Članica Gradskog vijeća Iva Rinčić je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:
Cijenjeni gradonačelniče,
molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21), odgovorite na pitanje u nastavku.
Obraćam Vam se temeljem dostavljene dokumentacije privatne osobe – građanina Rijeke, vlasnika kuće na adresi Brune Francetića 28C. Naime, prema dostavljenoj dokumentaciji (u privitku) vlasnik kuće je oštećen na način da je prilikom neadekvatnog asfaltiranja dijela ulice od strane Rijeka plusa (dio ceste ispred 7-8 kuća), kod izvođenja radova došlo do povišenja asfalta (prosječno 15 cm), što je rezultiralo da u završnom obliku asfalt za oko 5 cm prelazi visinu privatnog ivičnjaka. Zbog navedenog, te krivo izvedenog nagiba ceste prema kućama, kod svake kiše dolazi do prelijevanja oborinske vode na privatnu parcelu u ulici Brune Francetića 28 C, što je protivno pravilima građevinske struke. Nepoznavanje struke da se iščitati i iz mišljenja nadzornih inženjera Rijekaplusa, koji tvrde da može ići „uzvodno“ (slika 1). Dakle, umjesto da asfalt bude niži od ivičnjaka/betonskog praga kao prije radova (10 cm), sada je viši 5 cm, znači razlika je cca tih 15 cm.
Spomenuti su radovi izvedeni prije godine dana, te su iznosili 170.000,00 kn. Nestručno obavljeni radovi dovode do slijevanja vode na privatnu parcelu, stvaranje lokvi i bazena, te posljedično rizika od poplava i značajne materijalne štete.
Na slici 2 je vidljiva zatrpana stepenica od 15 cm, na slici 3 vidi se smjer kretanja oborinske vode dok slika 4 prikazuje postavljanje asfalta u odnosu na ivičnjak po pravilima struke, a kako je napravljeno u ovom slučaju. Slike 5 i 6 prikazuje učestalo stanje poplave ispred garaže koje se prije nije nikada dešavalo. Slike 7 i 8 pokazuje smještaj kuća i zelene površine. U prilogu ujedno mišljenje sudskog vještaka – koji je pod točkom 7 napisao citat “problem je uzrokovan novim asfaltom s višom kotom položenog asfalta, posljedica je nestručno obavljenog posla na rekonstrukciji lokalne ceste”.
S ciljem rješavanja problema, u proteklih godinu dana poduzeto je niz koraka:
- dopis gradskom Upravnom odjelu za komunalni sustav i promet,
- izlazak na teren Upravnog odjela za komunalni sustav i promet (zapisnik nije nikada dostavljen)
- održan novi sastanak bez vlasnika i/li odvjetnice
- 12. prosinca 2023. sastanak vlasnika kuće s Vama osobno i predstavnicima Rijeka plusa, nažalost bez ikakvih zaključaka
S tim u vezi zanima me što mislite poduzeti u vezi rješavanja ovog problema?
Podsjećam ujedno da vlasnik apelira na izuzeće Rijekaplusa koji je po mišljenju vještaka nestručno izveo radove, te predlaže da sanaciju preuzme gradski Upravni odjel za komunalni sustav i promet, koji bi osim rješavanja ovog predmeta trebao regulirati i brzinu prometovanja ovom ulicom (postavljanje ograničenja od 30 km na sat).
Iva Rinčić
nezavisna vijećnica
Odgovor
Trgovačko društvo Rijeka plus d.o.o. stanovniku spomenute ulice očitovalo se u nekoliko navrata, a o tome smo razgovarali i prilikom njegovog prijema u mom uredu 12. prosinca ove godine, čemu su prisustvovali i direktor ovog Društva Željko Smojver te rukovoditelj Službe održavanja prometnica Miroslav Badrić.
Predstavnici ovog Društva tom su prilikom demantirali i argumentirali navode da su radovi na navedenoj adresi obavljeni neadekvatno i protivno struci. I Rijeka plus d.o.o. i ugovorni izvođači radova imaju svoje nadzorne inženjere s višegodišnjim iskustvom koji svoje poslove provode sukladno pravilima struke, u ovom slučaju građevinske. Nadležni mjesni odbor Drenova, u svoje prioritete za 2022.godinu uvrstio je stavku sanacije kolnika ulici Brune Francetića, kao i sanaciju odvodnje u istoj ulici te je za to osigurao i financijska sredstva.
Na navedenoj lokaciji izvedeno je frezanje postojećeg i asfaltiranje novog asfalta, a padovi su prilagođeni odvodnji ispred ulaza. Nakon frezanja, obavljeno je mjestimično podravnavanje gdje je to bilo potrebno, kao i asfaltiranje kompletno novog sloja asfalta u debljini od 4 cm, čime se također pobijaju navodi da je nova visina sloja prometnice podignuta za više od 10 cm. Isti dan nakon asfaltiranja padala je jaka kiša te je nadzorni inženjer dodatno obišao navedene lokacije. Utvrđeno je, te fotodokumentacijom i video snimkom evidentirano, da voda s prometnice ne ulazi na navedeni posjed.
Za istaknuti je da TD Rijeka plus d.o.o. kao tijelo javne vlasti i realizator prioriteta mjesnih odbora, uz ugovorne izvođače, sve poslove provodi prema pravilima struke i važećim zakonskim propisima te za sve posjeduje važeću dokumentaciju, uključujući fotografije i videosnimke.
S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović