Članica Gradskog vijeća Iva Rinčić je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje
molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21), odgovorite na pitanje u nastavku.
Skorašnjim stavljanjem u funkciju Zagrebačke obale neminovno će se dodatno opteretiti riječke prometnice (zbog kapaciteta, tek dio tereta s terminala prevozit će se željeznicom). Da li ste, u suradnji s drugim dionicima, radili analizu povećanja prometa riječkim prometnicama, posebno kamiona? Ukoliko jeste, o kolikom je povećanju riječ i hoće li utjecati na ostali promet i kvalitetu života?
Unaprijed zahvaljujem
Iva Rinčić
nezavisna vijećnica
Odgovor
U nastavku dostavljam odgovor na pitanje članice Gradskoga vijeća.
Kao što je poznato, izgrađena je državna prometnica DC 403 koja je već u uporabi, a primarna zadaća ove prometnice, bila je preuzeti sav teretni promet iz Luke Rijeka te teretni promet s buduće Zagrebačke obale. Izgrađenom prometnicom DC 403, omogućen je direktan spoj Riječke luke sa zaobilaznicom i mrežom autocesta.
Grad Rijeka je, još tijekom postupka izdavanja posebnih uvjeta/uvjeta priključenja za izgradnju Zagrebačke obale i rekonstrukciju svih lučkih prometnih površina, striktno uvjetovao da se postojeći ulaz, odnosno izlaz iz Luke Rijeka na Žabici i Mlaci u potpunosti mora zatvoriti te sav teretni promet preusmjeriti na buduću novu prometnicu DC 403. To je ujedno bio uvjet Grada Rijeke i za izdavanje građevinske dozvole Zagrebačke obale. S postavljanjem navedenog uvjeta, Luka Rijeka izgradila je internu lučku prometnicu kao nastavak spoja sa DC 403 koja će imati mogućnost direktnog prihvata teretnih vozila sa Zagrebačke obale i terminala intermodalnog prijevoza. Izrađenom projektnom dokumentacijom ulaz, odnosno izlaz na Žabici, ostat će u funkciji samo za interventna i osobna vozila.
Isto tako, izgradnjom novog autobusnog kolodvora te drugim zahvatima koji će se dogoditi u narednom razdoblju, planirano je urbano i prometno preuređenje središta grada. U svrhu dodatne provjere planiranih prometnih rješenja pokrenuta je izrada Prometne studije šireg središta grada Rijeke koja uključuje zahvate koji će se u urbanističkom i prometnom segmentu provesti na području šireg gradskog središta nakon izgradnje autobusnog terminala na zapadnoj Žabici i izmjene prometnog režima u istoj zoni. Prometna studija uzet će u obzir sve dijelove urbane i prometne revitalizacije gradskog središta.
S obzirom na navedeno, mišljenja smo da nije potrebno raditi dodatne prometne analize opterećenja gradskih prometnica teretnim vozilima, budući da je namjera Grada Rijeke bila upravo ta da se sav teretni lučki promet prebaci isključivo na novu predviđenu državnu prometnicu DC 403, čime će se ubrzati protok teretnih vozila na mrežu autoceste, a istovremeno rasteretiti gradska cestovna mreža.
Ujedno, ističem da Grad Rijeka aktivno surađuje i sa drugim tijelima koja su, kao upravitelji pojedinih prometnica na ovom području, uključena u planiranje i rekonstrukciju/izgradnju prometne mreže na području grada Rijeke, prvenstveno Hrvatskim cestama i Hrvatskim autocestama i to na mnogim projektima koji su kako u fazi pripreme tako i u fazama realizacije, odnosno trenutnog izvođenja radova. Radi se primjerice o rekonstrukciji čvora Škurinje, izgradnjom dva kružna raskrižja s čime će se u potpunosti povećati protočnost i sigurnost prometa na rekonstruiranom čvoru, ali i rasteretiti Osječka ulica koja je dio mreže glavnih gradskih cesta s iznimno velikim dnevnim prometom. Potom, u tijeku je rekonstrukcija i dogradnja čvora Orehovica, na način gradnje izlazne rampe na Orehovici za sva vozila koja na čvor dolaze iz smjera Zagreba te nastavljaju put prema centru Rijeke. Također će, preko ulazne rampe za sva vozila iz smjera centra grada (Ulica Franje Račkog), biti omogućeno uključivanje na čvor Orehovica i nastavak putovanja prema tunelu Trsat i dalje prema Škurinjama, što će dodatno rasteretiti i preusmjeriti dio prometa sa gradske cestovne mreže, ali i poboljšati sigurnost svih sudionika prometa na čvoru Orehovica. U planu je i izgradnja čvora Kozala, investicija za koju su nadležne Hrvatske autoceste, koja je, prema posljednjim informacijama trenutno u fazi projektiranja, odnosno aktivno se radi na realizaciji ovog važnog projekta za grad, čime će riječka zaobilaznica dobiti novi, zaista potreban priključak, a planira se i rekonstrukcija raskrižja na čvoru Diračje, u suradnji sa Hrvatskim autocestama. Za ovaj zahvat, Grad Rijeka ispituje mogućnost rekonstrukcije raskrižja na čvoru Diračje, odnosno na raskrižjima sa ulaznom i Izlaznom rampom samog čvora, a po ispitivanju građevinsko-prometnih rješenja odabrat će se najpovoljnija prometna varijanta te će isto ići i u izvođenje, čime će se svakako povećati protočnost prometa na Zametu, a posebice na Srdočima.
Svi ovi zahvati, govore u prilog činjenici da se o prometnicama na području našeg grada kontinuirano promišlja i radi se na iznalaženju rješenja za poboljšanje postojeće prometne infrastrukture, rekonstrukciju ili izgradnju nove, sve s ciljem povećanja sigurnosti svih sudionika u prometu. Nova rješenja omogućit će bolju i bržu protočnosti prometa na području Rijeke, na zadovoljstvo poslovnih subjekata u riječkoj luci, ali i cijelome gradu, kao i svih naših sugrađana.
S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović