Članica Gradskog vijeća Maša Magzan je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:
Poštovani gradonačelniče,
molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21) odgovorite na pitanje o razlozima kašnjenja ugradnje novog kanalizacijskog kolektora i rekonstrukcije vodoopskrbne mreže čiji je izvršitelj KD ViK zbog čega je došlo do neusklađenosti ovih građevinskih radova sa izgradnjom državne prometnice D403 čiji su izvršitelj Hrvatske ceste?
Iako je usklađivanje radova bilo inicijalno planirano radi izbjegavanje dodatnih troškova, novih prekopavanja prometnice i prometnih zastoja, zanima me što se točno dogodilo da je usklađivanje postalo nemoguće, kao i što je još uvijek moguće učiniti kako bi se izbjeglo navedeno?
Molim da odgovor sadrži sljedeće informacije:
- Zašto je projekt aglomeracije Rijeka privremeno obustavljen i zbog čega je potrebna izrada revizije strategije projekta Urbana aglomeracija za koju se u 2. prijedlogu rebalansa proračuna navodi trošak od 37.000 Eura?
- Zbog kojih su „pravno-formalnih razloga planirani radovi na aglomeraciji bili vremenski takvi da bi ugrozili rok dovršetka izgradnje DC403,“ pogotovo s obzirom da je rok dovršetka D403 već pomaknut s lipnja na srpanj?
- Zašto se odlukom iz ožujka 2023. godine projekt izgradnje DC403 ipak nastavlja, dakle bez obzira na ove okolnosti, a to znači naknadnu izvedbu radova ugradnje komunalnih vodnih građevina za javnu vodoopskrbu i javnu odvodnju, nakon što puni profil Zvonimirove ulice bude završen i u funkciji?
Unaprijed zahvaljujem,
Maša Magzan, nezavisna vijećnica
Odgovor
Prije svega, moram istaknuti kako se ovdje radi o dva različita pojma. Jedan je Urbana aglomeracija Rijeka, osnovana Odlukom Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, 2015. godine, koja, od 2021. godine izmjenom obuhvata Urbane aglomeracije Rijeka za financijsko razdoblje 2021. – 2027 ., obuhvaća 14 jedinica lokalne samouprave: gradove Rijeku , Bakar, Kastav, Kraljevicu i Opatiju te općine čavle, Jelenje , Klanu, Kostrenu, Lovran, Matulji, Mošćeničku Dragu, Omišalj i Viškovo , a koja se financira putem ITU mehanizma, odnosno Mehanizma integriranih teritorijalnih ulaganja.
Drugi, jest projekt Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka, predstavlja jedno od najvećih ulaganja u komunalnu infrastrukturu u Republici Hrvatskoj, a obuhvaća izgradnju i optimizaciju vodno-komunalne infrastrukture na području gradova Rijeke i Kastva te općina čavle, Jelenje i Viškovo.
Također, a s obzirom da se pitanje članice Gradskog vijeća odnosi na projekt Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka, ističem kako on nije u potpunosti obustavljen , već je od strane naručitelja, KO Vodovod i kanalizacija d.o.o. Rijeka, izrečena privremena obustava koja se odnosi na jedan , od ukupno pet ugovora sklopljenih za radove u sklopu ovoga projekta. Naime, trenutačna obustava odnosi se samo na LOT B koji obuhvaća izvođenje radova na području Rijeke i to dijelom na zapadu, a većim dijelom na istoku grada. Obustava je izrečena zbog neispunjavanja pojedinih formalno – pravnih obveza od strane izvođača radova, koji je bio obvezan ispuniti ih nakon potpisa Ugovora. Trenutačno je odobren dodatni rok za izvršenje navedenih obaveza, što je KO Vodovod i kanalizacija d.o.o. Rijeka, po Ugovoru i Zakonu dužan omogućiti izvođaču.
Formalno – pravni razlozi koje je izvođač bio dužan ispuniti nakon potpisa Ugovora jest dostavljanje potvrde o upisu u Hrvatsku komoru inženjera za određeni broj stručnjaka koji su navedeni u ponudi kao stručnjaci kojima je izvođač dokazivao svoju sposobnost te u konačnici, temeljem čega je i odabran kao ekonomski najpovoljniji ponuditelj, a koju izvođač još uvijek nije ishodio.
Državna cesta D-403 vezana je uz Zagrebačku obalu, ali i unapređenje prometa u zapadnom dijelu Rijeke. U pripremi izgradnje državne ceste D-403, Grad Rijeka sudjelovao je u rješavanju složenih imovinsko-pravnih odnosa. Nadalje, što se tiče izgradnje ceste D-403, Grad Rijeka i resorne Ministarstvo održavali su redovite sastanke na temu strateških projekta koji se odvijaju ili planiraju u Rijeci, od kojih je jedan svakako i izgradnja navedene državne ceste. Budući da je sama izgradnja ceste nadležnost Hrvatskih cesta, kao investitora, KO ViK i Grad Rijeka redovito su informirale Hrvatske ceste o razlozima zastoja radova te nemogućnosti realizacije istih prije polaganja asfaltnog sloja na cesti D-403. U tom smislu, Hrvatske ceste, procjenjujući sve informacije s kojima su raspolagale, donijele su odluku o nastavku radova na uređenju prometnice, unatoč činjenici da vodno – komunalna infrastruktura, zbog opisanih razloga, nije mogla biti realizirana prije toga.
S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović