Članica Gradskog vijeća Iva Rinčić je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:

Cijenjeni gradonačelniče,
molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21), odgovorite na pitanje u nastavku.
Da li se razmatra mogućnost da se u ulici Dražice (kod broja 121) izgradi rotor – riječ o prometnici na kojoj je kontinuirano visok prometni intenzitet, odnosno lokaciji na kojoj se dodatno uključuju vozila sa sporedne ceste, te se zbog nepreglednosti lokacije često dešavaju i prometne nezgode?

Unaprijed zahvaljujem
Iva Rinčić
nezavisna vijećnica

Odgovor

Iako u samom pitanju članice Gradskoga vijeća, nije posve jasno o kojem se točno križanju govori, u nastavku ću pokušati pružiti odgovor na postavljeno pitanje.

Naime, ukoliko se pitanje odnosi na križanje na lokaciji Martinkovca, križanje Ulice Dražice i Ulice Tina Ujevića (kod skladišta Elektroprimorija Rijeka), Grad Rijeka je, od Hrvatskih cesta, 30. prosinca 2021. godine, preuzeo na upravljanje i održavanje državni dio ceste D-304 (od križanja Krnjevo –Kantrida do administrativne granice Grada Rijeke), u sklopu koje se nalazi i ovo križanje.

Pravac Čvor Diračje – Kastav jedan je od najprometnijih pravaca u Gradu Rijeci koji povezuje Riječku zaobilaznicu sa stambenim zonama i naseljima Srdoči i Rešetari te vodi prema Gradu Kastvu i Jurdanima. Križanje Ulice Dražice i Ulice Tina Ujevića (kod skladišta Elektroprimorija Rijeka), križanje je koje, sukladno Detaljnom planu uređenja stambenog područja Martinkovac („Službene novine Primorsko – goranske županije“ broj 18/09 i 51/13) nosi plansku oznaku GUVb i planom je predviđeno za rekonstrukciju.

Svjesni smo činjenice da križanje u postojećem stanju, nije dovoljno sigurno za prometovanje motornih vozila i kretanje pješaka. Tijekom 2014. godine, kada se, sa južne i sjeverne strane križanja počela razvijati, odnosno graditi nova stambena zona sukladno planskim dokumentima Grada, Grad Rijeka je, u 2019. godini, u suradnji sa tvrtkom INTEA d.o.o., analizirao promet na postojećoj i okolnim ulicama te izradio analizu mogućih prometnih rješenja rekonstrukcije križanja.

Analizom su obuhvaćeni i ispitani različiti modeli tipa križanja koja bi mogla zadovoljiti prometno opterećenje lokacije, na način da križanje uz propisane tehničke elemente, osigura sigurnost prometovanja motornih vozila (uključujući teška teretna vozila, vozila javnog gradskog prijevoza i dr.) te osigura siguran pješački koridor. Analizirali su se različiti tipovi križanja: T križanje, semaforizirano križanje, križanje kružnog oblika različitih radijusa. Analiza je pokazala da je od svih tipova oblikovanja križanja u tehničkom, a i u ekonomskom smislu, najprihvatljivije rješenje rekonstrukcije križanja u tipu kružnog toka, nestandardiziranog jajolikog oblika.

Činjenica je da križanje treba rekonstruirati, stoga je Grad Rijeka proveo javnu nabavu te je, u travnju ove godine, zaključen Ugovor o javnoj nabavi usluga tehničkog projektiranja za izradu projektne dokumentacije i to idejnog projekta, ishođenja Lokacijske dozvole, izradu geodetskog parcelacijskog elaborata, izradu glavnih i izvedbenih projekata i ishođenja građevinske dozvole za rekonstrukciju predmetnog križanja.

Treba napomenuti da je rekonstrukcija križanja planske oznake GUVb složen projekt, prvenstveno zbog činjenice da se radi o vrlo prometnom koridoru u naseljenom dijelu grada, koji u trupu ceste ima izgrađenu kompletnu komunalnu infrastrukturu, magistralnog značaja te je prije bilo kakve konačne odluke o najoptimalnijem tipu križanja koji će zadovoljiti sve propisane tehničke elemente i zadovoljiti sigurnost prometovanja, potrebno prikupiti svu dokumentaciju, ishoditi posebne uvjete vlasnika svih instalacija, detaljno sagledati sve tehničke postojeće elemente i mogućnosti izvedbe.

Trenutno je u tijeku prikupljanje dokumentacije i ishođenje posebnih uvjeta vlasnika instalacija.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović