Član Gradskog vijeća Zvonimir Peranić je, na 5. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, održanoj 28. studenoga 2017. godine, iznio kako se u posljednje vrijeme svjedoči brojnim pitanjima koja ostaju bez odgovora i brojnim pogreškama koje se pojavljuju iz samog Grada ili poslovnih subjekata kojima je Grad osnivač ili suosnivač.

Tako su kod Prijedloga odluke o odbijanju ponude HERA S.p.A za kupoprodaju poslovnih udjela prejudicirane okolnosti koje nisu nastale, a prijedlog je povukao gradonačelnik, direktorica KD Kozala Nives Torbarina dostavila je djelomične podatke u svezi Odluke o grobljima, a stvarni brojevi su se na kraju pokazali 500% višim. Direktorica TD Rijeka 2020. Emina Višnić na posljednjoj sjednici Vijeća nije odgovorila na pitanje od kuda tri varijacije izvješća TD Rijeka 2020, nisu dobiveni odgovori na mnoga pitanja o nepravilnostima u ugovorima, niti o učincima gdina Vuka Ćosića koji je nakon 11. rujna podnio zahtjev za sporazumni raskid Ugovora o radu, a nakon toga je već 15. rujna potpisao dvomjesečni ugovor sa tvrtkom Case sensitive, na neto iznos od 98.000,00 kuna, uz osiguranje smještaja i mogućnost obnavljanja ugovora.

HNK Ivana pl. Zajca Rijeka nije postupio sukladno Zakonu o kazalištima budući da nije dostavljao programsko ni financijsko izvješće kazališne sezone te mišljenje Kazališnog vijeća o razlozima usvajanja tih izvješća. Da su ti dokumenti dostavljeni možda se ne bi Gradskom vijeću dostavilo pogrešno izvješće u dijelu koje se odnosi na bilješke i to ovjereno, potpisano i pečatirano od strane intendanta, a na sjednicama stalnih odbora Gradskog vijeća utvrđeno je da i pravo izvješće ima pogrešaka.

Obzirom na sve navedeno, upitao je gradonačelnika kakav je njegov stav obzirom na odgovornost poslovne ravnateljice Jasmine Šegon, intendanta Marina Blaževića i članova Kazališnog vijeća Nenada Šegvića, Snježane Prijić Samržije i Danijela Trinajstića te dodao kako takvo poslovanje HNK Ivana pl. Zajca može ugroziti i projekt Europske prijestolnice kulture.

Odgovor

Direktorica tvrtke Emina Višnić na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća opovrgla je informaciju da postoje tri varijacije izvješća, rekavši da ona zna samo za jedno. Na zahtjev Odjela za kulturu, gospođa lrena Kregar Šegota 25. kolovoza ove godine tom Odjelu i Uredu Grada elektroničkom poštom dostavila je Izvješće o radu i poslovanju trgovačkog društva Rijeka 2020 d.o.o. za 2016. godinu, Račun dobiti i gubitaka i Bilancu. Isto Izvješće o radu i poslovanju trgovačkog društva Rijeka 2020 d.o.o. za 2016. godinu objavljena je na web stranici TD Rijeka 2020 d.o.o. S obzirom da nije jasno o koje se „tri varijacije” radi, u čemu je razlika i od koga je i na koji je način svaka od varijacija zaprimljena, u ovom trenutku nije moguće dati precizniji odgovor.

Vezano za “manje tehničke nepravilnosti” koje je gospodin Peranić uočio pregledom dokumentacije poslovanja TD Rijeka 2020 d.o.o. u listopadu ove godine, direktorica Društva se očitovala na istoj toj sjednici Gradskog vijeća, rekavši da su te pogreške uistinu uočene te da su nastale uslijed privremenog nedostatka stručnih kadrova, točnije pravnice koja je tek nakon toga zaposlena te da će biti ispravljene. Radi se o tome da je na nekoliko ugovora o autorskom djelu ili ugovora o djelu nedostajao datum potpisivanja ugovora te da je u jednom ugovoru nenamjerno bio naveden pogrešan opis posla. U međuvremenu sve su te pogreške ispravljene. Napominjem da se to odnosi na ugovore u 2017. godini koja nije bila predmet rasprave na spomenutoj sjednici Gradskog vijeća, s obzirom da je točka na dnevnom redu bila izvješće za 2016. godinu.

Drugi prigovor odnosio se na ugovor o djelu između Društva i gospođe lrene Kregar Šegota u 2016. godinu za koje su gospodin Peranić i gospođa Mandić izrazili sumnju da nije u skladu sa Zakonom. Direktorica Društva na toj je sjednici izravno odgovorila da se radi o ugovoru koji je u skladu sa Zakonom i svim propisima.

Što se pak tiče učinaka rada gospodina Vuka Ćosića, važno je napomenuti da TD Rijeka 2020 d.o.o. nikada nije zaprimila službeni upit na ovu temu, kao ni za prethodna dva, niti je gospodin Peranić u raspravi na Gradskom vijeću postavio to pitanje, s obzirom da ugovor o radu i ugovor s tvrtkom koji se spominje u dopisu nije realiziran u 2016. godini, već u 2017. godini. Što se pak tiče učinka rada gospodina Ćosića, ovom prigodom mogu navesti samo nekoliko neospornih činjenica.

Za vrijeme trajanja ugovora o radu, od 13. ožujka do 13. rujna kada je sporazumno raskinut, na radnom mjestu direktora Sektora za komunikacije i marketing, gospodin Ćosić je uspješno i učinkovito radio na postavljanu Sektora za komunikacije i marketing, uključivši planiranje i vođenje komunikacijskih i marketinških aktivnosti. S obzirom da većinu vremena trajanja ugovora o radu u Sektoru nije bilo drugih zaposlenih osoba, gospodin Ćosić je samostalno ili u suradnji s vanjskim suradnicima, izravno radio na kreativnim rješenjima i operacionalizaciji redovnih komunikacijskih aktivnosti, kao i posebnih marketinška-komunikacijskih aktivnosti, kao što su:

  • samostalna izrada autorskog videa za prezentaciju projekta EPK u Beču (5.4.2017.) uz sudjelovanje u prezentaciji i networking s bitnim partnerima iz Austrije,
  • poslovi izravne suradnje s medijima s ciljem boljeg prezentiranja javnosti o radu tvrtke i projektu Rijeka 2020
  • rad na web stranici Društva. Naime, gospodin Ćosić je vodio proces izgradnje nove strukture, sadržajnog uređivanja i dizajna stranice; poboljšana je funkcionalnost stranice, ponovno je napisan i/ili uređen statični tekst stranica, dodani su novi sadržaji, kao što je praćenje dinamike izgradnje infrastrukture, a intenzivirano je objavljivanje vijesti i autorskih tekstova,
  • osmislio je strukturu i funkcionalnost mini-stranica te vodio proces kreiranja i implementacije triju mini-stranica, a posebice projektnih,
  • vodio je i procese poboljšanja komunikacije Društva putem Facebooka, kao i kreativno osmišljavanje i osnovno strukturiranje triju e-newslettera, odnosno elektroničkih glasila,
  • sudjelovao je u osmišljavanju kampanje za retrospektivu Tomislava Gotovca i otvaranje novog MMSU-a, što je rezultiralo velikom posjećenošću samog otvaranja i izložbe, aktivno je sudjelovao i u kreativnom osmišljavanju bannera istaknutih na samom muzeju, a i autor je slogana „Budimo Benčić”,
  • sudjelovao je u osmišljavanju, kreativnim rješenjima i operativnom provođenju marketinških i komunikacijskih aktivnosti i za druga događanja, kao što su primjerice Festival Porto etno, festival Tobogan, seminar Applause please,
  • osmislio je i vodio proizvodnju niza promotivnih materijala koji su korišteni u različitim situacijama u zemlji i inozemstvu, u svrhu promocije projekta EPK(brošure, torbe, majice, fascikli, bedževi, čaše…),
  • kao jedan od ključnih članova tima, izravno je pridonio definiranju strateških smjernica razvoja projekta EPK, razvoju kapaciteta TD RIJEKA 2020 d.o.o., izgradnji odnosa, strateških i programskih partnerstava, savjetima vezanim uz programski razvoj i drugim važnim pitanjima za rad Društva i razvoj projekta.

Vezano uz spomenuti ugovor s tvrtkom Case Sensitive, gospodin Ćosić je u okviru obračunatih 320 radnih sati pružio sljedeće usluge:

  • priprema brošure za sponzore, što se odnosi na koncept, sadržaj, uređivanje teksta i vizualnog materijala, rad s dizajnerima, a koja je napravljena i koristi se u komunikaciji s potencijalnim sponzorima,
  • izrađena je power point generalna prezentacija za sponzore te pet prilagodbi prezentacije za pet različitih sponzora, koje su korištene na inicijalnim sastancima sa sponzorima,
  • konceptualizacija tribine „Budimo na mi”, priprema power point prezentacije, rad s govornicima, režija događanja i provedba pratećih tiskanih i drugih materijala – tribina je provedena uz veliki odaziv riječke javnosti i s različitim reakcijama, od kojih je većina bila pozitivna,
  • konceptualizacija kampanje „Budimo na mi” i njeno osmišljavanje na svim razinama; kampanja se redovno provodi u obliku izravne komunikacije sa zainteresiranim građanima , četvrtkom na Korzu,
  • izrađena je konceptualna podloga za korištenje prostora i programske aktivnosti RiHub-a na temelju koje Društvo sada radi na operativnom i programskom planiranju
  • Konceptualno je osmišljen sustav memorabilija, odnosno suvenira koje će Društvo u nadolazećem razdoblju koristiti u realizaciji svojih marketinških i drugih aktivnosti

Što se tiče pogrešaka koje gospodin Peranić spominje po pitanju bilješki uz financijsko izvješće HNK lvana pl. Zajca, treba napomenuti da takve “pogreške” ne mogu izravno ugroziti projekt Europske prijestolnice kulture, sve dok sadašnja uprava HNK, zajedno sa svim nadležnim tijelima, profesionalno radi na programima, točnije na njihovom osmišljavanju, kroz rad s istaknutim svjetskim umjetnicima, kroz izvrsne produkcije i slično te svoj rad na razvoju publike, jer su to sigurno najvažniji elementi prema kojima će se cijeniti uspjeh ili neuspjeh EPK.

Uprava Hrvatskog narodnog kazališta lvana pl. Zajca Rijeka odlučno odbacuje tvrdnju gospodina Zvonimira Peranića da “HNK lvana pl. Zajca Rijeka nije postupio sukladno Zakonu o kazalištima budući da nije dostavljao programsko ni financijsko izvješće kazališne sezone te mišljenje Kazališnog vijeća o razlozima usvajanja tih izvješća.”

Izvješća o proteklim kazališnim sezonama zapravo su sadržana u programskim i financijskim izvješćima koja se tromjesečno , polugodišnje i godišnje razmatraju i usvajaju na sjednicama Kazališnog vijeća, posebice ona koja se odnose na razdoblje od početka rujna jedne kalendarske godine do kraja lipnja iduće kalendarske godine te su de facto programska i financijska izvješća od rujna do prosinca jedne kalendarske godine i od siječnja do lipnja iduće kalendarske godine.

Sva periodična , polugodišnja i godišnja izvješća propisana Zakonom o kazalištima razmatrana su i usvajana na sjednicama Kazališnog vijeća , o čemu svjedoče zapisnici koji su gospodinu Peraniću dostavljeni, a objavljeni su i na službenim mrežnim stranicama Kazališta, od prve sjednice prvog Kazališnog vijeća 25. listopada 2007. godine pa sve do danas.

Podsjećam da su na zahtjev gospodina Peranića od 2. veljače 2015. godine dostavljeni svi zapisnici Kazališnog vijeća od 2007. do veljače 2015. godine. O svakoj promjeni i razlozima tih promjena u programu Kazališta obaviještena je Kazališno vijeće.

Mišljenja koja Kazališno vijeće daje prilikom razmatranja i usvajanja programskih i financijskih izvješća Zakonom o kazalištima zapravo nisu formalizirana u pravcu da moraju biti poseban pisani dokument, već mogu biti sadržana u samim odlukama ili zaključcima, a svakako je u tom pogledu vrlo različita praksa nacionalnih kazališta u Hrvatskoj.

Intendant Kazališta, iako po Poslovniku i Statutu aktivno sudjeluje u radu Kazališnog vijeća, nije ovlašten, niti može članovima Kazališnog vijeća sugerirati ili nametati, koje će mišljenje imati oko pojedinog izvješća. No, i usvajanje izvješća već je samo po sebi izraz mišljenja članova Kazališnog vijeća da je ili programsko ili financijsko izvješće točno i vjerodostojno.

Svakako treba naglasiti činjenicu da je Kazalište u sustavu Riznice Grada Rijeke, putem koje se zakonitost rada i poslovanja Kazališta mogu, preko nadležnih službi Grada Rijeke, pratiti, doslovno, iz minute u minutu.

Vezano za davanje mišljenja Kazališnog vijeća koja su obvezna po Zakonu o kazalištima, podsjećam da je člankom 31 . Zakona o kazalištima točno utvrđen sastav članova kazališnog vijeća, odnosno da članove čine ugledni umjetnici i radnici u kulturi.

S tim u vezi podsjećam na odluku Kazališnog vijeća od 6. prosinca ove godine prema kojoj, s obzirom na zakonom propisani sastav članova kazališnog vijeća, “Kazališno vijeće nema niti mora imati ekspertizu za detaljnu analizu i evaluaciju financijskih izvješća uključujući bilješke.”

Po pitanju odgovornosti osoba u HNK-u koje spominje gospodin Peranić, za istaknuti je kako je odlukom Kazališnog vijeća od 6. prosinca ove godine Intendant u obvezi utvrditi odgovornost stručnih osoba koje su sudjelovale u izradi Bilješki uz Financijska izvješća za 2016. godinu. Postupak je u tijeku, a o ishodu će gospodin Peranić biti pismeno obaviješten.

Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel