelatnosti održavanja nerazvrstanih cesta osiguravaju iz komunalne naknade, a sredstva za građenje nerazvrstanih cesta osiguravaju se iz komunalnog doprinosa, proračuna JLS i drugih izvora utvrđenih posebnim zakonom.

U konkretnom slučaju, vezano za uređenje kolnika, odnosno asfaltiranje pristupnog puta u Ulici Pulac, kod kućnih brojeva 33/6 i 3317, a na temelju svega navedenog, evidentno je da se ne radi o građenju, nego o održavanju nerazvrstanih cesta tamponiranjem i polaganjem asfaltnog sloja, sto se financira sredstvima iz komunalne naknade. Postupak utvrđivanja zahvata vezanih za plan raspodjele sredstava za komunalne prioritete na području mjesnih odbora uvijek se provodi i utvrđuje na prijedlog i u dogovoru sa Vijećima mjesnih odbora, a taj je postupak proveden i u konkretnom slučaju. Naime, konkretni zahvat utvrđen je Planom raspodjele sredstava za komunalne prioritete na području mjesnih odbora u 2014. godini, točka 4.16. “Uređenje kolnika u Ulici Pulac kod kutnih brojeva 33/6 i 33/7”, na iznos od 45.000,00 kuna. Prijedlog i suglasnost na prioritete na području MO Brašćine Pulac za 2014. godinu podnesen je od strane Mjesnog odbora dopisom od 19. studenoga 2013 . godine, gdje je pod točkom 4.17. također naveden taj zahvat. Dakle, očito je da se u konkretnom slučaju radi o održavanju nerazvrstane ceste koja je financirana iz komunalne naknade.

Sto se pak tiče dijela upita kojim se utvrđuje da je Grad dužan izgraditi pristupni put iz sredstava komunalnog doprinosa, pogotovo ako se radi o novoizgrađenim zgradama koje su imale urednu dokumentaciju i za koju su plaćeni komunalni doprinosi, podsjećam da je Zakonom o komunalnom gospodarstvu utvrđeno da je komunalni doprinos novčano davanje koje se plata za građenje objekata i uređaja komunalne infrastrukture, medu ostalim i nerazvrstanih cesta. Plaćanjem komunalnog doprinosa vlasnik građevinske cestice, odnosno investitor, sudjeluje u podmirenju troškova gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture utvrđenih Programom gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture, a taj program predstavničko tijelo JLS donosi za svaku kalendarsku godinu. Program sadrži opis zahvata, uz procjenu troškova i iskaz financijskih sredstava potrebnih za ostvarivanje Programa. Prijedlog Programa temelji se na procjeni neophodnih ulaganja po prioritetima i ovisi o planiranim raspoloživim sredstvima, između ostalog i komunalnog doprinosa.

Dakle, iz svih navedenih zakonskih odredaba, ne proizlazi kako plaćeni komunalni doprinos od strane investitora obvezuje na financiranje gradnje upravo te komunalne infrastrukture, nego one komunalne infrastrukture koja je utvrđena navedenim Programom.

Konkretno, sto se tiče gospodina Josipa Šarića, navodi se da su za gradnju dvojne višeobiteljske kuće na toj lokaciji izdana rješenja o uvjetima građenja. U tom dijelu naselja već su izgrađene stambene zgrade koje ostvaruju prilaz sa postojeće asfaltirane ulice širine 4 metra na koju se nastavljao neasfaltiran kolni pristup duljine cca 50m. Taj je pristup uređen sredstvima komunalne naknade, jer se radilo, kako je već prethodno navedeno, o dijelu nerazvrstane ceste koja je bila neasfaltirana i neuređena.

Što se tiče izdavanja rješenja o komunalnom doprinosu za gradnju dvojne višeobiteljske kute gospodina Šarića, rješenja o komunalnom doprinosu izdana su u svibnju 2008. godine na obveznike koji su utvrđeni investitorima gradnje, a plaćanje komunalnog doprinosa izvršeno je u obrocima. lstim rješenjima o komunalnom doprinosu utvrđeno je da će se konkretni komunalni doprinos utrošiti za realizaciju Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture Grada Rijeke za 2008. godinu.

Gradonačelnik
mr.sc. Vojko Obersnel