Član Gradskog vijeća Vedran Vivoda je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavio pitanje.

Poštovani
molim da mi temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke odgovorite na sljedeća pitanja:
Obzirom na aktualnu situaciju u kojoj je Ured Europskog javnog tužitelja otvorio istragu nad direktoricom komunalnog društva Čistoća Jasnom Kukuljan i bivšom pročelnicom za komunalni sustav Grada Rijeke Irenom Miličević zbog indicija da su milijunski vrijedan posao gradnje sortirnice otpada u Mihačevoj Dragi namjestili tako da ga dobije tvrtka Tehnix d.o.o. molim Vas da mi se dostave odgovori na sljedeća pitanja:

  1. Da li je komunalno društvo Čistoća od tvrtke Tehnix d.o.o. unajmilo vozila za odvoz otpada?
  2. Na koji način je donesena odluka o najmu vozila upravo od te tvrtke?
  3. Pod kojim uvjetima je ugovoren najam vozila te koliko je ukupno komunalno društvo Čistoća isplatilo tvrtki Tehnix d.o.o. za taj ugovoreni posao?
  4. Da li su ta ista vozila otkupljena na kraju zakupa od tvrtke Tehnix d.o.o. i za koji iznos, te koja su to točno vozila u trenutnom voznom parku KD Čistoća (MBV-RJ, godina proizvodnje, namjena, pogon, proizvođač i model) ?
  5. Da li je komunalno društvo Čistoća ili Grad Rijeka imalo još neke ugovorene poslove s tvrtkom Tehnix d.o.o. i ako je koje i pod kojim uvjetima?

Molio bih da mi se dostavi kopija ugovora o najmu vozila između KD Čistoća i tvrtke Tehnix d.o.o., te sve ugovore o eventualnom otkupu vozila KD Čistoća od tvrtke Tehnix d.o.o.

Vedran Vivoda

Odgovor

Prema informacijama koje sam dobio iz KD Čistoća, ovo je komunalno društvo, u posljednjih 5 godina provelo 33 postupka javne i jednostavne nabave komunalnih vozila putem najma ili financijskog leasinga. Svi natječaji su provedeni putem javnih nadmetanja koja su objavljena u Elektroničkom oglasniku javne nabave ili na internetskim stranicama Društva. Ukupno je nabavljeno 47 komunalnih vozila, od čega je 36 vozila korišteno putem najmova, a 11 vozila po isteku ugovora o financijskom leasingu prešlo je u vlasništvo Društva. Ukupna vrijednost svih zaključenih ugovora temeljem provedenih postupaka iznosi više od 22.000.000 kn bez PDV-a.

S tvrtkom TEHNIX d.o.o. je, 2018. godine, putem postupka jednostavne nabave ugovoren najam dvaju vozila za odvoz i kompaktiranje komunalnog otpada zapremine 16 m³ na razdoblje od šest mjeseci. U ugovoreni iznos od 189.000,00 kn bez PDV-a uključeni su svi troškovi korištenja i servisiranja vozila, osim utrošenog goriva.

Tijekom 2019. godine, temeljem dvaju postupaka javne nabave su, s tvrtkom TEHNIX d.o.o., ugovoreni najmovi dvaju vozila za odvoz i kompaktiranje komunalnog otpada zapremine 16 m³, dvaju vozila za odvoz i kompaktiranje komunalnog otpada zapremine 7,5 m³ i dvaju vozila za odvoz i kompaktiranje komunalnog otpada zapremine 5 m³, na razdoblje od 24 mjeseca.

U ugovoreni iznos od 2.037.600,00 kn bez PDV-a, uključeni su svi troškovi korištenja i servisiranja vozila, osim utrošenog goriva.

Nadalje, u promatranom razdoblju ukupna vrijednost nabavljene robe iznosila je više od 100.000.000,00 kn bez PDV-a, od čega su, temeljem provedenih postupaka javne ili jednostavne nabave KD ČISTOĆA d.o.o. i Tehnix d.o.o., zaključili sljedeće ugovore o nabavi za:

– dva rabljena komunalna vozila za odvoz i kompaktiranje komunalnog otpada zapremine 16 m3, ukupne cijene 1.639.500,00 kn bez PDV-a

– dva rabljena komunalna vozila za odvoz i kompaktiranje komunalnog otpada zapremine 7,5 m³ ukupne cijene 845.100,00 kn bez PDV-a

– dva rabljena komunalna vozila za odvoz i kompaktiranje komunalnog otpada zapremine 5 m³ ukupne cijene 680.565,00 kn bez PDV-a

U nastavku navodim i podatke o vozilima u voznom parku kako slijedi:

MBV-RJ Godina proizvodnje Pogon Namjena Proizvođač i model
023 – B20 2018. Dizel autosmećar Mercedes Arocs 1827
025 – B20 2018. Dizel autosmećar Mercedes Arocs 1827
026 – B21 2019. Dizel autosmećar Fuso Canter 7C15
031 – B 21 2019. Dizel autosmećar Fuso Canter 7C15
034 – B21 2019. Dizel autosmećar Fuso Canter 3S15
036 – B21 2019. Dizel autosmećar Fuso Canter 3S15

Konačno, navodim i specijalne strojeve, uređaje i opremu, nabavljenu temeljem provedenih postupaka javne ili jednostavne nabave kako slijedi:

  • 10 komunalnih kontejnera zapremine 5 m3, ukupne cijene 55.500,00 kn bez PDV-a;
  • 2 preskontejnera zapremine 10 m³, ukupne cijene 131.000,00 kn bez PDV-a;
  • 2 otvorena rolo kontejnera za otpad zapremine 30 m³, ukupne cijene 73.800,00 kn bez PDV-a;
  • nabava tipskog kontejnera s opremom, ukupne cijene 77.000,00 kn bez PDV-a;
  • portirnica s unutarnjom opremom za Komunalnu garažu Škurinje, ukupne cijene 45.800,00 kn bez PDV-a;
  • 2 preskontejnera zapremine 10m3, ukupne cijene 134.500,00 kn bez PDV-a;
  • transporter za ukrcaj otpada, ukupne cijene 88.000,00 kn bez PDV-a;
  • 5 rolokontejnera za otpad zapremine 20 m³, ukupne cijene 168.800,00 kn bez PDV-a;
  • 4 spremnika za otpad zapremine 5 m³, ukupne cijene 31.900,00 kn bez PDV-a

U pogledu dostave zatraženih kopija ugovora, napominjem kako je riječ o ugovorima koje je sklopilo KD Čistoća te Grad Rijeka ovim dokumentima ne raspolaže, stoga je član Gradskoga vijeća slobodan iste zatražiti od navedenog komunalnog društva, sukladno odredbama važećeg Zakona o pravu na pristup informacijama.

Grad Rijeka s tvrtkom TEHNIX d.o.o. imao je sklopljen Ugovor o nabavi robe za dva rolo kontejnera zapremnine 20 m3, odnosno 18 m3, za potrebe Reciklažnog dvorišta u Ulici Jože Vlahovića, Rijeka. Ugovor je rezultat provedenog postupka nabave ispod zakonskog praga. Temeljem provedenog postupka, Grad Rijeka je, 26.6.2020. godine, zaključio s tvrtkom TEHNIX d.o.o. spomenuti Ugovor o nabavi robe, čime je Grad Rijeka nabavio potrebna dva rolo kontejnera, za što je tvrtki TEHNIX d.o.o. isplaćeno 62.500,00 kuna, koliko je iznosila ukupna cijena nabavljene robe s porezom na dodanu vrijednost.

Grad Rijeka nije imao druge ugovorene poslove s tvrtkom TEHNIX d.o.o.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović