Član Gradskog vijeća Josip Kukuljan je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavio sljedeće pitanje:

“Ovo pitanje se nastavlja na ono koje ste odgovorili članu Gradskog vijeća Danku Švoriniću, 29. lipnja 2018. godine. Tamo ste odgovorili na pitanje: Koliki su konačni troškovi uređenja parka na Pomeriu. Odgovorili ste na način da ste dali specifikaciju radova i konačnu cijenu. Međutim, pale su mi u oči stavke 8 i 9 , a to su Izvantroškovnički i više radovi, dodatak 1 i 2 u iznosu od 877.024,12 kn. Kako okončani račun nije prešao ugovoreni iznos, znači da su iz ugovora izbačene neke stavke troškovnika koje su bile u projektu i koje su i drugi ponuđači na natječaju ponudili. Sve te nove stavke nisu bile u natječaju, što znači da su ostali ponuditelji tih radova (ako ih je bilo) prevareni!

Koje su to izbačene, a koje ugovorene stavke troškovnika, te što je to naknadno ugrađeno?“

Odgovor

Na postavljeno pitanje dostavljam sljedeći odgovor.

Struktura vrijednosti radova iz okončane situacije na uređenju parka Pomerio i rekonstrukcije Ulice Ivana Rendića se sastoji od radova izvedenih u istoj količini u kojoj su i ugovoreni, radova koji se po ugovornom troškovniku nisu izvodili, radova koji su se iz ugovornog troškovnika izveli u većoj ili manjoj količini u odnosu na ugovorene osnovnim ugovorom te Dodatkom I Ugovoru i Dodatkom II Ugovoru te dodatnih radova neophodnih za dovršenje svih radova i dovođenje objekta u funkciju. Sve količine iz okončane situacije su dokazane u građevinskoj knjizi ovjerenoj od strane nadzornih inženjera, sukladno Zakonu o gradnji i Pravilniku o načinu provedbe stručnog nadzora građenja, obrascu, uvjetima i načinu vođenja građevinskog dnevnika te o sadržaju završnog izvješća nadzornog inženjera.

U privitku su dani izvadci iz troškovnika osnovnog ugovora radova koji se nisu izvodili i specifikacija dodatnih radova iz okončane situacije.

Posebno napominjem da je člankom 26. Ugovora o izvođenju navedenih javnih radova, a koji prijedlog ugovora je bio sastavni dio dokumentacije o nabavi, utvrđeno da naručitelj smije izmijeniti ugovor o javnoj nabavi tijekom njegova trajanja bez provođenja novog postupka javne nabave primjenjujući odredbe članaka 316., 317., 318., 319. i 320. Zakona o javnoj nabavi, ovisno o naravi izmjene ugovora.

Prethodno citiranim odredbama Zakona o javnoj nabavi, izrijekom su propisani uvjeti pod kojima je dozvoljeno dogovaranje, odnosno izmjena osnovnog ugovora bez provedbe novog postupka javne nabave i to kako u pogledu nabave dodatnih radova, usluga ili roba od prvotnog ugovaratelja koji su se pokazali potrebnim, a nisu bili uključeni u prvotnu nabavu, tako i u pogledu općenite izmjene osnovnog ugovora o javnoj nabavi (čiji je troškovnik sastavni dio). Pritom je, kako navedeni Zakon utvrđuje, ovisno o propisanom temelju za izmjenu ugovora, potrebno voditi računa o tome da se izmjenom ugovora ne mijenja cjelokupna priroda ugovora, da bi promjena ugovaratelja prouzročila značajne poteškoće ili troškove naručitelju, zatim da je do potrebe za izmjenom došlo zbog okolnosti koje pažljivi javni naručitelj nije mogao predvidjeti, kao i da se izmjenom ugovora ne mijenja cjelokupna priroda ugovora, a u svakom slučaju da svako povećanje cijene nije veće od 30% vrijednosti ugovora. Uz navedeno, potrebno je voditi računa i o propisanom uvjetu da izmjenama osnovnog ugovora isti prema svojoj pravnoj naravi ne smije postati značajno različit od prvotno zaključenog.

Dodatno, člankom 27. stavkom 1. osnovnog Ugovora koji je, kako je već uvodno pojašnjeno, bio sastavni dio dokumentacije, pa su svi gospodarski subjekti imali uvid u sve bitne uvjete ugovora, od trenutka objave nadmetanja, u pogledu definiranja cijene neugovorenih radova, utvrđeno je da ukoliko se za vrijeme važenja ugovora pojavi potreba za izvođenjem neugovorenih radova, nadzorni inženjer dužan je dati obrazloženje i potrebu izvođenja te opisati vrstu i količine tih radova.

Dakle, nedvojbeno je da je u konkretnom slučaju u svemu postupljeno transparentno i sukladno propisima. Od trenutka objave dokumentacije o nabavi, svaki gospodarski subjekt, odnosno kasnije svaki ponuditelj, na jednak je način imao pristup svim bitnim uvjetima za izradu ponude te za ugovaranje, a izmjene sklopljenog Ugovora o javnoj nabavi do kojih je u tijeku realizacije došlo provedene su dokumentirano i u svemu prema prethodno citiranim zakonskim i ugovornim odredbama. Slijedom navedenoga, neodabrani ponuditelji u provedenom postupku javne nabave, a niti tijekom realizacije projekta nisu niti na koji način oštećeni.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel