Članica Gradskog vijeća Petra Mandić je, temeljem članka 67., a u svezi članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila sljedeće pitanje:

„Obzirom da su radovi dovršeni pred više od mjesec dana, zanima me kada će se otvoriti sortirnica u Mihačevoj Dragi i iz koje razloga ista nije otvorena odmah po dovršetku radova?“.

Odgovor

Projekt Postrojenje za sortiranje odvojeno prikupljenog otpada (sortirnica) na lokaciji Mihačeva Draga proveden je u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. Sortirnica je izgrađena na ukupnoj površini od 5 636 m² te se radi o prvom takvom postrojenju za sortiranje odvojeno prikupljenog otpada na području Republike Hrvatske.

S idejom o potrebi sortirnice krenulo se 2015. godine, kada je započelo traženje prostora i otkup zemljišta potrebnog za izgradnju postrojenja. Odluka o financiranju projekta iz EU fondova dobivena je u siječnju 2020. godine, a s gradnjom se krenulo u ožujku 2021. godine te je uporabna dozvola ishođena u predviđenim rokovima, odnosno dana 15. ožujka 2022. godine.

Odabir operatera postrojenja za sortiranje odvojeno prikupljenog otpada, sukladno ugovoru sklopljenom između Grada Rijeke, Ministarstva zaštite okoliša i energetike te Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost slijedi nakon ishođenja uporabne dozvole, a taj se postupak odabira mora provesti sukladno odredbama zakona kojim se uređuje javna nabava ili zakona kojim se uređuju koncesije. Riječ je o složenim pravnim postupcima koji zahtijevaju temeljitu analizu i pripremu kako bi se svi čimbenici i uvjeti za odabir operatera sortirnice mogli adekvatno formirati.

Stručne službe Grada Rijeke spomenutu analizu provode u skladu sa stanjem nakon ishođenja uporabne dozvole, odnosno u skladu sa sadašnjim stanjem, budući da su analize provedene u ranijim stadijima projekta podložne promjenama, zbog stanja na tržištu uzrokovanog pandemijom koronavirusa, promjenom cijena i drugim okolnostima na globalnoj razini pa slijedom navedenog prethodno odrađene analize koje su bile nužne za ranije faze projekta nije moguće primijeniti u ovoj fazi. Također se provodi i detaljna analiza odredbi zakona kojim se uređuje javna nabava i zakona kojim se uređuju koncesije kako bi se nakon formiranja svih čimbenika i uvjeta za odabir operatera mogao utvrditi model odabira, a u skladu s odredbama ugovora sklopljenog između Grada Rijeke, Ministarstva zaštite okoliša i energetike te Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

Sve navedeno je iznimno važno, ne samo zbog obveze Grada Rijeke kao jedinice lokalne samouprave da odgovorno upravlja imovinom, već i zbog činjenice da svako postupanje suprotno sklopljenom ugovoru može rezultirati naplatom penala, a da je, kao što je to prethodno spomenuto, riječ o prvom ovakvom postrojenju za sortiranje odvojeno prikupljenog otpada u Republici Hrvatskoj.

Slijedom navedenog, trenutačno su, u suradnji stručnih službi Grada Rijeke i izvršitelja usluge izrade ekonomske analize za potrebe odabira upravitelja, odnosno operatera sortirnice, u tijeku aktivnosti na izradi spomenute analize. Po dobivanju podataka koje će proizaći iz analize, formirat će se parametri natječaja za odabir operatera sortirnice. Dakle, sortirnica će s radom početi nakon provedene analize i pripreme, a po odabiru operatera u transparentnom i nediskriminirajućem postupku, sukladno važećim propisima. Stoga je, sa strane Grada Rijeke, zaista učinjeno sve u okviru naših mogućnosti, kako bi sortirnica čim prije bila u funkciji.

Ujedno, napominjem da se spomenuti postupci odvijaju u određenim objektivnim rokovima predviđenim propisima te njihovo trajanje ovisi o različitim okolnostima, poput, primjerice, izjavljenim žalbama, zbog čega se točno vrijeme njihova okončanja ne može predvidjeti, ali očekuje se da će sortirnica s radom početi početkom 2023. godine.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović