Član Gradskog vijeća Damir Popov je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavio pisano pitanje koje se odnosi na poslovanje KD Autotrolej d.o.o. Rijeka, koje Vam u prilogu dostavljamo.

Poštovani gradonačelniče,
gospodine Obersnel,

Potaknut natpisima u Novom listu i osobnog iskustva kao korisnika Komunalnog društva Autotrolej d.o.o. Rijeka, u zadnji tri tjedna na liniji broj 5, Jelačićev trg – Drenova i obrnuto, svjedok sam da se Autotrolej ne pridržava utvrđenog voznog reda odnosno da je broj dnevnih polazaka reduciran, a sukladno saznanju isto se dešava i na ostalim gradskim linijama, pa se nameće zaključak da se ponovno, kao i u listopadu mjesecu ove godine, smanjuje broj dnevnih polazaka, samo na jedan perfidan način, a bliže se Božićni i Novogodišnji blagdani.

Na gradskim linijama voze autobusi, starijeg datuma proizvodnje, koji nisu pravilno obilježeni odnosno brojevi linija nisu postavljeni na svim predviđenim mjestima, posebno stražnjem i bočnom dijelu autobusa pa korisnici moraju biti kondicijski spremni kako bi mogli otrčati autobusno stajalište, od kraja do početka, te uvidom broja linije na prednjem dijelu autobusa utvrditi da li se radi o autobusu koji odgovara njihovim potrebama. Na autobusima, novijeg datuma proizvodnje, elektronski displeji ne rade ili su natpisi djelomično razumljivi, ali je činjenica da je to slučaj kod malog broja autobusa i da se nedostaci brzo ispravljaju.

U ovim hladnim zimskim danima, osobno sam svjedok da se neki od prozora autobusa, bez razlike na starost, ne mogu uopće zatvoriti, pa možete pretpostaviti kako se putnici osjećaju. Unutrašnjosti autobusa su prljavi, o čemu sam i prije upozoravao, a vidljivi su i drugi nedostaci koji se na brz način ne otklanjaju, kao što je rasklimanost sjedišta i nedostatak tapecirunga te da ne nabrajam dalje.

Osobno držim, kao promatrač i korisnik usluga, da se ovdje radi o neprihvatljivom nemaru zaposlenika, od vrha do dna, posebice u dijelu koji se odnosi na održavanje autobusa, a posljedica je permanentno urušavanje sustava Autotroleja.

U svezi navedenoga,
gospodine gradonačelniče i predsjedniče skupštine KD Autotrolej,
moje pitanje glasi:
Što se dešava s poslovanjem KD Autotrolej i što namjeravate učiniti, odmah, kako bi se neki od navedenih nedostataka ispravili?

Srdačan pozdrav,
Damir Popov

Odgovor

Komunalno društvo Autotrolej trenutačno je suočeno s problemom održavanja voznog reda na svim linijama i to prvenstveno zbog nedostatka radne snage, odnosno vozača.

U Autotroleju ističu da se po tom pitanju poduzimaju sve raspoložive mjere kako bi kvalificirane vozače privukli za rad u Društvu te je tako natječaj za ovo radno mjesto objavljen na nacionalnoj razini, uz osiguranje smještaja na trošak Autotroleja. Uz to, u suradnji sa Zavodom za zapošljavanje pokrenut je program prekvalifikacije, jer na tržištu rada nezaposlenih vozača gotovo da i nema. U suradnji sa suvlasnicima u pripremi su i mjere za nužne financijske uštede.

Također, kada se govori o održavanju vozila, u dogovoru s tvrtkom Rijeka plus, radi se na optimizaciji svih aktivnosti, uključujući i nabavu od strane tvrtke Poslovni sustavi, s ciljem ubrzavanja svih procesa i poboljšanja učinkovitosti održavanja. U tom kontekstu su već provedene neke promjene.

KD Autotrolej trenutačno raspolaže voznim parkom prosječne starosti iznad 11 godina. Međutim, do dolaska nova 54 autobusa, od kojih 22 autobusa krajem ove, a  32 autobusa krajem 2020. godine, javni prijevoznik svoju će djelatnost obavljati s postojećim voznim parkom. Unatoč navedenoj situaciji, Autotrolej se trudi zadržati visoku razinu ispravnosti vozila, kako ni na koji način sigurnost korisnika ne bi bila ugrožena.

U svakom slučaju, ovo Komunalno društvo svjesno je problema te konstantno radi na njihovom rješavanju i uklanjanju bilo kakvog nezadovoljstva od strane naših korisnika.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel