Članica Gradskog vijeća Petra Mandić je, temeljem članka 67., a u svezi članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila sljedeće pitanje direktoru KD Autotrolej d.o.o.:
„Poštovani g. Kontuš,
molim da mi dostavite obrazloženje o pravnim razlozima zbog kojih g. Robertu Puljiću nije nakon isteka dvogodišnjeg ugovora na određeno vrijeme ponuđen ugovor na neodređeno vrijeme i koje ste razloge u dodatna dva ugovora na određeno u trajanju od tri mjeseca naveli kao opravdanje za ugovore na određeno. O vrsti ugovora koja je s g. Puljićem sklopljen saznajem iz Vaših izjava (http://www.fiuman.hr/autotrolej-puljic-je-istupima-remetio-nas-rad-i-ugled/).

Naime i sami tvrdite da je potreba za vozačima konstantna te da ne možete popuniti realne zahtjeve za vozačima i da je stoga natječaj za zapošljavanje vozača permanentno otvoren. Ujedno i Vi znate da se ugovor o radu sklapa sukladno zakonu na neodređeno vrijeme, za sklapanje ugovora na određeno vrijeme moraju postojati opravdani objektivni razlozi, a oni su: 1. radni odnos je unaprijed utvrđen rokom, 2. izvršenjem određenog posla ili 3. nastupanjem određenog događaja. Ukoliko je ugovor o radu sklopljen na određeno vrijeme, a nisu postojali ovi razlozi smatra se da je ugovor o radu sklopljen na neodređeno vrijeme.

Slijedom navedenog, molim da se očitujete o razlozima sklapanja ugovora na određeno i da ih obrazložite, a ukoliko nisu postojali opravdani razlozi molim da se očitujete o povratku g. Puljića u njegov stalni radni odnos kao vozača Autotroleja na neodređeno vrijeme.

Ujedno tražim da mi dostavite koliko prosječno mjesečno vozača vozi autobuse na svim linijama Autotroleja u kumulativu te koliko radnih sati mjesečno u kumulativnom zbroju svi vozači ukupno odrade kao i koliki je broj radnih sati zasebno po svakoj liniji mjesečno.“

Odgovor

U Komunalnom društvu Autotrolej d.o.o. ističu kako na poslovanje tog Društva posljednje dvije godine znatno utječe pandemija koronavirusa. U travnju 2021. godine, zbog obustave javnog gradskog prijevoza, Autotrolej je imao 300 djelatnika viška, zbog čega radnicima na određeno Društvo nije moglo ponuditi novi ugovor.

Nadalje, u protekle dvije godine Stožer Civilne zaštite Republike Hrvatske, sukladno epidemiološkoj situaciji, donosio je brojne odluke koje su se kretale od potpune obustave javnog prijevoza do ograničenja rada određenih djelatnosti, kao stoje primjerice on line nastava. Stoga je Autotrolej vozne redove mijenjao i prilagođavao broju korisnika. Naime, uslijed pandemije i rada „od kuće“, pa tako i on line nastave, došlo je do značajnog pada prihoda od prodaje karata i to više od 30%. U takvim okolnostima Društvo se nije željelo dovesti u situaciju da u slučaju ponovne potpune obustave rada i nastave ima veliki višak zaposlenih.

Potreba za većim brojem vozača pojavila se tek u rujnu prošle godine te je stoga krajem lipnja raspisan prvi natječaj temeljem kojega je primljeno deset vozača. Drugi natječaj za zapošljavanje dodatnih vozača raspisan je krajem kolovoza i sukladno tomu primljeno je još jedanaest novih vozača. Trenutačno je otvoren novi natječaj za zapošljavanje još deset vozača i po njemu su zaposlena dva vozača.

S obzirom na veliku fluktuaciju vozača odlučeno je da će natječaj za zapošljavanje stalno biti otvoren.

Zbog neizvjesnosti poslovanja, odnosno opsega usluge koji je, zbog pandemije koronavirusa i epidemioloških mjera, uvjetovan odlukama Stožera Civilne zaštite Republike Hrvatske, Autotrolej će do daljnjega provoditi politiku kojom će dio zaposlenih imati ugovore na određeno vrijeme, upravo stoga kako bi se omogućila opstojnost društva.

Za istaknuti je da od ukupno 285 vozača, na određeno radi njih dvadeset i sedam, a mnogima se ugovori na neodređeno ponude prije isteka razdoblja od tri godine.

Društvo ima dovoljan broj vozača za rad u normalnim uvjetima. U posljednje vrijeme broj bolovanja povećan je sa prosječnih tridesetak vozača dnevno na više od 40, a u drugom dijelu siječnja u jednom je danu 65 vozača bilo na bolovanju. Stoga bi zapošljavanje dodatnih tridesetak vozača bilo neracionalno.

Vozač Robert Puljić i Autotrolej sklopili su ugovor o radu na određeno vrijeme, u skladu s prethodno navedenom politikom Društva, početkom pandemije koronavirusa.

Prije pandemije, u siječnju 2020. godine, u Autotroleju je radilo 325 vozača, na kraju 2020. godine 273 vozača, dok u siječnju 2022. godine Društvo ima 283 zaposlena vozača.

U 2021. godini mjesečni prosjek zaposlenih vozača bio je 279, na bolovanju su bila prosječno 34 vozača, a efektivno je radilo 245 vozača koji su mjesečno ostvarivali prosječno 44.000 sati. Autotrolej nema evidenciju o broju radnih sati po linijama.
S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović