Članica Gradskog vijeća Maša Magzan je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila dopunsko  pitanje:

Poštovani gradonačelniče,

molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21) odgovorite na dopunske upite vezane uz moje inicijalno pitanje postavljeno 16.lipnja, a vezano uz koncept odnosno osnovnu ideju izložbe pod nazivom „Mi. Ona. Coco“ otvorene na riječkom Korzu do 1.listopada 2023.

Konkretno, zanima me sljedeće:

  1. Temeljem kojih kriterija je donesena odluka da izložba u organizaciji IPL ART d.o.o. „može značajno doprinijeti razvoju kulture“? Koji su to dokumenti dostavljeni na uvid koji zadovoljavaju postavljene kriterije i koji su to točno kriteriji budući se nigdje ne navode?
  2. S obzirom da je tvrtka IPL ART d.o.o. registrirana 2019. pod osnovnom djelatnošću 6312 Internetski portali, koje reference, klijenti i realizirani projekti potvrđuju da navedena tvrtka posjeduje potrebno iskustvo i kvalifikacije za provedbu predloženog projekta na centralnoj lokaciji u Gradu Rijeci? Vjerujem da se odluka o podršci ovom projektu nije bez provjere oslanjala samo na navode iz Pisma namjere predlagatelja projekta pa molim dokumentaciju koja potvrđuje da se radi o realiziranoj i ozbiljnoj firmi sa jasnim rezultatima i područjem djelovanja.
  3. U najavi projekta istaknuta je „puna podrška Akademije primijenjenih umjetnosti, ali i Filozofskoga fakulteta u Rijeci, posebice Ženskih studija, koji su i uključeni u čitav postav izložbe,“ no obje institucije demantirale su službeno sudjelovanje na projektu. Molim obrazloženje situacije u kojoj Grad podržava projekt od kojeg se ograđuje i struka i obrazovne i umjetničke institucije, a službeno i javno ga najavljuje uz nepostojeću podršku istih?
  4. U vašem odgovoru na moje 1.dopunsko pitanje o broju posjetitelja izložbe, odnosno broju prodanih karata i sakupljenih prihoda za obnovu krova Caritasovog doma „Sv. Ana“ za žene i djecu žrtve obiteljskog nasilja, naveli ste da će ti podaci biti dostupni tek po završetku projekta u listopadu pa ponavljam isto pitanje- zanima me koliko je karata do sada prodano i koji udio iznosa od prodanih karata je namijenjen navedenoj humanitarnoj svrsi?
  5. Pozivajući se na Opću uredbu o zaštiti osobnih podataka po kojoj organizator nije ovlašten tražiti osobne podatke posjetitelja izložbe, u istom odgovoru niste pružili traženi podatak o omjeru stranih turista u odnosu na domaće posjetitelje izložbe pa ovim putem molim dopunu odgovora organizatorice izložbe na upit o odazivu publike iz intervjua na Radio Rijeci u srpnju, a to je da su „stranci oduševljeni“? Vjerujem da gradska uprava raspolaže konkretnijim podacima s obzirom na naglašenu potrebu za „obogaćivanjem turističke ponude i razvojem urbanog turizma u središtu grada“?
  6. Vezano uz turističku ponudu, inicijalno je izložba otvorena za posjetitelje od 1.lipnja-1.listopada svakog dana od 10h-20h, no u srcu sezone svjedočimo skraćenom vremenu mogućeg obilaska na svega nekoliko sati tijekom dana pa molim obrazloženje ovog reduciranja dostupnosti izložbe?
  7. Za kraj molim pojašnjenje očekivanja da će ova izložba potaknuti interes potencijalnih komercijalnih zakupaca prostora koji skoro 2 godine stoji prazan? Molim obrazloženje logike ovog očekivanja.

Unaprijed zahvaljujem,
Maša Magzan,
nezavisna vijećnica

Odgovor

Vezano za kriterije temeljem kojih je donesena odluka da izložba Mi.Ona.Coco, „značajno doprinosi razvoju kulture“, prije svega, ističem kako se donesena odluka odnosi na ustupanje prostora na korištenje, kako Primorsko – goranskoj županiji, za prethodnu izložbu u ovom prostoru, tako i IPL Art d.o.o., za ovu izložbu. Iako sam navedeno detaljno obrazložio u svom odgovoru na pitanja članica Gradskog vijeća, Ive Davorije i Ive Rinčić i ovom prilikom, ću ponoviti.

Naime, za obavljanje izložbene djelatnosti u prostoru Korzo 9 i 11, trgovačkom društvu IPL ART d.o.o. Rijeka i postavljanje izložbe „Mi.Ona.Coco“, mojim zaključkom, od 20. ožujka 2023. godine, a na prijedlog tadašnjeg Odjela gradske uprave za kulturu, prostor je dan na korištenje sukladno članku 20. stavku 1. točki 3. Odluke o davanju na korištenje prostora kulture u vlasništvu Grada Rijeke (˝Službene novine Grada Rijeke“ br. 12/22) kojim je propisano da se prostor kulture može dodijeliti na korištenje pravnim osobama bez provođenja natječaja, u slučaju kada se prostor kulture daje radi provedbe kulturnih programa, projekata i aktivnosti, a koji značajno doprinose zavičajnoj ili nacionalnoj kulturi ili razvoju kulture i s time u svezi turističke ponude grada Rijeke. Obzirom je tadašnji Odjel, procijenio da ova izložba doprinosi kulturno-turističkoj ponudi grada, prezentacijom modnog dizajna kroz prizmu tematike ravnopravnosti spolova, udovoljeno je uvjetima iz spomenute odluke. Nastavno na navedeno, sadašnji, Upravni odjel za odgoj i obrazovanje, kulturu, sport i mlade upravlja prostorom na adresi Korzo 9 i 11, u razdoblju od 1. svibnja do 20. listopada 2023. godine, za potrebe realizacije spomenute izložbe, nakon čega će prostor biti vraćen na upravljanje Upravnom odjelu za gradsku imovinu i ponovno oglašavanje u javnim natječajima za davanje u zakup.

Izložba Mi.Ona.Coco, nije prvi takav projekt u organizaciji tvrtke IPL Art d.o.o. Naime, prethodno je, ova tvrtka, suorganizirala postavljanje izložbe Picassa i Miroa, realizirane 2021. godine u Opatiji, kao i izložbe pod nazivom Nadstvarno, koja je predstavila radove Salvadora Dalíja, 2022. godine, također u Opatiji. Ove reference, svakako su bile jedna od stavki prilikom procjene doprinosa razvoju kulture u Rijeci, koju izložba Mi.Ona.Coco može pružiti, a samim time i donošenju odluke o ustupanju prostora u kojem se izložba nalazi, na korištenje organizatoru.

Nadalje, a vezano za podršku projektu od strane Akademije primijenjenih umjetnosti, ali i Filozofskoga fakulteta u Rijeci, ističem kako je tvrtka IPL ART d.o.o., u svom Pismu namjere, navela podršku ovih dviju institucija, stoga nije bilo razloga sumnjati u vjerodostojnost ovih tvrdnji. Nastavno na navedeno, mišljenja sam da je organizator trebao precizno istaknuti dijelove u kojima se radi o institucionalnoj razini potpore, od onih u kojima se radilo o neformalnim oblicima sudjelovanja u projektu, poput primjerice uključivanja studenata određenog fakulteta, bez formalnog sudjelovanja same institucije.

Dakako, navedena podrška ovih dviju institucija, nije jedini razlog za ustupanje prostora, odnosno pruženu potporu ovoj izložbi. Uz prethodno navedenu procjenu nadležnog, tadašnjeg Odjela za kulturu, sada Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje, kulturu, sport i mlade, kojem je prostor Stare Name i predan na privremeno upravljanje, upravo u svrhu privremenih postava izložbi, kako one Primorsko – goranske županije, tako i ove, zaprimljena je i potvrda Vlade Republike Hrvatske, Koordinacije za društvene djelatnosti i ljudska prava, u kojoj stoji jasno citirana podrška ovom projektu od strane Ministarstva turizma i sporta i Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne skrbi.

Nadalje, vezano za prodaju karata, odnosno do sada sakupljene prihode od prodaje karata predviđene za obnovu krova Caritasovog doma Sv. Ana za žene i djecu žrtve obiteljskog nasilja, a budući da je izložba otvorena do 1. listopada ove godine, kao što sam to naveo u prethodnom odgovoru, organizator će, po završetku projekta, moći iznijeti podatke o točnom iznosu koji će namijeniti u humanitarne svrhe. Isto tako, Grad Rijeka, podršku ovoj izložbi nije pružio, uvjetujući pritom humanitarnu donaciju pa tako niti sam iznos donacije, već se radilo isključivo o volji i želji samog organizatora.

Ujedno, a vezano za točan udio stranih turista, prema navodima organizatora, što sam također naveo u prethodnom odgovoru, traženi podatak nije moguće precizirati, s obzirom da, prema Općoj uredbi o zaštiti osobnih podataka, organizator izložbe nije ovlašten tražiti osobne podatke posjetitelja izložbe. S obzirom da se ovdje radi, kako navodite, o izjavi organizatora, navedeno neću komentirati, niti interpretirati. Grad Rijeka, svakako raspolaže konkretnijim podacima, koji se odnose na ukupan broj dolaska turista, broj noćenja i sl., koji se prikupljaju putem sustava e-visitor i redovno objavljuju na službenim mrežnim stranicama Turističke zajednice grada Rijeke.

Što se tiče radnog vremena izložbe, Grad Rijeka, prilikom sklapanja ugovora u ustupanju prostora na korištenje u ovu svrhu, niti s Primorsko – goranskom županijom, a niti s tvrtkom IPL Art d.o.o., nije propisao radno vrijeme izložbi, stoga su eventualne korekcije radnog vremena, u domeni samih organizatora.

Vezano za povećanje atraktivnosti prostora i poticanje interesa potencijalnih zakupaca, oplemenjivanjem prostora kulturno – umjetničkim sadržajima, koji je dvije godine bio potpuno prazan, pokušat ću Vam ukratko pojasniti logiku ovakve odluke. Naime, ukoliko je određeni poslovni prostor prazan, bez iskaza interesa, ili javljanja na natječaj potencijalnih zainteresiranih zakupaca, isticanje i povećanje vidljivosti takvog prostora, svakako može potencijalne zakupce uputiti na raspoloživost i atraktivnost određenog poslovnog prostora.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović