Članica Gradskog vijeća Ivana Prica Matijaš, je na 33. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, 27. veljače 2025. godine, postavila pitanje što je do sada poduzeto da se poduzetnicima u centru grada u zoni koja je obuhvaćena radovima, olakšaju problemi u poslovanju?

Odgovor

Podsjećam da sam kao Gradonačelnik, na prijedlog Upravnog odjela za gradsku imovinu, u 2024. godini donio nekoliko zaključaka kojima je zakupnicima poslovnih prostora u vlasništvu Grada, a koji se nalaze na koridoru radova odobreno umanjenje zakupnine u visini od 50%. Kao što znate, riječ je o Projektu Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka.

Imajući u vidu i poduzetnike koji djelatnost obavljaju u poslovnim prostorima u privatnom vlasništvu, a nalaze se na istom prostornom obuhvatu, odlučeno je i njima omogućiti umanjenje zakupnine u istom postotku. U tom je postupku sa predstavnicima poduzetnika održano nekoliko sastanaka kako bi se pronašlo najbolje rješenje za umanjenje cijene zakupa. Također, održan je međuresorni sastanak unutar gradske uprave i predstavnika Komunalnog društva Vodovod i kanalizacija kao investitora, na kojemu je razmatrana i potvrđena zona u kojoj se nalaze poslovni prostori, a kojima je uslijed radova otežan prilaz.

Slijedom toga, Upravni odjel za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte krajem 2024. godine raspisao je Javni poziv za umanjenje zakupnine u visini od 50% zakupnicima privatnih poslovnih prostora na spomenutom koridoru radova. U tom je postupku dodijeljeno 46 nepovratnih potpora u vrijednosti 220.268,27 eura. S obzirom da je taj natječaj obuhvaćao razdoblje od  1. veljače do 30. rujna 2024. godine, u nastojanju da se poduzetnicima i dalje pomaže zbog otežanih uvjeta poslovanja, Grad je putem Upravnog odjela za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte, 26. veljače 2025. godine, raspisao drugi Javni poziv za  podnošenje zahtjeva za umanjenje zakupnine u visini od 50% zakupnicima privatnih poslovnih prostora na utvrđenom koridoru radova za razdoblje od 1. listopada 2024. do 28. veljače 2025. godine.

Nadalje, u pripremi je i treći Poziv koji bi po istom principu poduzetnicima omogućio umanjenje zakupnine za razdoblje od 1. ožujka pa do završetka radova. Također, a s obzirom na zahtjeve koji su od strane poduzetnika gradskoj upravi upućeni na sastancima, Upravnom odjelu za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte naložio sam izradu prijedloga natječaja kojim bi se dijelom kompenzirala izgubljena dobit, odnosno dohodak poduzetnika, zbog produžetka rokova radova. Taj natječaj planiran je završetkom svih radova.

Prema informacijama koje sam dobio iz Upravnog odjela za gradsku imovinu, zakupnicima u Krešimirovoj ulici, od kućnog broja 2/A do 18, a riječ je o 18 zakupnika, odobreno je umanjenje zakupnine u razdoblju od 8. srpnja 2023. godine do 31. listopada 2024. godine, temeljem čega je Grad Rijeka ostvario umanjenje prihoda od zakupnine u ukupnom iznosu cca 128.000,00 eura. Budući da su radovi u Krešimirovoj ulici završeni, od 1. siječnja 2025. godine navedeni zakupci više ne ostvaruju popust, njima se obračunava puni iznos zakupnine.

U ostalim ulicama koje su obuhvaćene radovima ili kojima je otežan pristup radi radova, umanjenje zakupnine odobreno je za  239 zakupnika poslovnih prostora. Umanjenje zakupnine u visini  od 50% ima 237 zakupnika poslovnih prostora, dok dva zakupnika poslovnog prostora, prema Zakonu o zakupu poslovnog prostora, imaju umanjenje zakupnine u visini  od 30%. Stoga je Grad Rijeka u razdoblju od 27. siječnja 2024. godine do 31. prosinca 2024. godine  ostvario umanjenje prihoda od oko 923.329,22 eura, a u razdoblju od 1. siječnja 2025. godine do 28. veljače 2025. godine Grad je ostvario umanjenje prihoda od oko 167.878,04 eura.

Poduzetnicima koji sa Gradom Rijekom imaju zaključen ugovor o privremenom korištenju površine javne namjene za postavu ugostiteljske terase, a koja se nalazi neposredno u zoni i u blizini zone obuhvata radova koji se izvode u sklopu projekta rekonstrukcije i dogradnje sustava odvodnje i kolničke konstrukcije Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka, u području Adamićeve ulice, a koji su podnijeli zahtjev za oslobođenje, odnosno umanjenje naknade za korištenje površine javne namjene za postavu ugostiteljske terase, Grad Rijeka je isti i odobrio, ukoliko su zahtjevi ocijenjeni kao opravdani.

Podsjećam da je privremeno korištenje površine javne namjene za postavu ugostiteljske terase regulirano Odlukom o korištenju površina javne namjene i nekretnina u vlasništvu Grada Rijeke za postavu privremenih objekata, reklamnih i oglasnih predmeta te druge opreme i uređaja.

Prema navedenom, odobreno je oslobađanje od plaćanja naknade za korištenje površine javne namjene za postavu ugostiteljske terase u ukupnom iznosu od 316,44 eura, odnosno umanjenje u visini od 50% mjesečnih iznosa naknada za korištenje površine javne namjene za postavu ugostiteljske terase u ukupnom iznosu od 3.069,70 eura.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović