Član Gradskog vijeća Vedran Vivoda je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavio pitanje:

Poštovani
molim da mi temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke odgovorite na sljedeće pitanje:

Koliki je vozni park Grada Rijeke? Koja goriva vozila koriste? Koliko vozila je u vlasništvu Grada, a koliko je vozila u najmu? Kada ističu ugovori o najam vozila? S kojim tvrtkama je potpisan ugovor o najmu vozila? Hoće li se Grad Rijeka voditi politikom promicanja čišćih i energetski učinkovitijih vozila, koja imaju manji utjecaj na okoliš i klimu i ostvaruju dodatne uštede na gorivu, tj. hoće li i kada krenuti u zamjenu voznog parka? Ako je odgovor potvrdan, koji postotak voznog parka je cilj da budu električna ili hibridna i do koje godine?

Vedran Vivoda

Odgovor

Poštovana gospođo Trošelj,

U nastavku dostavljam odgovor na postavljeno pitanje.

Vozni park Grad Rijeke sastoji se od jednog dostavnog vozila, dva skutera i devetnaest osobnih vozila razvrstanih u tri kategorije. Službena vozila raspoređena su za potrebe rada upravnih tijela Grada, i to pet vozila za potrebe Odjela gradske uprave za komunalni sustav (Komunalno redarstvo, Prometno redarstvo, Direkcija zajedničke komunalne djelatnosti), dva vozila za potrebe Odjela gradske uprave za gospodarenje imovinom, pet vozila za ostale potrebe svih upravnih tijela Grada koja su raspoređena u Odjelu za gradsku samoupravu i upravu, po jedno vozilo u Uredu Grada i Odjelu gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem, četiri vozila za potrebe gradonačelnika, zamjenika gradonačelnika i predsjednice Gradskog vijeća te jedno dostavno vozilo. Jedno osobno vozilo u vlasništvu je Grada Rijeke i nije u redovnoj uporabi, a sva ostala vozila su u najmu. Sva vozila, osim dostavnog, imaju benzinske motore te je u tom smislu, zaključen ugovor o nabavi goriva na benzinskim postajama INE d.d. Zagreb.

Temeljem provedenog postupka javne nabave, zaključen je Okvirni sporazum o najmu službenih automobila s tvrtkom AC Integra d.o.o. Rijeka i to za trogodišnje razdoblje od 2020. do 2022. godine. Aktualni ugovor zaključen temeljem Okvirnog sporazuma istječe u prosincu ove godine, te će se slijedom toga, prije njegovog isteka, provesti novi postupak javne nabave za usluge najma vozila za sljedeće trogodišnje razdoblje.

Naime, analizom izvršenom od strane nezavisne tvrtke specijalizirane za poslovna planiranja i studije isplativosti (”Analize ukupnih troškova različitih modela nabave službenih vozila za potrebe Grada Rijeke”) koja je obuhvaćala usporedbu različitih modela nabave automobila, zaključeno je da je za Naručitelja optimalan model najma automobila na razdoblje od tri godine.

U pogledu zaštite okoliša, sva vozila u najmu zadovoljavaju uvjet norme zaštite okoliša EURO6.

lako Grad Rijeka trenutno ne raspolaže punionicama za električna vozila koja bi bila stalno na raspolaganju, u cilju promicanja energetski učinkovitih vozila, prilikom sljedećeg postupka javne nabave, dakle za sljedeće trogodišnje razdoblje, planira se i najam vozila te vrste, no u kojem obimu i točnim karakteristikama za sada nije moguće precizirati.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović