Član Gradskog vijeća Predrag Miletić je, temeljem članka 67. Poslovnika Gradskog vijeća, dostavio pisanim putem sljedeće pitanje:
„Gradska autobusna linija 1A Jelačićev trg – Marčeljeva Draga tokom radnog dana i subote prometuje u prosjeku svakih sat vremena. Mnogi građani Marčeljeve Drage smatraju da to nije dovoljno i da bi linija trebala prometovati češće tokom dana u manjim intervalima. U prilog ide činjenica da se u tom dijelu grada povećava broj stanovnika, a nastavit će se i ubuduće zbog intenzivne stambene izgradnje.
Može li Autotrolej izvršiti izmjenu voznog reda na liniji 1A odnosno češće prometovanje autobusa ?“

Odgovor

Kada govorimo o voznom redu gradskih linija, pa tako i linije 1a, podsjećam da su tijekom prošle i pretprošle godine sve linije doživjele izmjene na način da je broj polazaka prilagođen broju putnika koji je značajno smanjen uslijed pandemije korona virusa i realnim potrebama korisnika, obzirom na rad od kuće, on line nastavu u srednjim školama i fakultetima.

Za istaknuti je kako je početkom 2019. godine došlo do reorganizacije linija, koja je dijelom bila uzrokovana i potrebom da se ublaži problem nedostatka vozača, što je u međuvremenu riješeno. Stoga je jedno vrijeme ova linija prometovala kružno, od Marčeljeve Drage do prenoćišta “3. maj”, da bi se potom u ožujku 2019. godine, na zahtjev Vijeća Mjesnog odbora Kantrida, produljila do središta grada, kako prometuje i sada.

Također, s VMO Kantrida dogovoren je vozni red na način da linija 1a prometuje od Marčeljeve Drage do centra grada svakih sat vremena. No, s obzirom na sam geografski položaj Marčeljeve Drage, mještani koriste i liniju 1 koja prometuje svakih pola sata te liniju 2a koja spaja zapadni Zamet s centrom grada. Isto tako, dio trase linije 1a podudara se i s trasom županijskih linija 22, 23, 30 i 32 tako da je intenzitet polazaka značajno učestaliji.

Prometno osoblje Autotroleja, osobno i uvidom u broj validacija, kontinuirano prati popunjenost na linijama, pa tako i na linijama 1 i 1a, posebice s obzirom na propisanu odredbu o dozvoljenom broju putnika. Temeljem tih podataka zaključeno je kako trenutačno nema potrebe za uvođenjem dodatnih polazaka i prijevoznih kapaciteta. Naime, broj putnika iz ovog dijela grada je takav da je tijekom tjedna dovoljno solo vozilo, a tijekom vikenda dostatan je minibus.

Što se tiče izgradnje novog stambenog kompleksa u zapadnom Rijeke, KD Autotrolej je upoznat s tom činjenicom i po završetku izgradnje i useljenju stanara, analizirat će se novonastale potrebe za javnim gradskim prijevozom, kao i mogućnost uvođenja dodatnih polazaka.

Svakako je važno naglasiti da je vozni red sastavljen u dogovoru s VMO Kantrida te ukoliko postoje bilo kakve zamjerke po tom pitanju ili eventualni prijedlozi s njihove strane, u Autotroleju će ih rado saslušati i analizirati.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel