Član Gradskog vijeća Zvonimir Peranić je na 3. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, održanoj 21. rujna 2017. godine, u svezi dobivene titule Grada Rijeke kao Europske prijestolnice kulture, za koju vjeruje da svi podržavaju i na koju su svi izuzetno ponosni, iznio kako je jedan od najvažnijih subjekata koji su radili na pripremi ovog projekta tvrtka Case Sensitive.

Ta tvrtka je radila izradu idejnog rješenja i koncepta brendiranja i signalizacije objekata kulture i kulturne baštine u Rijeci, razrađivala sustav ruta i njihovog razvoja u kontekstu projekta EPK, akcijski plan marketinga i komunikacije, konceptualizaciju strategije digitalnog komuniciranja EPK, komunikacijsku podršku i međunarodno umreženje za potrebe natječaja za imenovanje direktorice EPK, koncipiranje sistema označavanja kulturnih točaka u Gradu i razvoja internetskih stranica te koncipiranje aktivnosti za uspostavljanje internetskog komuniciranja, konceptualizaciju i idejno rješenje projekta Fashion Week, izdavačku podršku povratku orla itd.

Zanima ga na koji način je operacionalizirana mreža sponzorskih partnerstava sa predstavnicima oglašivačkog grozda, kako su uspostavljeni oglašivački sustavi kao umjetničke platforme te tko je sačinjavao taj oglašivački grozd?

Odgovor

Vezano uz pitanje gospodina Peranića, dostavljam sljedeći odgovor:

Prema informacijama koje sam dobio iz Odjela za kulturu Grada Rijeke, mreža sponzorskih partnerstava, nazvana “oglašivački grozd”, uključuje koncept i organizaciju dijela krovnih sponzorskih tvrtki kojima je ponuđeno uključivanje u projekt EPK.

Riječ je o različitim poslovnim područjima unutar kojih će se u konačnici izlučiti po jedan subjekt iz svakog područja.

Grozd čine područja: brodarskog sektora, autoprijevozničkog sektora, bankarskog sektora , osiguravatelj kog sektora, energetskog sektora, sektora zračnog prijevoza i sektora maloprodaje.

Po jedan partner iz svakog od navedenih gospodarskih područja, uključuje se u EPK projekt kao koproducent umjetničkih i komunikacijskih sadržaja, nudeći dijelove svoje postojeće fizičke i virtualne infrastrukture kao javne lokacije za prezentaciju umjetničkih i komunikacijskih sadržaja projekata Rijeka2020.

Mreža sponzorskih partnerstava operacionalizirana je kroz niz sastanaka i prezentacija s direktorima i upravama sedam velikih gospodarskih subjekata iz navedenih područja.

Na tim je sastancima ponuđena i utvrđena mogućnost korištenja poslovnih prostora, prodajnih mjesta, prijevoznih sredstava, digitalnih i tiskanih materijala partnera te javnih prostora – u kojima se inače tipično odvija komunikacija tih gospodarskih subjekata i korisnika njihovih usluga – kao dijela oglašivačkog sustava i infrastrukturnih platformi za prezentaciju umjetničkih radova.

Na taj način uspostavlja se ideja novih, inovativnih i neočekivanih prostora odvijanja kulturnog programa EPK2020.

Ti prostori, pokazala je operacionalizacija, imaju potencijal prezentiranja statičnih vizualnih, audio, video i audiovizualnih materijala, bilo oglašivačkih, bilo umjetničkih.

Ovaj pristup predstavlja inovativan odnos u inače tipično jednosmjernom obliku suradnje sa gospodarskim organizacijama kao sponzorima.

Dapače, sa sugovornicima iz gospodarske sfere postignuta je jasnoća pristupa koji na ovaj način uključuje stvarnu uzajamnost.

Valja napomenuti da se radi o budućim krovnim partnerima u projektu čije financijsko uključivanje na ovaj način pretpostavlja, ne samo uobičajenu sponzorsku razmjenu, već trajnu suradnju koja ima ambiciju nastavljati se unutar područja kulture i nakon godine u kojoj Rijeka nosi titulu EPK.

Općenito, EPK Rijeka 2020 uspostavlja svoju jedinstvenost (unique proposition) tako sto nastoji biti inovativan na svim područjima, od obrazovanja, preko programa, do komuniciranja i realizacije infrastrukturnih projekata.

Zamisao je posjetitelje grada i  Hrvatske iznenaditi prisustvom ozbiljnog i cak zahtjevnog kulturnog sadržaja na nesvakidašnjim točkama svakodnevnog življenja.

Jednako tako, rad na ne klasičnim, novim platformama, predstavlja dodatan izazov za umjetnike koji surađuju sa EPK, čime se radi na uspostavljanju ozbiljnijih a ne samo uvozničkih odnosa sa bitnim stvarateljima našega vremena.

Mr.sc. Vojko Obersnel