Članica Gradskog vijeća Iva Rinčić je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:

Cijenjeni gradonačelniče,

molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21), odgovorite na pitanje u nastavku.

  • Koji su novi rokovi postavljanja kontejnera (s obzirom da su probijeni oni koji su najavljeni)?
  • Koje su predviđene lokacije za njihovo postavljanje (posebno u centru grada)?
  • Koja je predviđena cijena ugradnje kontejnera za otpad?
  • Kojeg će volumena biti kontejneri? Ujedno molim pojasniti planiranu dinamiku pražnjenja kontejnera (pretpostavimo li da prosječni pojedinac nakon odvajanja ostalih sirovina tjedno proizvede 4-6 litara komunalnog otpada tjedno)?
  • Ukoliko se pokaže da planirana dinamika nije dovoljna, te se stvaraju neugodni mirisi, da li se razmatra alternativni način (koji?) odvoza otpada iz centra grada (kao što je to slučaj u brojnim europskim gradovima?

Unaprijed zahvaljujem
Iva Rinčić
nezavisna vijećnica

Odgovor

Podjela individualnih spremnika korisnicima koji žive u obiteljskim kućama obavlja se sukladno Terminskom planu podjele individualnih spremnika za preostali i reciklabilni otpad na području grada Rijeke, koji je građanima Grada Rijeke predstavljen u travnju 2021. godine.  Do sad je tako, u ukupno 22 mjesna odbora, korisnicima podijeljeno 23.558 spremnika za komunalni otpad.

Korisnicima se dodjeljuju tri spremnika: zeleni za miješani komunalni otpad, plavi za papir i karton, te žuti za plastiku, metal i višeslojnu ambalažu. Veličina spremnika određuje se prema broju članova pojedinog kućanstva.

Što se tiče korisnika u višestambenim zgradama, sukladno članku 41. Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području grada Rijeke, Davatelj usluge dužan je u roku od 6 mjeseci od stupanja na snagu Odluke predložiti mjerni sustav koji će točno izmjeriti udio korištenja svakog korisnika u slučajevima kada više korisnika koristi zajednički spremnik ili više zajedničkih spremnika, a u pripremi je prezentacija kojom će se, u listopadu, predložiti odgovarajući model sukladno članku 41. Odluke. Tijekom navedene prezentacije bit će razložena pitanja volumena, dinamike pražnjenja, lokacija te cijene ugradnje vezano uz predloženi model.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović