Član Gradskog vijeća Vedran Vivoda je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, na upit građana, postavio pitanja:
Poštovani
molim da mi temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke odgovorite na sljedeća pitanja:

Misli li Grad Rijeka u suradnji s policijom, te HNK Rijekom osigurati normalno prometovanje, parking, te alternative dolaska kako za navijače, tako i za sve ostale građane?

Postavljam Vam ovo pitanje kao sugrađanin, ali i kao navijač koji pohodi utakmice HNK Rijeke. Obraćam Vam se vam zbog problematike prijevoza na utakmice Rijeke na Rujevici. Trenutno za vrijeme utakmica HNK Rijeke nema dovoljno autobusa koji bi iz grada vodili do Rujevice (kao sto je bilo sa utakmicama na Kantridi), niti je osigurano dovoljno parkirnih mjesta, a sa druge strane kažnjavaju se navijači koji nemaju alternative.

Na žalost, autobusi za utakmicu su ukinuti, a u smjeru Rujevice vozi jedan gradski autobus (7a) koji vozi svakih 40min, a karta od centra do tamo je 2,80 eura. Zadnji autobus u smjeru grada ide oko 22.40 kada često utakmica još traje. Apsolutno demotivirajuće da se 6000 ljudi odluci na to. Nerijetko u velikim gradovima na velikim stadionima, javni prijevoz na utakmice je besplatan i vozi još 2 sata nakon utakmice.

Utakmice Rijeke su više manje najveći događaji u gradu i okolici pored karnevala, i apsolutno bi se pažnja mogla malo usmjeriti na to. Na utakmicama gdje broj gledatelja ide preko 5000, smatram da nije problem zatvoriti cestu na 4 sata. Posebice kada vidimo primjere zatvaranja glavne ceste za Belu nedeju, Učkarski sajam, Velu Gospu, Retro opatija, Maskare miće i vele, Balinjerade, Biciklisticke utrke, Sajmove pasa itd. Nema razloga onda da se zatvori cesta i za utakmice Rijeke. Pa barem, vanjske trake na cesti od 4 trake.

Rijeka igra dva/tri puta mjesečno i to ne uvijek. Igra 18 dana u sezoni doma u ligi + 2 do 6 puta u Europi. Dakle 20 dana godišnje i to većinom nedjeljom ili subotom. Na primjer: u 17.00 sati se zatvori cesta, u 22.00h se otvori. Za smjer prema Viškovu i obrnuto postoji još 5 alternativnih ruta koje ne produžuju putovanje građanima.

Uz to, ne vidim razloga da se ne vrate linije autobusa koje vode na utakmicu. Posebice ako se zna da Autotrolej često vozi gostujuće navijače do stadiona. Ne vidim problem da se isto osigura vlastitim sugrađanima.

Siguran sam da navijači Rijeke ne žele raditi probleme svojim sugrađanima, niti stvarati više posla policiji, već im je želja je da se uživa u utakmicama, veseli i plaće bez plaćanja dodatnih kazni.

Zato vas molim da u suradnji s policijom i klubom stvorite alternative za trenutni kaos koji vlada pred i nakon utakmice.
Vedran Vivoda

Odgovor

Prije svega, moram istaknuti kako je organizacija utakmica, a samim time i osiguravanje svih potrebnih tehničkih i operativnih uvjeta, u domeni HNK Rijeke, kao organizatora, iako Grad Rijeka, zaista nastoji, kad god je to moguće, izaći ususret tehničkim zahtjevima, kojima možemo udovoljiti. Također, činjenica jest, da u krugu kampa, postoji veliki broj parkirnih mjesta, međutim, ona nisu otvorena za navijače. No, kako je već i objavljeno u sredstvima javnog priopćavanja, HNK Rijeka i vlasnik prostora Autoklub Rijeka, sklopili su ugovor o korištenju prostora za parkiranje vozila. Prostor će biti na raspolaganju za parkiranje vozila i u predstojećim domaćim utakmicama HNK Rijeka, sve do početka gradnje poslovnog centra Autokluba Rijeka.

Vezano za prijevoz navijača, treba istaknuti kako je, unatrag par godina, postojao Ugovor o suradnji između KD Autotrolej d.o.o. i HNK Rijeke, u sklopu kojega su bili osigurani vaucheri za utakmice HNK Rijeke, za korisnike usluge javnog prijevoza koji svoje pokazne karte kupuju putem web trgovine www.rijekacitycard.hr, no gotovo nitko od korisnika te vauchere nije preuzimao, odnosno pokazao interes za njih.

Isto tako, bio je organiziran i besplatan prijevoz za sve navijače koji su imali kartu za utakmicu ili godišnju pretplatu na utakmice te su bili angažirani i dodatni autobusi, uz prilagođen vozni red početku i kraju utakmice, no tu mogućnost koristilo je svega nekoliko navijača. Zbog slabog interesa navijača za ovakvu mogućnost prijevoza, odustalo se od daljnje suradnje na opisani način.

Trenutno, a obzirom na problem nedovoljnog broja vozača te činjenicu da se morao smanjivati redovan vozni red linija, KD Autotrolej d.o.o., ima poteškoća prilikom osiguravanja kapaciteta, kako vozača, tako i vozila za izvanredne prijevoze. No, unatoč tome, kako bi utakmica između HNK Rijeka i LOSC Lille, koja se u sklopu Konferencijske lige, jučer igrala na stadionu Rujevica, protekla u najboljem mogućem redu te kako se bi se smanjile prometne gužve na prilaznim cestama stadionu, KD Autotrolej, ipak je organizirao dodatni angažman vozača i vozila, koji su prevozili navijače na utakmicu.

Vezano za prijedlog da se za domaće utakmice HNK Rijeka, dozvoli od strane Grada Rijeke, kao upravitelja nerazvrstanih cesta zatvaranje prometnica, Grad Rijeka nije suglasan s tim prijedlogom. Naime, Upravni odjel za komunalni sustav i promet odobrio je nedavno zatvaranje navedene prometnice, isključivo za vrijeme odigravanja finala Hrvatskog nogometnog kupa i to na temelju prethodno održanog koordinacijskog sastanka svih relevantnih nadležnih službi sa Ministarstvom unutarnjih poslova. Na traženje Policijske uprave, isto je i odobreno kako bi se osigurala sigurnost građana, budući se radilo o specifičnoj situaciji gdje je trebalo osigurati i prepratiti do stadiona protivne navijačke skupine klubova Hajduka i Šibenika na području grada Rijeke.

Temelj zatvaranja prometnice, prema stajalištu MUP-a, jest to što određena utakmica predstavlja rizik po sigurnost građana i prometa, uslijed čega redovan tijek prometa na prometnici onemogućava osiguranje sigurnosti građana i prometovanja.

Isto tako, ističem da navedena prometnica ima veliki značaj i u prometnoj mreži grada Rijeke, budući se radi o prometnici s izrazito visokim svakodnevnim prometnim opterećenjem. Prometnica je izravno spojena na mrežu gradske zaobilaznice te je glavna veza do Općine Viškovo. Budući da se radi o izrazito frekventnoj prometnici, zatvaranje iziskuje prethodnu i provedbenu koordinaciju i usuglašavanje aktivnosti niza nadležnih službi, uz osiguranje dodatnih kapaciteta regulacije na licu mjesta, a nerijetko i negativne komentare građana, upravo zbog otežanog nalaženja alternativnih pravaca.

S tim u svezi, glavna alternativna trasa, za vrijeme zatvaranja navedene prometnice, je Vukovarska ulica/Pehlinska cesta, ili putem naselja Grbci i Gornji Zamet, na čijim dionicama se trenutno izvode radovi obuhvaćeni EU projektom Aglomeracije Rijeka, koji će se nastaviti i u narednom razdoblju. Navedeni radovi, značajno opterećuju redovan tijek prometa.

Osim navedenih razloga, činjenica jest, da bi zatvaranjem prometnice postojala mogućnost parkiranja osobnih vozila na prometnim trakama, gdje bi organizator (HNK Rijeka) propuštao samo određene osobe koje imaju odobrenje organizatora, što bi izazvalo veliko nezadovoljstvo i pritužbe građana, budući bi se zatvaranje prometnice uvelike koristilo u svrhu parkiranja osobnih vozila.

Svakako je potrebno osigurati redovan tijek prometa za vrijeme odigravanja nogometnih utakmica, osim u iznimnim slučajevima, koji su prethodno pojašnjeni. U tom smislu, za eventualnu procjenu potrebe i mogućnosti zatvaranja prometnice, potrebno je razmotriti pojedinačni zahtjev za zatvaranjem prometnice, koji bi organizator, HNK Rijeka, trebao uputiti Gradu, što smo i istaknuli, prilikom odgovora na sličan upit, od strane HNK Rijeke, s obzirom da generalnu odluku o zatvaranju prometnice, za sve domaće utakmice, nismo u mogućnosti donijeti.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović