Članica Gradskog vijeća Iva Rinčić je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:

Cijenjeni gradonačelniče,

molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21), odgovorite na pitanja u nastavku.

Naime, obratili su nam se građani za pomoć s obzirom na poteškoće u ostvarivanju usluga javnog autobusnog linijskog prijevoza od strane Autotroleja:

  • na autobusnim stanicama nisu dostupni ili je dostupno nekoliko zastarjelih voznih redova;
  • vozni red se ponekad mijenja “od danas do sutra“ (spomenuto se jučer dogodilo s linijama 23 i 24 https://www.autotrolej.hr/novosti-i-obavijesti/izmjene-na-linijama-23-i-34/);
  • kada možemo očekivati postavljanje „displeja“ na stanicama (barem na onim najfrekventnijim) koji će građanima, ali i turistima pokazivati važeći vozni red u realnom vremenu?
  • kada se može očekivati vraćanje noćnih linija ukinutih u vrijeme korone?

Unaprijed zahvaljujem
Iva Rinčić
nezavisna vijećnica

Odgovor

Svi vozni redovi na stajalištima koja se nalaze na području lokalnih, odnosno gradskih linija zamijenjeni su. Obzirom na nedostatak djelatnika, zamjena voznih redova organizira se sukcesivno tako da s prvo krene s najfrekventnijim stajalištima, a onda se vozni redovi mijenjaju na stajalištima koja su manje frekventna. Cijeli proces zamijene traje dva do tri radna dana. Što se tiče voznih redova u županiji, isti se završetkom školske godine u pravilu ne mijenjaju, obzirom su u voznim redovima jasno označeni polasci koje prometuju za vrijeme trajanja nastave. Vozni redovi dostupni su na www.autotrolej.hr, gdje se isti redovito ažuriraju, a dolazak autobusa može se provjeriti i putem usluge Google Transit, koja je dostupna već nekoliko mjeseci.

No, u prigradu je čest slučaj da ne postoje adekvatni ormarići za postavljanje voznih redova, a to nije u ingerenciji KD Autotrolej već jedinica lokalne samouprave. Isto tako, odmah po dojavi od strane tih istih gradova i općina o oštećenju ormarića te postavljanju novih, radnici KD Autotrolej izlaze na teren te postavljaju nove vozne redove, kao što je to ovaj ponedjeljak, 18. srpnja 2022. godine, bio slučaj na Voloskom.

Vezano za promjenu voznog reda „od danas do sutra“, a kako i u samom obrazloženju piše, nije se mijenjao cjelokupni vozni red već samo dva polaska, a sve kako bi se zbog gužve na prometnicama omogućilo ostvarivanje veze u Matuljima. Ova sitna korekcija napravljena je uz suglasnost Općine Matulji, a na inicijativu KD Autotrolej d.o.o. kako bi korisnici usluga imali kvalitetniji prijevoz, te kako bi im se omogućilo presjedanje bez nepotrebnih čekanja ili eventualnog prolaska vozila.

Vozni redovi mijenjaju se na nalog gradova i općina, te sukladno njihovim potrebama, odnosno potrebama mještana koji žive na tom području. Kao što se može vidjeti u obavijestima na web stranici u pravilu se radi o pomicanju određenih polazaka, a rijetko kada je riječ o izmjeni kompletnog voznog reda. Obavijest je uvijek dostupna na web stranici KD Autotrolej d.o.o., kao i na službenoj facebook stranici, te putem portala.

Što se tiče postavljanja sustava najave na stajalištima u tijeku je natječaj za nabavu istih koji će se financirati sredstvima iz EU fondova. Prema rokovima za očekivati je da sustav bude u funkciji do kraja 2023. godine.

Noćne linije za sada nije predviđeno vratiti u onom obliku kako su funkcionirale prije pandemije korona virusa. U trenutku izrade poslovnog plana za tekuću godinu situacija s korona virusom, te restrikcijama bila je neizvjesna, te iste nisu uvrštene u plan, a također, obzirom i na činjenicu nedostajućeg broja vozača o čemu je KD Autotrolej već u nekoliko navrata upoznalo javnost.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović