Članica Gradskog vijeća Hana Paleka, je na 4. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, 27. studenoga 2025. godine, iznijela činjenicu da se još tri dana na javnom savjetovanju nalazi odluka temeljem koje će se na Gradskom vijeću Grada Rijeke glasati o povećanju cijena usluga KD Čistoće d.o.o. Rezultat će biti, ukoliko to bude prihvaćeno, 70 posto poskupljenje usluga odvoza otpada. S obzirom na to, zanima ju kada će vijećnici dobiti na uvid dubinsku analizu koja je bila i temelj za ovu odluku, s obzirom da se u materijalima koji su na javnom savjetovanju to ne može iščitati? Obzirom na situaciju da se u gradu, odnosno u određenim kvartovima i mjesnim odborima još uvijek nije uveo sustav individualiziranog prikupljanja otpada, dakle, da jedan dio grada ima račune drukčije od drugog dijela grada, zanima ju točan i precizan slijed u 2026. godini. Zaključno, koji je plan kako bi se situacija dovela do kompletne, odnosno, na koji način će se situacija odvijati u prvim mjesecima 2026. godine kako bi izbjegli to da se građani i ovom mjerom osjećaju da su u nepravednoj poziciji

Odgovor

Kao što je poznato, sustav individualiziranog prikupljanja otpada uvodi se sukcesivno, po pojedinim mjesnim odborima. Riječ je o zahtjevnom i kompleksnom procesu koji obuhvaća niz međusobno povezanih aktivnosti potrebnih za stvaranje preduvjeta za implementaciju sustava na području svakog mjesnog odbora.

Za korisnike u obiteljskim kućama potrebno je osigurati i dodijeliti individualne spremnike, dok za korisnike u višestambenim zgradama koji nemaju mogućnost smještaja spremnika unutar vlastitih prostora ili okućnica, nužno je na površinama javne namjene definirati lokacije za postavljanje zajedničkih spremnika s kontrolom pristupa.

Nakon definiranja lokacija za određeni mjesni odbor, iste se upućuju na provjeru nadležnim službama Grada kako bi se utvrdilo vlasništvo, namjena prostora te svi ostali sigurnosni, operativni i tehnički uvjeti. Po ishođenju svih potrebnih suglasnosti započinje izvođenje građevinskih radova uređenja prostora za smještaj spremnika, nakon čega slijedi njihovo postavljanje te povlačenje postojećih spremnika. Paralelno s time organizira se podjela kartica za korisnike zajedničkih spremnika, dok se korisnicima individualnih spremnika uručuju kalendari odvoza prema kojima iznose spremnike na pražnjenje.

Navedene aktivnosti predstavljaju ključne korake potrebne za uspješnu implementaciju sustava u svakom mjesnom odboru te zahtijevaju određeno vrijeme za provedbu.

U srpnju 2025. godine novi sustav prikupljanja komunalnog otpada uveden je na području mjesnog odbora Drenova, čime je ukupno obuhvaćeno 14 mjesnih odbora. Nakon toga, daljnje širenje sustava obustavljeno je do povećanja cijena javne usluge i stabilizacije poslovanja, budući da uvođenje individualiziranog sustava uzrokuje dodatne troškove.

Trenutno je u postupku donošenje nove Odluke o načinu pružanja javne usluge, kojom je predložena i nova cijena obvezne minimalne javne usluge. Ukoliko odluka bude usvojena na Gradskom vijeću u prosincu ove godine te se nova cijena počne primjenjivati od siječnja 2026. godine, nastavak implementacije individualiziranog sustava prikupljanja komunalnog otpada predviđen je za ožujak 2026. godine, i to uspostavom sustava na području MO Brašćine – Pulac. Nakon toga sustav bi se sukcesivno uvodio u preostale mjesne odbore: Turnić, Podmurvice, Mlaka, Škurinjska draga, Banderevo, Kozala, Belveder, Pećine, Gornja Vežica, Podvežica, Grad Trsat, Vojak, Krimeja, Bulevard, Centar–Sušak, Školjić–Stari grad, Luka, Brajda–Dolac i Potok, s ciljem potpune uspostave sustava na području cijelog grada do kraja 2027. godine.

Međutim, ukoliko se ne stvore potrebni uvjeti i početkom godine ne dođe do primjene nove cijene javne usluge, realizacija navedenog plana bit će odgođena do trenutka kada se osigura financijska održivost provedbe aktivnosti.

Vezano za analizu poslovanja KD Čistoća d.o.o., ali i drugih komunalnih društava, Grad Rijeka je sklopio Ugovor o nabavi usluge – Analiza financijskih podataka komunalnih i trgovačkih društava u vlasništvu Grada Rijeke, sa Sveučilištem u Rijeci, Centar za podršku pametnim i održivim gradovima, te je ugovor trenutno u realizaciji s rokom izvršenja usluge od 60 dana, a što je sredina mjeseca siječnja 2026. godine.

S poštovanjem,
Gradonačelnica
Iva Rinčić