Članica Gradskog vijeća Ana Trošelj je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:

Poštovana gradonačelnice,
molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, odgovorite na pitanje u nastavku.

U ožujku ove godine i sami ste od bivšeg gradonačelnika Marka Filipovića zahtijevali pojašnjenje i pomoć roditeljima u vezi troškova prijevoza na terensku nastavu za učenike sedmog razreda osnovne škole, konkretno tada za odlazak na mjuzikl u HKD-u Sušak.

Uvažavajući argument o nemogućnosti korištenja javnog gradskog prijevoza koji ste tada sugerirali u Vašem pitanju, zanima me zbog čega Autotrolej više ne obavlja uslugu izvanrednih prijevoza za učenike osnovnih škola Grada Rijeke, koji bi za škole, a samim time i za roditelje koji u konačnici snose taj trošak, bili znatno povoljniji od privatnih prijevoznika koje su škole trenutno prisiljene koristiti?

S poštovanjem,
Ana Trošelj,
gradska vijećnica PGS-a

Odgovor

Zakonom o sigurnosti prometa na cestama i Pravilnikom o uvjetima koje moraju ispunjavati autobusi kojima se organizirano prevoze djeca, jasno su definirani strogi standardi koje autobusi moraju zadovoljiti kako bi osigurali sigurnost najmlađih putnika, a koji nisu istovjetni standardima za autobuse koji obavljaju usluge javnog gradskog prijevoza putnika.

Dodatno, prema Pravilniku o izvođenju izleta, ekskurzija i drugih odgojno-obrazovnih aktivnosti izvan škole, svaka izvanučionička nastava zahtijeva objavu javnog poziva na kojeg ponudu može dostaviti turistička agencija, odnosno druga fizička ili pravna osoba koja za takve usluge ispunjava uvjete određene propisima koji uređuju pružanje usluga u turizmu ili posebnim propisima, pa tako i Komunalno društvo Autotrolej d.o.o. Za sve oblike izvanučioničke nastave potreban je prethodni pisani pristanak dvije trećine roditelja učenika razreda, dok odluku o odabiru ponude donosi Povjerenstvo u kojem, uz ravnatelja, razrednika i učitelja-voditelja, sudjeluje i predstavnik roditelja, čime se osigurava transparentnost postupka.

Iako osnivači škola imaju značajnu ulogu u iniciranju, financiranju i nadziranju različitih projekata i programa, organizacija prijevoza učenika na školu u prirodi i slične izvannastavne aktivnosti ne spada u djelokrug nadležnosti osnivača osnovnoškolskih ustanova. Naime, uvažavajući pretpostavke decentralizacije u sustavu odgoja i obrazovanja, naglašavam kako Grad ima osnivačka prava nad 25 ustanova osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja, za čiji rad izdvajamo značajna sredstva za tekuće i investicijsko održavanje, nabavu imovine te provedbu različitih programa i projekata iznad državnog pedagoškog standarda.

S poštovanjem,
Gradonačelnica
Iva Rinčić