Član Gradskog vijeća Duško Milovanović je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavio sljedeće pitanje:

″Zamolio bih informaciju da li Grad Rijeka planira do početka školske godine ili u primjerenom roku, izvesti preregulaciju raskrižja Radnička – Kvaternikova, na način da se vozilima koja idu iz smjera Radničke prema Trsatu ili centru dozvoli skretanje u lijevo ili nastavljanje vožnje ravno, a sve u cilju zaštite djece kao najugroženije skupine sudionika u prometu, ali i povećanja protočnosti prometa.

Naime, radi sadašnje regulacije na raskrižju, promet prema Trsatu se vodi neposredno kraj Osnovne škole Vežica kroz Kvaternikovu ulicu, a prema centru grada kraj Doma učenika Sušak, dakle neposredno kraj obrazovnih ustanova!

Mišljenja sam da se radi o zahvatu koji iziskuje mala financijska sredstva tako da ne bi trebalo biti većih prepreka za izvršenje preregulacije. Navedenu problematiku sam istaknuo još 2015 godine: https://www.rijeka.hr/councillor-question/uredenje-prometa-ulicama-radnicka-drage-gervaisa-kvaternikova-tihovac-kumiciceva/.″

Preregulacija raskrižja Radnička – Kvaternikova

Odgovor

Rijeka promet je 2017. godine izradio prijedlog rješenja za ovo semaforizirano raskrižje prema kojemu je predviđeno otvaranje sjevernog privoza Radničke ulice, s dozvoljenim smjerom kretanja jug – sjever. Obavljeno je i brojanje prometa na tom raskrižju te je na osnovu tih podataka provedeno ispitivanje protočnosti rada semafora u uvjetima nove regulacije prometa u Vissim simulaciji, čiji je rezultat bio zadovoljavajući. Budući da je sada zatvoreni ogranak Radničke ulice, sigurna trasa kretanja velike količine pješaka, a posebice školske djece, u novoj regulaciji prometa nužno bi bilo osigurati nogostup kojeg sada tamo nema. Stoga je ispitivana i mogućnost izgradnje nogostupa, na istočnoj strani sjevernog privoza Radničke ulice, što je izvedivo. Stručnjaci Rijeka prometa predložili su da se taj zahvat realizira kroz Ugovor održavanja 2018. godine. Kako su te godine Grad Rijeka i Rijeka promet postali partneri u europskom projektu ITU, Modernizacija semaforske opreme i njeno povezivanje u sustav Automatskog upravljanja prometom, sva sredstva za Prometne zahvate prenamijenjena su u tu svrhu. Ista situacija bila je i u 2109. godini, a u 2020. godini,kada je Grad preuzeo direktnu nabavu semafora u ITU projektu, a time i sufinanciranje, zbog cjelokupne situacije oko pandemije korona virusa, sva sredstva svedena su na minimum.

Dakle, prijedlog rješenja, koji podrazumijeva otvaranje sjevernog privoza Radničke ulice i koji uključuje sve sigurnosne aspekte kretanja svih sudionika u prometu na ovom raskrižju, postoji. Razmatran je upravo stoga da se vođenje prometa prema Trsatu preusmjeri izvan područja neposredne blizine navedenih obrazovnih ustanova.

Prijedlog vijećnika, gospodina Milovanovića, da se eventualno omogući samo skretanje u lijevo, iz južnog ogranka Radničke ulice prema Kvaternikovoj ulici, također je razmatrano kao moguće rješenje. U tom slučaju, vozila se dalje prema Trsatu nastavljaju kretati Kvaternikovom ulicom, odnosno skretanjem u desno Kumičićevom ulicom. Ovo skretanje u desno, iz Kvaternikove ulice u Kumičićevu u sadašnjim uvjetima vožnje nije moguće, zbog oštrog kuta skretanja. Da bi se to omogućilo, a pritom zadovoljili i svi sigurnosni uvjeti kretanja, odnosno da bi se osigurao zadovoljavajući trajektorij skretanja vozila u desni prometni trak Kumičićeve ulice, potrebno je građevinski urediti ovo raskrižje. Dakle, ponovno je potrebno osigurati određenu količinu sredstava koja se kao takva moraju planirati i uvrstiti u Ugovor održavanja.

Do sada, iz svih navedenih razloga nije bilo moguće realizirati navedene prijedloge prometnih rješenja, od kojih se nije odustalo, te je potrebno osigurati dodatna sredstva koja trenutno nisu na raspolaganju.
S poštovanjem,
Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel