Član Gradskog vijeća Vedran Vivoda je, na 29. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, 18. srpnja 2024. godine, iznio da je Gradonačelnik uspješno proveo svoju neoliberalnu politiku i skoro pa dovršio gentrifikaciju samog centra grada. Placa je na izdisaju, Korzo isto, a posljednji čavao u lijesu centra grada je prodaja Žabice, izgradnja javnog parkinga u privatnom vlasništvu te trgovačkog centra. Tim činom Gradonačelnik je prepustio monopol svojim austrijskim prijateljima. Nažalost, novac koji je Grad dobio od prodaje Žabice nije iskoristio za nove garaže. Ne vidimo niti jednu izgrađenu kvartovsku garažu. Tim činom Grad je izgubio 200 parkirnih mjesta, odlaskom automobila sa Rive, to je ukupno 600 mjesta koje su građani koristili za povlaštene karte, a i ostali građani Rijeke po cijenama od 0,60 eura i od 1 euro. Na Žabici će se dobiti 800 parkirnih mjesta po tko zna kojim cijenama. Zadnji utjecaj na cijene koji je Grad mogao imati je otvaranjem privremenog parkinga na Delti. Taj parking koji je postao nužnost, s obzirom što se događa u samom gradu još nije otvoren i kasni već četiri mjeseca. Stoga je zatražio da mu se točno specificiraju svi problemi zbog kojih se parking na Delti nije otvorio. Zanima ga i kako se došlo do cijene parkiranja od 1,30 eura? Nadalje ga zanima koliko ima obiteljskih parkirnih mjesta? Iznio je da cijena od 1,30 eura nije mala jer da je cijena od 1,30 eura najveća cijena u Opatiji, pa da nema razloga da bi građani Rijeke plaćali 1,30 eura cijenu na parkiralištu koje nije uređeno, gdje građani moraju prolaziti po šinama itd. Zanima ga kojom točno matematičkom formulom je formirana cijena od 1,30 eura?

Odgovor

Sredstvima od prodaje kompleksa Žabica planirana je nadogradnja parkirališta Podpinjol te izgradnja garaže Krimeja. Realizacija ovih projekata je u tijeku, u nadležnosti je TD Rijeka plus d.o.o., a sve dakako u suradnji s Gradom. Stoga ne stoji tvrdnja da Grad Rijeka ne koristi novac dobiven od prodaje kompleksa Žabica upravo za realizaciju potrebnih kvartovskih garaža.

U realizaciji izgradnje garaže Krimeja za sada je izrađeno idejno rješenje te proveden poziv za dostavu ponude za izradu idejno-arhitektonskog rješenja. Usklađenjem i finalizacijom svih projektnih elemenata izraditi će se konačni idejni projekt i pokrenuti postupak ishođenja potrebnih suglasnosti, odnosno posebnih uvjeta javnopravnih tijela te dozvola za gradnju.

Također, TD Rijeka plus d.o.o. proveo je postupke nabave idejnog i urbanističko-arhitektonskog projekta nadogradnje garaže Podpinjol koji su izrađeni te su trenutno na usuglašavanju s javnopravnim tijelima, a s ciljem zadovoljavanja svih uvjeta koje su javnopravna tijela zadala.

Ujedno, održani su sastanci s projektantima i svim relevantnim stranama, kako bi se utvrdili detalji samog projekta, kao i zatvaranje financijske konstrukcije obzirom da je riječ o velikoj investiciji koja se ne može u potpunosti podmiriti sredstvima dobivenim prodajom kompleksa Žabica.

Treba još jednom podsjetiti da će se prilikom izgradnje kolodvora, a kako je javnosti već i poznato, omogućiti korištenje 150 parkirnih mjesta za osobe s prebivalištem na području naplate, čime će se nadoknaditi mjesta stanarima.

Sporazumom TD Rijeka plus d.o.o. i Luke Rijeka, dobivena je koncesija Lučke uprave Rijeka za parkiralište na lokaciji Srednja Delta na rok od 5 godina. Sukladno ugovoru o koncesiji Zajednica ponuditelja Luka Rijeka d.d. i TD Rijeka plus d.o.o. dužna je investirati u parkiralište Srednja Delta 1.439.704,50 eura. Sporazumom koncesionara definiran je omjer ulaganja od 50:50 za ukupnu investiciju kako bi se parkiralište privelo svrsi.

Treba podsjetiti daje na lokaciji bilo potrebno promijeniti kompletan krov, odnosno zamijeniti dotrajalu konstrukciju od preko 17000 kvadrata. Nakon promjene krova, moglo se pristupiti asfaltiranju lokacije, označavanju 600 parkirnih mjesta, dobavi prometnih znakova i postavljanju opreme za naplatu. Prilikom radova došlo je do potrebe i za ugradnjom upojnih bunara kako bi se spriječilo poplavljivanje, kao i čitav niz drugih infrastrukturnih radova koji su napravljeni u najkraćem mogućem roku.

Svi veći projekti, u što svakako spada i lokacija Srednje Delte, zahtijevaju suradnju više strana, provedbu zakonskih procedura poput nabave radova, usluga ili opreme, a samim time i određeno vremensko razdoblje. Nakon radova koji su počeli u ožujku 2024. godine, natkriveno parkiralište korisnicima je dostupno od 22. srpnja. S obzirom na veličinu samog projekta i vrste radova koje je bilo potrebno izvoditi, lokacija Srednja Delta završena je u razumnom roku.

Uz spomenuta inicijalna ulaganja u uređenje parkirališta definirana ugovorom o koncesiji od 1.439.704,50 eura, procijenjeni su i rashodi poslovanja parkirališta od 1.516.507,00 eura za razdoblje od 5 godina. U tom smislu, temeljem prikazanih rashoda, definirana je i satna cijena od 1,30 eura, odnosno 1,04 eura bez PDV-a.
Podsjećam, na novom parkiralištu Srednja Delta predviđeno je i 120 parkirnih mjesta za mjesečne komercijalne parkirne karte i povlaštene karte za stanare.

Budući da ste u pitanju usporedili i cijene satnih parkirnih karata u Opatiji i Rijeci, istine radi treba reći da se cijena satnih parkirnih karata u Gradu Opatiji, ovisno o zoni, kreće od 1,00 do 5,00 eura. Pri tome, cijenu od 1,00 euro imaju samo parkirališta na obodu i rubnim dijelovima Opatije, odnosno ona izvan središnjega dijela grada dok se novo parkiralište Srednja Delta nalazi se u samom središtu Rijeke.

S poštovanjem
Gradonačelnik
Marko Filipović